Aby moje wnuki 篡造 w lepszym kraju

Wpisy

  • czwartek, 01 grudnia 2016
    • Anonimowo嗆 sprzyja bezprawiu

      Anonimowo嗆 sprzyja bezprawiu. Dotyczy to r闚nie post瘼owania s璠zi闚 i prokurator闚.

      Wczorajsza informacja o aresztowaniu J霩ef Pinior legendarnego dzia豉cza "Solidarno軼i" z Wroc豉wia, potem eurodeputowanego i senatora Platformy Obywatelskiej by豉 newsem dnia. Nazwisko senatora zosta這 wybite na pierwszy plan. Natomiast nazwisko prokuratora, kt鏎y prowadzi 郵edztwo, nazwisko prokuratora, kt鏎y podj掖 decyzj o zatrzymaniu pozosta這 anonimowe, wszelkie decyzje i dzia豉nia podejmowa豉 "prokuratora z Poznania" (przyk豉dowo przeczytaj relacje G這su Wielkopolskiego). W Stanach Zjednoczonych informacja to takim wydarzeniu brzmia豉by mniej wi璚ej tak: "Prokurator John Smith z Chicago podj掖 decyzje o tymczasowym aresztowaniu by貫go senatora J.P. "

      Dzisiaj niezawis造 s康 podejmie decyzj o tymczasowym aresztowaniu J霩efa Piniora. Ciekawe czy media podadz nazwisko s璠ziego, czy znowu pozostanie anonimowy.

      Nie wiem czy J霩ef Pinior pope軟i przest瘼stwo, ale jestem przekonany, 瞠 zastosowana przez prokuratora (nazwisko????) i CBA bolszewicka forma jego zatrzymania nie by豉 potrzebna. Czy organy 軼igania obawiaj si, 瞠 JP mo瞠 dalej pope軟ia przest瘼stwa, unika post瘼owania karnego b康 w inny spos鏏 je utrudnia? Gdyby prokurator wezwa senatora na przes逝chani to ten by si z pewno軼i stawi.

      Przypomina mi si sprawa ministra Romualda Szeremietiewa, z pocz徠ku wieku. Przez kilka nazwisko ministra przewija這 si w prasie jako podejrzanego. Kariera publiczna ministra zosta豉 z豉mana. Po kilku latach s康 uniewinni ministra. Niestety nazwisko, 瘸dnego z prokurator闚 nie przebi這 si do opinii publicznej.

      A poza tym s康z, 瞠 dziennikarze musz wzi望 si do rzetelnej pracy. Koniec z anonimowo軼i s璠zi闚 i prokurator闚. Zamiast anonimowego podmiotu "prokuratura..." u篡wamy "prokurator Jan Kowalski z prokuratury xxxxxxx....."

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (2) Poka komentarze do wpisu „ Anonimowo嗆 sprzyja bezprawiu”
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      czwartek, 01 grudnia 2016 12:30
  • czwartek, 24 listopada 2016
    • Jednolity podatek

      Widmo "jednolitego podatku" kr捫y nad Polsk. Konkretnych propozycji brak. Pojawiaj si fragmentaryczne enuncjacje cz這nk闚 rz康u, cz瘰to ze sob sprzeczne. Zanim cz這nkowie rz康u uzgodni mi璠zy sob stanowisko w sprawie podatku poni瞠j prezentuj moj opini w tej sprawie>

      Moje rozumienie "jednolitego podatku" jest nast瘼uj帷e:

      1. "Jednolity podatek" oznacza, 瞠 dochody z pracy uzyskiwane przez osoby fizyczne b璠 opodatkowane i osk豉dkowane wg takich samych zasad. Niezale積ie od tego w jakim sektorze gospodarki s uzyskiwane s dochody i niezale積ie od formy prawnej zatrudnienia/ich pozyskania. Co to oznacza w praktyce? Przyk豉dowo:

      a) dochody uzyskiwane z umowy zlecenia, umowy o dzie這 s tak samo osk豉dkowane jak dochody z umowy o prac na etacie,

      b) dla os鏏 prowadz帷ych dzia豉lno嗆 gospodarcz cz窷 uzyskiwanego przez nich dochodu jest opodatkowane i osk豉dkowana jak dochody z pracy a pozosta豉 cz窷 jak dochody z kapita逝,

      c) rolnicy p豉ca podatki i sk豉dki tak jak osoby prowadz帷e dzia豉lno嗆 gospodarcz,

      d) itp. .

