Aby moje wnuki 篡造 w lepszym kraju

Wpisy

  • czwartek, 05 pa寮ziernika 2017
    • Zmiana ordynacji wyborczej - zmiana w Konstytucji RP nr 4

      

      Prezydent Duda w przem闚ieniu z okazji 3 Maja wykrzycza propozycj dokonania zmiany obecnej Konstytucji RP. Jakie zmiany? Dlaczego? Kiedy? Konkret闚 brak. Jedyny konkret zg這szony przez Prezydenta to propozycja referendum w listopadzie 2018 roku w sprawie zmiany Konstytucji RP.

      Do zmian/poprawek/uzupe軟ie/u軼i郵e zapis闚 w obecnej Konstytucji RP zamierzam podej嗆 powa積iej ni Andrzej Duta i w kolejnych kilku tekstach przedstawi kilka propozycji, kt鏎e moim zdaniem warto przedyskutowa i po niezb璠nych poprawkach wprowadzi.

      Zaczynam od poprawki numer 4. Pierwsze trzy poprawki dotycz spraw pilnych i fundamentalnych tj. Trybuna逝 Konstytucyjnego i tryby zmiany Konstytucji RP, o czym napisz wkr鏒ce. Dwie poprawki zaproponowane poni瞠j dotycz zasad wybor闚 organ闚 pa雟twa wybieralnych przez parlamentarzyst闚 lub obywateli.

      Po pierwsze, nale篡 wprowadzi do Konstytucji RP zapis okre郵aj帷y, 瞠 zasady i tryb wyboru: s璠zi闚 Trybuna逝 Konstytucyjnego, s璠zi闚 Trybuna逝 Stanu, Rzecznika Praw Obywatelskich, Prezesa Najwy窺zej Izby Kontroli, cz這nk闚 Rady Polityki Pieni篹nej, cz這nk闚 Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, pos堯w cz這nk闚 Krajowej Rady S康ownictwa, cz這nk闚 Kolegium Instytutu Pami璚i Narodowej-Komisji 圭igania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, cz這nk闚 Rady Medi闚 Narodowych, Prezesa Narodowego Banku,Prezesa Najwy窺zej Izby Kontroli, Rzecznika Praw Obywatelskich, Rzecznika Praw Dziecka, Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.....

      okre郵one s w ustawach.

      Obecnie tryb wyboru ww. organ闚 okre郵ony s w Regulaminie Sejmu.

      Regulamin przyjmowany jest w trybie uchwa造 Sejmu (czytaj ekspresowo), co oznacz, 瞠 ka盥a wi瘯szo嗆 rz康owa mo瞠 zmieni zasady wyboru na kilka dni (godzin) przed wyborem ww. organu. Pr鏏a wprowadzenia zasad wyboru s璠zi闚 Trybuna逝 Konstytucyjnego do ustawy o TK zosta豉 skasowana przez pos堯w PIS w 2015 roku. Wpisuj帷 tryb wyboru ww. organ闚 do Regulaminu Sejmu pos這wie dokonali b喚dnej (tzn. zbyt szerokiej, acz wygodnej dla aparatu partyjnego) interpretacji art. 112 Konstytucji RP, kt鏎y stanowi: " Organizacj wewn皻rzn i porz康ek prac Sejmu oraz tryb powo造wania i dzia豉lno軼i jego organ闚, jak te spos鏏 wykonywania konstytucyjnych i ustawowych obowi您k闚 organ闚 pa雟twowych wobec Sejmu okre郵a regulamin Sejmu uchwalony przez Sejm." Z zapisu tego wynika, 瞠 Regulamin zawiera tryb wyboru organ闚 Sejmu, a nie organ闚 Pa雟twa. Rola i powaga ww. organ闚, stabilizacja zasad ich wyboru wymaga wprowadzenia do Konstytucji RP zaproponowanej ww. poprawki.

      Druga proponowana poprawka stanowi, 瞠 zmiany dokonane w ordynacji wyborczej (do Sejmu, Senatu lub organ闚 samorz康owych) oraz w ustawach okre郵aj帷ych tryb wyboru ww. organ闚 pa雟twowych nie obowi您uj w najbli窺zych wyborach lecz dopiero w nast瘼nych po najbli窺zych. Taki zapis konstytucyjny zabezpiecza豚y przed manipulacjami wi瘯szo軼i Sejmowej, dokonywanymi w celu rozstrzygni璚ia najbli窺zych wybor闚 po swojej my郵i. Przyk豉dem takich dzia豉 mo瞠 by zapowiedzi dokonania przez PiS zmian w ordynacji wyborczej do samorz康闚.

      Kolejne propozycje zmian/poprawek/uzupe軟ie Konstytucji RP ju wkr鏒ce.

      A poza tym s康z, 瞠 dziennikarze musz wzi望 si do rzetelnej pracy.

      Szczeg鏊nie je瞠li Andrzej Duda zacznie przedstawia swoje propozycje zmian w Konstytucji RP.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      czwartek, 05 pa寮ziernika 2017 15:03
  • czwartek, 03 sierpnia 2017
    • Wyst徙ienia Prezydenta RP 24 lipca 2017 roku

      Czego dowiedzieli鄉y si o Andrzeju Dudzie z jego dw鏂h wyst徙ie jako Prezydenta RP w dniu 24 lipca br.

      poranne o鈍iadczenie na konferencji prasowej,

      wieczorne or璠zie,

      w kt鏎ych og這si dwa weta do ustaw o KRS i SN?

      1. Konstytucja RP nie jest najwa積iejsza. Andrzej Duda na porannej konferencji prasowej ani s這wem nie wspomnia o tym, 瞠 przed這穎ne mu do podpisu ustawy s niezgodne z Konstytucj RP i 瞠 to jest podstawowy pow鏚 jego weta. Dopiero pod wp造wem krytyki jego wyst徙ienia w mediach, w wieczornym or璠ziu powiedzia:

      " Nie mog貫m jednak jako prezydent ich zaakceptowa i korzystam z prawa weta, bo wymagaj one zmian zapewniaj帷ych ich zgodno嗆 z Konstytucj, aby utrzymywa造 niezale積o嗆 w豉dzy s康owniczej, ale bez poczucia absolutnej nadrz璠no軼i i bezkarno軼i oraz stwarza造 warunki, by s璠ziowie czuli si niezale積i od ro積ego rodzaju nacisk闚."