      2. "Jednolity podatek" oznacza, 瞠 obci捫enie podatkiem dochod闚 z pracy (PIT) i dochod闚 z kapita逝 (CIT) b璠zie plus minus na por闚nywalnym poziomie. Obci捫enie dochod闚 os鏏 fizycznych z tytu逝 pracy b璠zie wy窺ze ni dochod闚 z kapita逝 z powodu p豉cenia sk豉dek na ubezpieczenia spo貫czne (wp豉cone sk豉dki wracaj do obywateli jako ich przychody w postaci zasi趾闚 chorobowych, rent, emerytur)

      3. "Jednolity podatek" oznacza, 瞠 b璠zie jeden poborca podatk闚 i sk豉dek, tzn. p豉tnik podatk闚 i sk豉dek b璠zie przekazywa podatki i sk豉dki na przyk豉d do urz璠u skarbowego, a nie do ZUS i urz璠u skarbowego.

      "Jednolity podatek" nie oznacza, 瞠 PIT i sk豉dki na ubezpieczenia spo貫czne zostan po陰czone w jedn danin. Obywatel b璠zie mia wykona dzia豉nie:

      (przych鏚 - kwota wolna od podatku - darowizny - .....) = doch鏚 * stawka daniny = danina

      Pomimo, 瞠 takie uproszczenie jest kusz帷e ( i tak jest sprzedawana koncepcja "jednolitego podatku" przez rz康) , jest to bardzo z造 pomys. Nie nale篡 sprowadza obywateli do "ciemnej masy", kt鏎a nie wie ile p豉ci sk豉dki emerytalnej, ile za ubezpieczenie zdrowotne a ile podatku PIT (w tym ile podatku p豉ci do swojej gminy). Ustanawiaj帷 "jednolity podatek" jako zintegrowana/jednolit danin, "walk" o jego podzia na poszczeg鏊ne cele: emerytury, ochron zdrowia, itd. pozostawiamy administracji, poza kontrol obywatelsk.

      Na temat podatku PIT, zmian w jego konstrukcji, bezsensowno軼i ulg, kwocie wolnej od podatk闚,.... napisa貫m na tym blogu kilka tekst闚. W najbli窺zej przysz這軼i napisz o opodatkowaniu os鏏 prowadz帷ych dzia豉lno嗆 gospodarcz.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      czwartek, 24 listopada 2016 17:34
  • 鈔oda, 02 listopada 2016
    • Stalking Maciarewicza

      Biedne rodziny ofiar katastrofy smole雟kiej.

      Biedni My - obywatele.

      Przez ostatnie kilka lat Antoni Macierewicz i jego tzw. eksperci n瘯aj rodziny ofiar i nas wszystkich kolejnymi "rewelacjami" na temat przyczyn i przebiegu katastrofy. Przedstawili opinii publicznej 18 r騜nych teorii dotycz帷ych katastrofy smole雟kiej, od sztucznej mg造 poprzez "pancern brzoz", po 3 osoby, kt鏎e mog造 prze篡 katastrof. Nigdy nie by這 na to dowod闚.

      To co czyni Macierewicz to stalking.

      W polskimkodeksie karnymstalking(zdefiniowany jakouporczywe n瘯anie powoduj帷e uzasadnione okoliczno軼iami poczucie zagro瞠nia lub istotne naruszenieprywatno軼i) od 6 czerwca 2011 r. stanowi przest瘼stwo, zagro穎ne karpozbawienia wolno軼ido 3 lat (art. 190a 1 k.k.) lub – w przypadku doprowadzenia ofiary do pr鏏y samob鎩czej – do 10 lat. Osoba dopuszczaj帷a si stalkingu nazywana jeststalkerem.

      Do dzia豉 Macierewicza do陰czy豉 prokuratura, zarz康zaj帷 ekshumacj zw這k ofiar wypadku. Cz窷 rodzin podj窸a kroki prawne przeciwko decyzji prokuratury. Mo瞠 nast瘼nym krokiem rodzin, kt鏎e maj ju do嗆 bredni Macierewicza i jego tzw. ekspert闚 powinno by oskar瞠nie Macierewicza o stalking.

      Ze swej strony pos這wie opozycji powinni odczeka jeszcze kilka miesi璚y, a nast瘼nie wezwa zesp馧 ekspert闚 Macierewcza i poprosi o raport nt. przyczyn i przebiegu katastrofy lotniczej. Wynagrodzenie tzw. eksperci otrzymuj? Otrzymuj. Po 12 miesi帷ach (a nawet wcze郾iej) opinia publiczna powinna pozna "owoce" ich pracy.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (1) Poka komentarze do wpisu „Stalking Maciarewicza”
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      鈔oda, 02 listopada 2016 19:33
  • pi徠ek, 21 pa寮ziernika 2016
    • Promocja sztuk plastycznych - niewykorzystane okazje

      Galerie prezentuj帷e malarstwo wsp馧czesne nie s oblegane przez Polak闚. Tym bardziej dziwi, 瞠 nie wykorzystuj przemykaj帷ych szans, aby przyci庵n望 odwiedzaj帷ych. Szczeg鏊nie tych, kt鏎zy nigdy nie byli w galerii sztuki wsp馧czesnej.