      Wetuj帷 ustawy o SN i o KRS, bez mrugni璚ia okiem podpisa ustaw o s康ach powszechnych, kt鏎a r闚nie jest sprzeczna z Konstytucj RP.

      2. Andrzej Duda manipuluje naszymi emocjami. Jako jeden z podstawowych powod闚 swojej decyzji przytacza rozmow z pani Zofi Romaszewsk, kt鏎a podobno powiedzia豉: „Panie Prezydencie, ja 篡豉m w pa雟twie, w kt鏎ym Prokurator Generalny mia nieprawdopodobnie siln pozycj i w zasadzie m鏬 wszystko, i nie chcia豉bym z powrotem do takiego pa雟twa wraca”. Andrzej Duda wys逝cha , a nast瘼nie podpisa ustaw o s康ach powszechnych, kt鏎a daje Prokuratorowi Generalnemu prawo do wymiany kadr kierowniczych w s康ach w okresie najbli窺zych 12 miesi璚y. Sprzeczno嗆? Nic podobnego. Co pani Zofia Romaszewska powiedzia豉 Andrzejowi Dudzie mo積a si domy郵a na podstawie wywiadu jaki udzieli豉 DGP. Dwa fragmenty: " czy nios one (ustawy) ze sob faktyczn reform s康ownictwa....W zaproponowanych przez ministra sprawiedliwo軼i reformach nie ma czego takiego. Tam jest po prostu wymiana kadry. Kadry, kt鏎a by豉 cz瘰to paskudna. Wszyscy wiemy, 瞠 du瘸 grupa s璠zi闚 by豉 skorumpowana, albo przynajmniej by豉 zwi您ana uk豉dami, w rozmaitych miejscach. Jest wielkie 膨danie ludzi, 瞠by wyrzuci tych skorumpowanych s璠zi闚. Kadry, kt鏎a by豉 cz瘰to paskudna. Wszyscy wiemy, 瞠 du瘸 grupa s璠zi闚 by豉 skorumpowana, albo przynajmniej by豉 zwi您ana uk豉dami, w rozmaitych miejscach. Jest wielkie 膨danie ludzi, 瞠by wyrzuci tych skorumpowanych s璠zi闚.", "...s康ownictwo to jest taki wrz鏚 w naszym kraju, kt鏎ego nigdy nie mo積a by這 zacz望 leczy...".

      3. Program PiS najwa積iejszy. Dla Andrzeja Dudy wa積ym kryterium zatwierdzania ustaw jest ich zgodno嗆 z programem PiS o czym 鈍iadcz te s這wa; " Zwi瘯szenie nadzoru nad s康ami powszechnymi by這 zreszt znane wszystkim tym, kt鏎zy czytali program ‒ by這 postulatem wyborczym programowym Prawa i Sprawiedliwo軼i. Ale nie nad S康em Najwy窺zym – nie by這 tam takiego postanowienia. Nie by這 te postanowienia, 瞠 Prokurator Generalny b璠zie decydowa w przemo積ym stopniu o tym, kto mo瞠 by s璠zi S康u Najwy窺zego, a kto nie. Nie by這, prosz Pa雟twa, te powiedziane, 瞠 o pracy, sposobie pracy, regu豉ch pracy i funkcjonowaniu S康u Najwy窺zego b璠zie w przemo積ym stopniu decydowa Prokurator Generalny poprzez ustalanie regulamin闚 dla tego s康u."

      4. Andrzej Duda nie rozumie, roli Prezydenta RP w procesie legislacyjnym. Prezydent RP jest ostatnim ogniwem w procesie ustawodawczym (lub pierwszym, o ile wnosi projekt ustawy do Sejmu). Z Konstytucji RP i z dotychczasowej praktyki nie wynika, 瞠 Prezydent RP ma prawo ingerowa w proces stanowienia prawa przez parlament, a tym bardziej "szanta穎wa" parlament, uzale積iaj帷 podpisanie ustawy od tego czy jago wnioski/poprawki zostan uwzgl璠nione. Weto ustawy o KRS wynika這 m.in. z nie uwzgl璠nienia przez Parlament propozycji Prezydenta RP: " A ja powiedzia貫m, 瞠 s璠ziowie do Krajowej Rady S康ownictwa nie mog by wybierani zwyk陰 wi瘯szo軼i g這s闚, niestety – w obecnym stanie byliby. A ja si, jako Prezydent, na to jednoznacznie nie zgadzam." Po prawdzie, 膨danie Prezydenta RP odno郾ie wyboru s璠zi闚 do KRS zosta這 dopisane do ustaw o SN, ale ta ustawa zwi瘯sza豉 rol Ministra Sprawiedliwo軼i w procesie powo造wania s璠zi闚 SN tzn. Prezydent RP mia豚y powo豉 s璠ziego SN tylko spo鈔鏚 kandydat闚 przedstawionych przez Ministra. Andrzej Duda i jego doradcy nie przyjmuj do wiadomo軼i, 瞠 wyb鏎 s璠zi闚 do KRS przez Sejm jest niezgodny z Konstytucj RP niezale積ie czy zwyk陰 wi瘯szo軼i g這s闚 czy te 3/5 jak chcia Prezydent RP.

      5. Konfabulacja czy nadmierna generalizacja pojedynczych wypowiedzi?

      " Nie mo瞠 by tak, 瞠 politycy, kt鏎zy sk豉dali w Sejmie 郵ubowanie, kt鏎zy s ‒ czy maj by ‒ lud幟i odpowiedzialnymi, wychodz i nawo逝j do rozruch闚 i do pope軟iania przest瘼stw. Jest r騜nica pomi璠zy nawo造waniem do pope軟iania przest瘼stw, do rozruch闚, do de facto walk ulicznych, a tym 瞠by nawo造wa do demonstracji. Demonstracja jest czym uprawnionym w demokratycznym pa雟twie. Rozruchy, nawo造wanie do obalania w豉dzy – nie."

      By mo瞠, kt鏎y z polityk闚 opozycji "chlapn" co nierozs康nego, ale wi瘯szo嗆 obywateli tego nie us造sza豉, zlekcewa篡豉. Nie zauwa篡貫m na manifestacjach i pikietach woli do walk ulicznych, czy obalania w豉dzy.

      6. Dyskredytowanie s璠zi闚. Andrzej Duda stosuj帷 populistyczn retoryk szczu obywateli na s璠zi闚.

      Dzieje si bardzo 幢e, gdy przedstawiciele stanu s璠ziowskiego m闚i, 瞠 s璠ziowie s najwa積iejsz czy najwy窺z kast, dzieje si bardzo 幢e, gdy wa積i przedstawiciele stanu s璠ziowskiego m闚i, 瞠 10 tys. z ‒ co jest niez陰 pensj na Zachodzie Europy, a doskona陰 w Polsce – to s pieni康ze, za kt鏎e trudno prze篡. Bo co ma powiedzie na to zwyk造 cz這wiek, kt鏎y zarabia 鈔edni krajow czy poni瞠j 鈔edniej krajowej, czy kt鏎y otrzymuje najni窺ze wynagrodzenie?

      Przygada kocio garnkowi. Wynagrodzenie i dieta pos豉 tj. ok.10 tys. z na miesi帷, to wida ma這 skoro Andrzej Duda przez kilka lat 陰czy mandat poselski ze stanowiskiem wyk豉dowcy na pozna雟kiej Wy窺zej Szkole Pedagogiki i Administracji. Praca na uczelni wymaga豉 wizyt w Wielkopolsce. Przysz造 prezydent lata tam i nocowa, a za jego przeloty oraz hotele p豉ci Sejm. Na ten cel w latach 2012-2014 wyda w sumie 11 tys. z這tych. Duda jako wyk豉dowca zarobi w Nowym Tomy郵u w sumie ponad 280 tys. z. (z publikacji Newsweeka). 10 tys. z wynagrodzenia to musi by ma這 skoro ministrowie i wiceministrowie otrzymuj co miesi帷 dodatkowe nagrody.

      7. Dyskredytowanie s璠zi闚 cd.

      "...wielu ludzi zosta這 przez wymiar sprawiedliwo軼i skrzywdzonych i maj g喚bokie poczucie niesprawiedliwo軼i. "

      80-90 proc. obywateli , kt鏎zy stan瘭i przed s康em ma poczucie niesprawiedliwo軼i. Spo鈔鏚 tych, kt鏎zy mieli sprawy cywilne, ci kt鏎zy przegrali tj. 50 proc. ma poczucie niesprawiedliwo軼i. Spo鈔鏚 tych kt鏎zy wygrali plus/minus znaczna cz窷 jest niezadowolona z wyroku tzn. przegrany otrzyma za niska kar. 100 proc. obywateli, kt鏎zy stan瘭i przed s康em jako oskar瞠nia w sprawach karnych ma poczucie niesprawiedliwo軼i. Nawet ci, kt鏎zy zostali uniewinnieni, maj g喚bokie poczucie niesprawiedliwo軼i za to 瞠 w og鏊e zostali oskar瞠ni przez prokuratora. Wielu nie rozumie wyroku i uzasadnienia do wyroku. Wszyscy s w軼iekli z przed逝瘸j帷ego si latami post瘼owania s康owego. Czy to oznacza, 瞠 s璠ziowie krzywdz obywateli staj帷ych przed s康em? Czy wyroki s niesprawiedliwe? B喚dne? W tr鎩stopniowym post瘼owaniu (czwarty etap to trybuna造 mi璠zynarodowe) na koniec wyrok b璠zie zgodny z obowi您uj帷ym prawem.

      8. Brak zrozumienia konstytucyjnej roli Prezydenta RP. Rozdzia V Konstytucji RP jasno okre郵a zadania Prezydenta RP. W skr鏂ie Prezydent RP: jest najwy窺zym przedstawicielem RP (funkcja reprezentacyjna); czuwa nad przestrzeganiem Konstytucji; stoi na stra篡 suwerenno軼i i bezpiecze雟twa pa雟twa; jest ostatnim ogniwem w procesie ustawodawczym maj帷 prawo do zawetowania ustawy, odes豉nia do TK lub podpisania ustawy co oznacza jej akceptacj; stoi na stra篡 Konstytucji RP; nominuje s璠zi闚, ambasador闚, nadaje stopnie oficerskie (zadania z zakresu polityki kadrowej); ratyfikuje umowy mi璠zynarodowe; jest najwy窺zym zwierzchnikiem Si Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Andrzej Duda rozumie zadania urz璠u Prezydenta RP inaczej, szerzej, bardziej pompatycznie, bardziej w stylu francuskim:

      " Prezydent Rzeczypospolitej dw鏔 wielkim bytom powinien s逝篡: powinien s逝篡 polskiemu narodowi i powinien s逝篡 polskiemu pa雟twu. Zadaniem prezydenta jest o dobro narodu dba i czyni wszystko, by zapewni mu pomy郵no嗆, a tak瞠 bezpiecze雟two. Zadaniem prezydenta jest r闚nie dba o jako嗆 funkcjonowania pa雟twa i jego instytucji. "

      Prezydent RP zobowi您a si przedstawi projekty ustaw o S康zie Najwy窺zym i Ustawa o Krajowej Radzie S康ownictwa. Problem polega na tym, 瞠 te dwie instytucje nie potrzebuj g喚bokich zmian ustawowych. SN dzia豉 bardzo sprawnie. Do pracy KRS te nie zg豉szano istotnych zastrze瞠 (opr鏂z tego, 瞠 Minister Sprawiedliwo軼i zbyt cz瘰to jest nieobecny na posiedzeniach). W ustawie o SN mo積a wprowadzi poprawk polegaj帷 na w陰czeniu do sk豉du orzekaj帷ego w sprawach dyscyplinarnych dw鏂h przedstawicieli parlamenty (pos豉 i senatora) jako 豉wnik闚. W ustawie o KRS mo積a zmieni spos鏏 w jaki s璠ziowie wybieraj swoich 15 przedstawicieli do KRS. I tyle. Nie naprawia dobrego bo mo積a popsu.

      A ponadto uwa瘸m, 瞠 dziennikarze powinni si wzi望 do rzetelnej pracy. Wi璚ej dziennikarzy, miej komentator闚.

      W przypadku niniejszego tekstu powy窺zy apel jest jak najbardziej na miejscu. Czy w trakcie ostatnich kilku miesi璚y dziennikarze poinformowali Was jak dzia豉 SN, jaka jest jego struktura organizacyjna, w jakich sk豉dach orzekaj s璠ziowie, itd..... Czy wiecie , czym zajmuje si KRS, czy by造 przypadki kiedy KRS rekomendowa Prezydentowi RP kandydata na s璠ziego pomimo sprzeciwu Ministra Sprawiedliwo軼i, itd....


      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      czwartek, 03 sierpnia 2017 22:49
  • wtorek, 25 lipca 2017
    • Apel do opozycji:  Przyjmijcie uchod嬈闚 z PiS

      W鈔鏚 pos堯w PiS jest wielu/kilku,  kt鏎zy maj do嗆 niekonstytucyjnych i antydemokratycznych inicjatyw ustawodawczych swojej partii. Maj po 30-40 lat,  siedz w tylnich 豉wach,  to ich pierwsza kadencja w Sejmie,  ich pozycja w mie軼ie/gminie i rodzinie wzros豉 odk康 zostali pos貫m i jeszcze nigdy w 篡ciu nie zarabiali tak du篡ch pieni璠zy jak obecnie.   Sumienie podpowiada im 瞠by zag這sowa  przeciwko niekonstytucyjnym ustawom,  a powstrzymuje  ich strach.  Strach przed usuni璚iem z klubu,  niemo磧iwo軼i startu w kolejnych wyborach,  samotno軼i w Sejmie, samotno軼i w polityce,  itp.

      Apel do partii opozycyjnych,  przedstawcie  pos這m PiS nast瘼uj帷 ofert:

      "Kto zag這suje przeciwko niekonstytucyjnym, antydemokratycznym ustaw autorstwa PiS i zostanie wyrzucony z partii i klubu parlamentarnego PiS:

      1. zostanie przyj皻y do klubu parlamentarnego partii opozycyjnej (nie jest to r闚noznaczne z przyj璚iem do partii),
      2. otrzyma w najbli窺zych wyborach np. 3 miejsce na li軼ie wyborczej w okr璕u z kt鏎ego obecnie jest pos貫m."

      Pos這m PiS programowo najbli瞠j jest do PSL i Kukiz'15,  ale w przesz這軼i by造 transfery do PO.  Powy窺za oferta nie dotyczy sytuacji,  gdy pose PiS chce przej嗆 do klubu opozycyjnego, bo tak mu wynika z cynicznej kalkulacji.  To jest oferta dla "uchod嬈y" ,  kt鏎y  wykaza si poselsk odwag,  opowiedzia si w g這sowaniu za Konstytucj RP i rozp皻a豉 si dla niego wojna ze strony PiS.

      Liderom partii opozycyjnych,  kt鏎zy  b璠 si wzdryga na przedstawiona powy瞠j propozycj podpowiem "Obrona demokracji warta jest "mszy"". Nie wszyscy pos這wi PiS chc dyktatury,  oni chc lepszej Polski.  Gdyby taka inicjatywa  zosta豉 og這szona rok temu, by mo瞠 kilka dni temu ustawa o SN nie uzyska豉by wi瘯szo軼i w g這sowaniu.

      Nie oczekujmy wielu odwa積ych.  Na pocz徠ek wystarczy jeden.  Aby tama p瘯豉 wystarczy  ma造 przeciek.   Na pierwsz pikiet KOD przed Trybuna貫m Konstytucyjnym w listopadzie  2015 przysz這 100-200 os鏏.  A dzisiaj w wielu miastach Polski protestuj tysi帷e.

       

      A ponadto uwa瘸m,  瞠 dziennikarze powinni si wzi望 do rzetelnej pracy.  Wi璚ej informacji, miej komentarzy.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      wtorek, 25 lipca 2017 00:02
  • 鈔oda, 07 czerwca 2017
    • Refleksja nad demokracj nr 5 O TYRANII

      Nak豉dem wydawnictwa Znak Horyzont ukaza豉 si ksi捫eczka/broszura autorstwa Timothy Snydera "O TYRANII, Dwadzie軼ia lekcji z dwudziestego wieku". Zbi鏎 wskaz闚ek, rad profesora jak sobie radzi/jak si zachowa we wsp馧czesnej rzeczywisto軼i politycznej.

      Mottem otwieraj帷ym broszur jest:

      "By oszukanym w polityce nie jest usprawiedliwieniem", Leszek Ko豉kowski.

      Poni瞠j przytaczam tytu造 "lekcji":

      1. Nie b康 z g鏎y pos逝szny

      2. Bro instytucji

      3. Strze si pa雟twa jednopartyjnego

      4. We odpowiedzialno嗆 za oblicze 鈍iata

      5. Pami皻aj o etyce zawodowej

      6. Miej si na baczno軼i przed organizacjami paramilitarnymi

      7. Je瞠li musisz nosi bro, b康 rozwa積y

      8. Wyr騜niaj si

      9. Dbaj o j瞛yk

      10. Wierz w prawd

      11. B康 dociekliwy

      12. Nawi您uj kontakt wzrokowy i prowad niezobowi您uj帷e konwersacje

      13. Uprawiaj polityk w sensie fizycznym

      14. Chro swoje 篡cie prywatne

      15. Wspieraj s逝szne sprawy

      16. Ucz si od ludzi z innych kraj闚

      17. Nas逝chuj niebezpiecznych s堯w

      18. Gdy nadejdzie niewyobra瘸lne, zachowaj spok鎩

      19. B康 patriot

      20. B康 tak odwa積y jak potrafisz

      Wskaz闚ki prof. Snydera koresponduj z zaleceniami Mari Ossowskiej, kt鏎a zdefiniowa豉 cechy wzorowego obywatela pa雟twa demokratycznego.

      Czytaj "Refleksja 1"

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      鈔oda, 07 czerwca 2017 12:43
  • 鈔oda, 08 marca 2017
    • Czy planowane zmiany w ustawie o KRS s zgodne z Konstytucj RP

      Rz康 przyj掖 projekt zmian w ustawie o Krajowej Radzie S康ownictwa. Wnosi one cztery istotne zmiany:

      1. Dotychczasowy sk豉d KRS nie ulega zmianie lecz KRS b璠zie sk豉da豉 si z dw鏂h izb (dw鏂h zgromadze). W sk豉d pierwszego zgromadzenia wchodzi b璠zie 15 s璠zi闚. W sk豉d drugiego zgromadzenia: pierwszy Prezes S康u Najwy窺zego, Minister Sprawiedliwo軼i, Prezes Naczelnego S康u Administracyjnego, przedstawiciel Prezydenta Rzeczypospolitej, czterech pos堯w, dw鏂h senator闚.

      2. G這sowania b璠 odbywa si rozdzielnie w obu izbach. Orzeczenie/decyzja/rekomendacja b璠 prawomocne je郵i decyzja obu izb b璠zie taka sama.

      3. 15 s璠zi闚 - cz這nk闚 pierwszego zgromadzenia KRS b璠zie wybieranych przez Sejm, a nie jak dotychczas przez wszystkich s璠zi闚.

      4. Zako鎍zenie kadencji obecnego sk豉du KRS.

      Omawiaj帷 ww. propozycje opozycja k豉dzie si nacisk, 瞠 doprowadz one do upolitycznienia s康ownictwa. Na pewno stwarzaj dobre przes豉nki ku temu.

      Istotne jest czy ww. propozycje s zgodne z Konstytucj RP?

      Zadania KRS, sk豉d, spos鏏 wy豉niania jej cz這nk闚, tryb obrad Rady okre郵aj art. 186 i 187 Konstytucji RP, kt鏎e stanowi:

      "Art. 186.

      1. Krajowa Rada S康ownictwa stoi na stra篡 niezale積o軼i s康闚 i niezawis這軼i s璠zi闚.

      2. Krajowa Rada S康ownictwa mo瞠 wyst徙i do Trybuna逝 Konstytucyjnego z wnioskiem w sprawie zgodno軼i z Konstytucj akt闚 normatywnych w zakresie, w jakim dotycz one niezale積o軼i s康闚 i niezawis這軼i s璠zi闚.

      Art. 187.

      1. Krajowa Rada S康ownictwa sk豉da si z:

      1) Pierwszego Prezesa S康u Najwy窺zego, Ministra Sprawiedliwo軼i, Prezesa Naczelnego S康u Administracyjnego i osoby powo豉nej przez Prezydenta Rzeczypospolitej,

      2) pi皻nastu cz這nk闚 wybranych spo鈔鏚 s璠zi闚 S康u Najwy窺zego, s康闚 powszechnych, s康闚 administracyjnych i s康闚 wojskowych,

      3) czterech cz這nk闚 wybranych przez Sejm spo鈔鏚 pos堯w oraz dw鏂h cz這nk闚 wybranych przez Senat spo鈔鏚 senator闚.

      2. Krajowa Rada S康ownictwa wybiera spo鈔鏚 swoich cz這nk闚 przewodnicz帷ego i dw鏂h wiceprzewodnicz帷ych.

      3. Kadencja wybranych cz這nk闚 Krajowej Rady S康ownictwa trwa cztery lata.

      4. Ustr鎩, zakres dzia豉nia i tryb pracy Krajowej Rady S康ownictwa oraz spos鏏 wyboru jej cz這nk闚 okre郵a ustawa. "

      Art. 187 ust. 4 daje bardzo szerok delegacj do uregulowa KRS w drodze ustawy i je郵i analizowa proponowane zmiany jedynie w oparciu o zapis tego punktu to mo積a by doj嗆 do wniosku, 瞠 pierwsze trzy zg這szone propozycje nie s sprzeczne z Konstytucj RP. Inny obraz wy這ni si je瞠li we幟iemy pod uwag pozosta貫 zapisy Konstytucji RP i tzw. "ducha Konstytucji" czyli wol/intencje ustrojodawcy wynikaj帷e z ca這軼i ustawy zasadniczej.

      ad 1. Je瞠li podzia KRS na dwie izby zinterpretujemy jako "ustr鎩 KRS" to wydaje si on zgodny z zapisem art. 187, ust. 4.. Jednak b璠zie to nadinterpretacja. Ustrojodawca przez "ustr鎩" rozumia zapewne wewn皻rzn struktur organ闚 w豉dzy i kontroli KRS oraz sta貫 zespo造 tematyczne. Gdyby ustrojodawca planowa dwie izby w KRS to by wyra幡ie zaznaczy, tak jak ma to miejsce w przypadku Parlamenty, gdzie Konstytucja RP okre郵a uprawnienia i zadania Sejmu i Senatu oraz relacje pomi璠zy izbami. Ustrojodawca w Konstytucji RP powo豉 kilka organ闚 kolegialnych. Z zapis闚 konstytucyjnych mo積a wnioskowa , 瞠 zawsze mia na my郵i jednolite organy kolegialne.

      ad 2. Propozycja rozdzielnego g這sowania przez dwie izby (dwa zgromadzenia w KRS) narusza zasad jednakowej wagi ka盥ego g這su w organie kolegialnym. G這s cz這nka KRS w pierwszym zgromadzeniu sk豉daj帷ym si z s璠zi闚 ma mniejsza "wag" ni g這s cz這nka drugiego zgromadzenia (pos這wie, senatorzy, prezesi sad闚). W pierwszej izbie aby przeg這sowa uchwa喚 potrzeba 8 g這s闚, w drugiej wystarczy 6. KRS jest organem kolegialnym, kt鏎y powinien kierowa si w swej dzia豉lno軼i zasadami demokracji. Nie by這 intencj ustrojodawcy r騜nicowa znaczenia cz這nk闚 jednolitego organu kolegialnego przy podejmowaniu wsp鏊nych decyzji. Zaproponowany spos鏏 g這sowania nie spe軟ia zasad ustroju demokratycznego, narusza art. 2 Konstytucji RP.

      ad 3. Konstytucja RP precyzyjnie okre郵a kto wybiera 10 spo鈔鏚 25 cz這nk闚 KRS. Nie okre郵a kto i jak wybiera 15 s璠zi闚 - cz這nk闚 KRS. Z analizy art. 186 ust. 1 i art. 187 ust. 1 mo積a domniema, 瞠 ustrojodawca zak豉da wyb鏎 15 cz這nk闚 Rady przez 鈔odowisko s璠zi闚. Po pierwsze, gdyby ustrojodawca zak豉da wyb鏎 15 s璠zi闚 przez Sejm to by to jednoznacznie zapisa, tak jak w przypadku wyboru czterech pos堯w na cz這nk闚 KRS (art. 187, ust. 1, pkt. 3). Po drugie, gdyby intencj ustrojodawcy by wyb鏎 15 sedzi闚 na cz這nk闚 KRS przez Sejm - cia這 polityczne - to nie wprowadza豚y do sk豉du KRS 4 pos堯w jako przedstawicieli Sejmu. Ustrojodawca prawdopodobnie zapisa豚y w Konstytucji RP ilu cz這nk闚 KRS spo鈔鏚 s璠zi闚 wybiera Sejm, ilu Senat, a ilu Prezydent RP.

      ad 4. Skr鏂enie kadencji obecnego sk豉du KRS jednoznacznie narusza art. 187 ust. 3 Konstytucji RP i nie ma co do tego 瘸dnych w徠pliwo軼i.

      Nasza Konstytucja jest obszerna ale przyk豉d KRS pokazuje, 瞠 w wielu miejscach trzeba j poprawi i napisa jednoznacznie. υpatologicznie tak aby Ziobro i Jaki zrozumieli. Krytykuj帷 ministra za projekt zmian w KRS (i inne niecne rzeczy) nale篡 jednak udzieli mu poparcia w innych proponowanych reformach systemu s康ownictwa np. wprowadzenie zasady, 瞠 rozpocz皻a rozprawa przed s康em ma toczy si dzie po dniu, a do zako鎍zenia, a nie jak obecnie przez kilka miesi璚y lub lat z kilkutygodniowymi przerwami pomi璠zy kolejnymi rozprawami.

      Po co PiS chce w drodze ustawy zmienia konstytucyjne zasady?

      Po pierwsze, obecny sk豉d KRS pozwala PiS jedynie na blokowanie pewnych kandydat闚 na s璠zi闚. Przy g這sie sprzeciwu cz這nk闚 KRS; pos豉 lub senatora Prezydent ma przes豉nki aby nie powo豉 danego kandydata na s璠ziego. PiS chce powo造wa swoich s璠zi闚 a nie tylko blokowa.

      Po drugie, ustanowienie sk豉du KRS i zasad jej pracy wg zasad niezgodnych z Konstytucj RP powoduje, 瞠 w przysz這軼i wszelkie jej decyzje mog zosta uznane za niewa積e, tj. podj皻e przez zesp馧 ludzi, kt鏎y nie by KRS w znaczeniu konstytucyjnym. Czyni to nowo powo豉nych i awansowanych s璠zi闚 zak豉dnikami ustroju budowanego przez PiS. Je郵i nie b璠 go popiera to strac swoje stanowiska s璠ziowskie.

      Po trzecie, dop鏦i PiS jest u w豉dzy to b璠zie g這si, 瞠 wszystko jest lege artis . Z up造wem czasu ludzie zapomn, przyzwyczaj si. A je郵i w przysz這軼i inna partia dojdzie do w豉dzy i b璠zie chcia豉 "posprz徠a" niekonstytucyjny ba豉gan po PiS, to powodzenia. To jak sprz徠anie stajni Augiasza.

      Opinia KRS do projektu ustawy.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      鈔oda, 08 marca 2017 18:12
  • niedziela, 26 lutego 2017
    • Mianowanie Grzegorza J璠rejka na s璠ziego Trybuna逝 Konstytucyjnego

      W trybie ekspresowym Sejm mianowa - trudno u篡wa w tym przypadku s這wa "wybra" - dr hab. Grzegorza J璠rejka na s璠ziego Trybuna逝 Konstytucyjnego. Opozycja protestowa豉 przeciw ekspresowemu trybowi prac nad zaopiniowaniem kandydatury. Ich zdaniem zgodnie z regulaminem Sejmu debata na ten temat mog豉by odby si dopiero na kolejnym posiedzeniu, poniewa nie min窸o jeszcze 7 dni od otrzymania druk闚 w tej sprawie.itd. itd.

      Ja jako obywatel mam pytanie do partii opozycyjnych:

      Dlaczego nie zg這sili軼ie w豉snych kandydat闚 na s璠ziego TK?

      Od pocz徠ku lutego, kiedy to Zgromadzenie Og鏊ne Trybuna逝 Konstytucyjnego wygasi這 mandat s璠ziego Andrzeja Wr鏏la, by這 wiadome, 瞠 odb璠zie si wyb鏎 nowego s璠ziego TK. Zg豉szaj帷 w豉snych kandydat闚, nawet wiedz帷, 瞠 nie zostan wybrani, opozycja stwarza sytuacj, w kt鏎ej komisja sejmowa musi przes逝cha kilku kandydat闚. Kandydaci PiS nie mog ju zachowywa si w spos鏏 arogancki w stosunku do cz這nk闚 komisji. Przewodnicz帷y nie mo瞠 skraca posiedzenia. Je郵i kandydat PiS, cho熲y profesor, w por闚naniu z innymi kandydatami zachowuje si jak burak i nie potrafi merytorycznie odpowiedzie na zadawane pytania, to jest to zwyci瘰two opozycji. Wa積a informacja dla spo貫cze雟twa. Je郵i autorytety polskiego prawa spe軟iaj帷y warunki art. 194 Konstytucji RP nie chc kandydowa do TK z rekomendacji partii opozycyjnych, poniewa wiedz 瞠 nie zostan wybrani, to wystawiaj sobie fatalne 鈍iadectwo. Koniunkturalizm do kwadratu. Trzeba o tym pami皻a i bro Bo瞠 nie rekomendowa, kiedy dzisiejsza opozycja b璠zie mia豉 wi瘯szo嗆 w Sejmie. Zg豉szaj帷 swoich kandydat闚 opozycja zmusza PiS do zg這szenia lepszych ni obecnie kandydat闚.

      Opozycjo, koniec biadolenia i marudzenia. Do konstruktywnych dzia豉.

      A poza tym s康z, 瞠 dziennikarze musz wzi望 si do rzetelnej pracy.


      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (3) Poka komentarze do wpisu „Mianowanie Grzegorza J璠rejka na s璠ziego Trybuna逝 Konstytucyjnego”
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      niedziela, 26 lutego 2017 17:46
  • sobota, 25 lutego 2017
    • R闚nouprawnienie na banknotach

      NBP wprowadzi do obiegu banknot 500 z z wizerunkiem kr鏊a Jana III Sobieskiego. Celem wprowadzenia nowego nomina逝 jest obni瞠nie koszt闚 emisji i sprawne zarz康zanie zapasem strategicznym banknot闚 przechowywanych przez NBP – argumentowa decyzj polski bank centralny. Pierwotnie planowano banknot 500 z z wizerunkiem kr鏊owej Jadwigi. Taki banknot zosta zaprojektowany w 1994 r. No c騜 m篹czyzna po raz kolejny wypar kobiet.

      A mo瞠 tak doceni wk豉d kobiet w budow pa雟twowo軼i polskiej. Obok ju funkcjonuj帷ych banknot闚 z wizerunkiem kr鏊闚 wyemitowa banknoty z wizerunkiem ma鹵onek monarch闚. Oto propozycje wizerunk闚 na banknotach:

      10 PLN - Dobrawa Przemy郵idka, ksi篹na Polski, 穎na Mieszka I

      20 PLN - Rycheza Lotary雟ka, kr鏊owa Polski, 穎na Mieszka II

      50 PLN - Jadwiga 奸御ka, ksi篹na 郵御ka, 鈍i皻a Ko軼io豉 Katolickiego, 穎na Henryka I Brodatego, ksi璚ia wroc豉wskiego, matka Henryka II Pobo積ego

      100 PLN - Jadwiga Andegawe雟ka, kr鏊 Polski, 穎na W豉dys豉wa II Jagie陶y,

      200 PLN - Bona Sforza d’Aragona, kr鏊owa Polski, 穎na Zygmunta Starego

      lub Anna Jagiellonka, kr鏊owa Polski, 穎na Stefana Batorego

      Prosz przeczyta 篡ciorysy (linki pod imionami) i oceni czy zas逝guj na wizerunki na banknotach?

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      sobota, 25 lutego 2017 23:32
  • 鈔oda, 15 lutego 2017
    • Metropolia warszawska

      Kilku urz璠nik闚 ministerialnych dosta這 rozkaz aby napisa ustaw o ustroju miasta sto貫cznego Warszawy. W klubie sejmowym wyci庵ni皻o z szuflady dy簑rn list 25 pos堯w wnioskodawc闚 podpisan in blanco. Prawie wszyscy wnioskodawcy s spoza Warszawy i wojew鏚ztwa mazowieckiego, pewnie biedaki nie mieli poj璚ia, ze wnosz do laski marsza趾owskiej projekt, kt鏎y wywo豉 burz.

      Dziennikarze nie przeczytali projektu ale skomentowali.

      Politycy opozycji nie przeczytali ale zaprotestowali.

      KOD nie przeczyta ale zorganizowa marsz protestacyjny.

      Radni M. St. Warszawy ju przeczytali i przeg這sowali zorganizowanie referendum z pytaniem:

      "Czy jest Pan/Pani za zmian granic Miasta Sto貫cznego Warszawy poprzez do陰czenie kilkudziesi璚iu s御iednich gmin?". Pod pytaniem umieszczone b璠 dwa warianty odpowiedzi: "TAK"/ "NIE".

      Wszyscy dostrzegli w projekcie jeden aspekt; PiS chce przej望 w豉dz w Warszawie.

      Problemu poprawy zarz康zania aglomeracj warszawsk nikt nie podni鏀. Nie zaproponowa alternatywnego rozwi您ania w stosunku do projektu PiS. A problem jest, wida go na co dzie; w korkach na trasach wylotowych ze stolicy, w smogu w stolicy, w ba豉ganie przestrzennym.

      Jest kilka wariant闚 organizacyjnych poprawiaj帷ych zarz康zanie aglomeracj warszawsk:

      1) Zawieranie dobrowolnych porozumie pomi璠zy M. St. Warszawa a s御iednimi gminami (obecnie realizowany wariant),

      2) Utworzenie metropolii warszawskiej w oparciu o ustaw o zwi您kach metropolitalnych z 9 pa寮ziernika 2015 roku,

      3) Przy陰czanie pojedynczych o軼iennych gmin do istniej帷ych dzielnic Warszawy,

      4) Tworzenie na bazie s御iednich gmin/powiat闚 nowych dzielnic M. St. Warszawy,

      5) Utworzenie wojew鏚ztwa sto貫cznego sk豉daj帷ego si z Warszawy i s御iaduj帷ych z ni powiat闚.

      ad. 1. Dobrowolne porozumienia Warszawy z s御iednimi gminami dotycz poprawy dzia豉nia transportu publicznego. Raz s zawierane raz zrywane. Warszawa ma du膨 przewag negocjacyjna nad partnerami. W porozumieniach pomini皻e s takie zagadnienia jak; kszta速owanie 豉du przestrzennego, rozw鎩 dr鏬 krajowych i wojew鏚zkich na terenie aglomeracji.

      ad. 2. Ustawa przewiduje, 瞠 zwi您ek metropolitalny b璠zie wykonywa zadania publiczne w zakresie:

      a) kszta速owania 豉du przestrzennego;

      b) rozwoju obszaru zwi您ku;

      c) publicznego transportu zbiorowego na obszarze zwi您ku;

      d) wsp馧dzia豉nia w ustalaniu przebiegu dr鏬 krajowych i wojew鏚zkich na obszarze zwi您ku;

      e) promocji obszaru metropolitalnego.

      Zwi您kiem zarz康za Zarz康, a nadzoruje Zgromadzenie metropolii, w kt鏎ym ka盥a gmina i powiat ma dw鏂h przedstawicieli (w鎩t lub burmistrz i przedstawiciel rady). Zwi您ek ma w豉sny bud瞠t. Ustawa jest, o ile PiS jej nie zlikwiduje, przepis闚 wykonawczych brak. Czym si r騜ni projekt PiS od ustawy o zwi您kach metropolitalnych?

      ad. 3. Przy陰czenie jednej lub drugiej gminy do istniej帷ej dzielnicy Warszawy rozwi您a mo瞠 problemy w skali lokalnej. Nie poprawi zarz康zania ca陰 aglomeracj. Op鏎 lokalnych urz璠nik闚 gminnych mo瞠 by du篡. Jedynie determinacja mieszka鎍闚 mo瞠 przeforsowa takie rozwi您anie lub w豉dze centralne. To rozwi您anie mo積a stosowa niezale積ie od wariantu 1, 2 lub 5.

      ad. 4. W ostatnich latach do陰czono do Warszawy jako dwie nowe dzielnice miasta Rembert闚 i Weso陰. Dzia豉. Jednak do陰czenie do Warszawy, jako nowych dzielnic, wszystkich s御iednich powiat闚 (lub znacznej ich cz窷ci) mo瞠 zako鎍zy si "katastrof zarz康cz". Urz康 miejski mo瞠 nie by w stanie zarz康za tak du篡m tworem. Obecni starostowie, burmistrzowie, w鎩towie, radni gmin i powiat闚 b璠 przeciw. Burmistrz i rada dzielnicy ma du穎 mniejsze kompetencje ni w豉dze w gminie lub powiecie. To M. St. Warszawa jest gmin i powiatem w jednym. Podobn wad ma projekt PiS, proponowany powiat metropolitalny by豚y trudny do zarz康zania.

      ad. 5. Utworzenie wojew鏚ztwa Sto貫cznego w sk豉d kt鏎ego wejd Warszawa i o軼ienne powiaty nie burzy dotychczasowej struktury lokalnych w豉dz samorz康owych. Realizacja zada metropolii wymaga這by przekazanie marsza趾owi wojew鏚ztwa sto貫cznego cz窷ci kompetencji powiat闚 w zakresie kszta速owania 豉du przestrzennego; publicznego transportu zbiorowego na obszarze wojew鏚ztwa sto貫cznego.

      Utworzenie wojew鏚ztwa sto貫cznego wymaga utworzenia nowego wojew鏚ztwa mazowieckiego ze stolic np. w Ciechanowie, w sk豉d kt鏎ego wejd powiat p馧nocnego Mazowsza oraz w陰czenia po逝dniowych powiat闚 obecnego wojew鏚ztwa mazowieckiego do wojew鏚ztw o軼iennych (w陰czenie do: wojew鏚ztwa lubelskiego powiat闚: 這sickiego, siedleckiego, garwoli雟kiego; do wojew鏚ztwa 鈍i皻okrzyskiego powiat闚 le膨cych na po逝dnie od rzeki Pilicy, do wojew鏚ztwa 堯dzkiego powiat闚: gr鎩eckiego, 篡rardowskiego (ewentualnie sochaczewski i gostyni雟ki)).

      Je郵i kto na powa積ie my郵i o utworzeniu poprawie zarz康zania metropoli warszawsk to powinien postulowa wariant 2 lub 5.

      Osobi軼ie jestem z utworzeniem wojew鏚ztwa sto貫cznego. Pocz徠kowo wywo豉 to sprzeciw powiat闚 wojew鏚ztwa mazowieckiego dla kt鏎ych Warszawa przestanie by stolic wojew鏚ztwa, ale gdy si zastanowi to dostrzeg, 瞠 z egocentrycznej, sto貫czno-centrycznej Warszawy nie maj 瘸dnych korzy軼i. Dla wojew鏚zkiego urz璠nika w Warszawie problemy powiatu υsice to inna galaktyka.

      A poza tym uwa瘸m, 瞠 dziennikarze powinni si wzi望 do rzetelnej pracy. 

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (1) Poka komentarze do wpisu „Metropolia warszawska”
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      鈔oda, 15 lutego 2017 12:35
  • 鈔oda, 11 stycznia 2017
    • Kryzys w Sejmie

      Za co podatnicy p豉c pos這m, a w szczeg鏊no軼i Marsza趾owi Sejmu, Prezydium Sejmu, cz這nkom Konwentu Senior闚. Kryzys w Sejmie rozpocz掖 si dnia 16 grudnia ub.r., a dzi 11 stycznia 2017 roku pos這wie, szefowie partii i klub闚, marsza趾owie Sejmu zachowuj si tak jakby by 17 lub 18 grudnia. Trwaj narady Konwentu Senior闚, Prezydium Sejmu, klub闚. PO wnioskuje o prze這瞠nie terminu posiedzenia Sejmu na 18 stycznia. Panowie parlamentarzy軼i min掖 prawie miesi帷 od "wybuchu" kryzysu w Sejmie. Co 瞠軼ie robili przez ten czas. Ka盥y z szef闚 partii, cz這nk闚 prezydium sejmu znalaz czas aby go軼i kilkakrotnie w stacjach TV i radiowych. Tylko czasu i rozumu zabrak這 Wam aby Sejmie spotka si kilkakrotnie i wypracowa rozwi您anie.

      Moja propozycja rozwi您ania kryzysy w Sejmie:

      1. Marsza貫k Sejmu lub wskazany przez niego wicemarsza貫k, wznawia 33 posiedzenie Sejmu.

      2. Zezwala pos這wi Szczerbie na uczestnictwo w posiedzeniu Sejmu, jednocze郾ie nak豉daj帷 na niego kar 100 z za u篡wanie zbyt spoufalaj帷ych zwrot闚 w stosunku do Marsza趾a.

      3. Pose Szczerba prosi o g這s i przeprasza Marsza趾a za u篡cie niezr璚znego zwrotu, zaznaczaj帷 瞠 nie by這 jego intencj ura瞠nia Marsza趾a.

      4.Bior帷 pod uwag licznezastrze瞠niado organizacjiposiedzenia Sejmu w sali Kolumnowej,na formalnywniosek pos堯w opozycji,Marsza貫k zarz康za powt鏎zenie debaty nad ustaw bud瞠tow i powt鏎zenie g這sowania.

      5.Analogicznie jak w pkt.4 Marsza貫k zarz康za powt鏎n debat i powt鏎ne g這sowanie w przypadkuustaw (nowelizacji ustaw) , kt鏎e g這sowano w sali Kolumnowej i nad kt鏎ymi Senat nie zako鎍zy jeszcze prac.

      6.W odniesieniu do ustawg這sowanych wsali Kolumnowej, kt鏎ych proces legislacyjny zosta zako鎍zony tj. prezydent podpisa ustaw, grupa pos堯w sk豉da ponownie projekty takiej ustawy, (nowelizacji ustaw) z ma造mi (stylistycznymi)poprawkami.Ustawy te w ekspresowym tempie s ponownieprocedowaneprzez Sejm i Senat.

      7.Pos這wie opozycji wycofuj wnioski do z這穎ne doprokuratury w sprawie z豉mania prawa podczas 33 posiedzenia Sejmu.

      

      Nie lekcewa篡豚y obecnego kryzysu parlamentarnego.Wojna w Syrii zacz窸a si pi耩 lat temu,poniewa dzieciaki namalowa造 kilkanapis闚 na murach przeciwko w豉dzy.Policja zareagowa豉, rodzice wyszli na ulice.Niewinne s這wa "Panie Marsza趾u kochany,muzyka 豉godzi obyczaje"mog spowodowag喚boki kryzys pa雟twa.Obywatele ju wyszli na ulice, pod Sejm.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (3) Poka komentarze do wpisu „Kryzys w Sejmie”
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      鈔oda, 11 stycznia 2017 14:30
  • niedziela, 18 grudnia 2016

Tagi

Kana informacyjny