      O malarzu Zdzis豉wie Beksi雟kim i jego rodzinie g這郾o jest od kilku lat. Wcze郾iej, dzi瘯i ksi捫kom m.in. "Beksi雟cy. Portret podw鎩ny." Magdaleny Grzeba趾owskiej, a obecnie dzi瘯i filmowi Jana Matuszy雟kiego "Ostatnia Rodzina" , nagrodzonemu Z這tymi Lwami na tegorocznym Festiwalu w Gdyni.

      Co mnie dziwi?

      Dziwi mnie, 瞠 galerie nie zdecydowa造 si na zorganizowanie wystaw prac Zdzis豉wa Beksi雟kiego i wykorzystania tych kilku tygodni kiedy film jest na ekranach kin na przyci庵niecie odwiedzaj帷ych w swe progi - zazwyczaj puste. Prace Beksi雟kiego s dost瘼ne. Mo積a skorzysta ze zbior闚 Muzeum w Sanoku, Miejskiej Galerii Sztuki w Cz瘰tochowie, Nowohuckiego Centrum Kultury i muzeum we Wroc豉wiu. Trzeba chwyta okazj.

      OK. teraz marszandzi dali d.... W styczniu b璠zie okazje do rehabilitacji.

      Na ekranach kin pojawi si ostatni film Andrzeja Wajdy "Powidoki" , kt鏎ego bohaterem jest malarz W豉dys豉w Strzemi雟ki. Mieszka鎍y υdzi mog ogl康a jego obrazy na sta貫j wystawie w Muzeum Sztuki. Marszandzi z innych miast: Do dzie豉.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      pi徠ek, 21 pa寮ziernika 2016 17:50
  • niedziela, 02 pa寮ziernika 2016
    • Reorganizacja rz康u

      Przeprowadzona reorganizacja rz康u jest szcz徠kowa i nie gwarantuje sukcesu. Realizacja ambitnego programu gospodarczego PiS wymaga aby premier Morawiecki by nie tylko Ministrem Rozwoju, Ministrem Finans闚, Przewodnicz帷ym Komitetu Ekonomicznego RM ale r闚nie zosta Prezesem NBP.

      Tylko takie rozwi您anie gwarantuje koordynacj polityki przemys這wej, fiskalnej i monetarnej w celu realizacji "dobrej zmiany". .

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      niedziela, 02 pa寮ziernika 2016 18:31
  • pi徠ek, 30 wrze郾ia 2016
  • 鈔oda, 14 wrze郾ia 2016
    • Mi璠zynarodowy Dzie Demokracji

      Mi璠zynarodowy Dzie Demokracji 鈍i皻o obchodzone corocznie15 wrze郾ia, ustanowione przezZgromadzenie Og鏊ne ONZ8 listopada 2007 roku (rezolucjaA/RES/62/7) w rocznic przyj璚ia Powszechnej Deklaracji na rzecz Demokracji (Kair, 16 wrze郾ia 1997).

      Obchody Dnia maj na celu:

      • szerzenie i umacnianiedemokracji,
      • wymian do鈍iadcze w zakresie promowania demokracji w relacjach wzajemnych oraz w ramach systemu ONZ,
      • podniesienie 鈍iadomo軼i spo貫cze雟twa na temat demokracji oraz jej stanu na 鈍iecie,
      • oddanie ho責u ludziom walcz帷ym o demokracje iprawa cz這wieka.

      Czym瞠 jest demokracja?

      W literaturze przedmiotu jest wiele odpowiedzi na to pytanie. Najkr鏂ej uj掖 to Abraham Lincoln:

      "Rz康y ludu, przez lud, dla ludu".

      Kr鏒ka definicja Lincolna zawiera w sobie dwa najwa積iejsze aspekty poj璚ia "Demokracja".

      Pe軟iejsz definicj poj璚ia "Demokracja" przedstawi profesor Marcin Kr鏊 w ksi捫ce "Pora na demokracj", Wydawnictwo Znak, Krak闚 2015 . Oto ona:

      "Demokracja to - po pierwsze - forma 篡cia wsp鏊notowego. To zatem przedziwny pomys polegaj帷y na tym, 瞠 w pewnym okresie historycznym ludzie uznali, i - z wielu wzgl璠闚 - b璠zie najlepiej, gdy b璠 rz康zili sami sob. Nie pozostawi rz康闚 w r瘯ach szlachetnych lub krwawych monarch闚 czy inaczej wy豉nianych przyw鏚c闚, nie oddadz w豉dzy nad sob nikomu. Pomys - jak si okaza這 - niezwykle trudny do wykonania, ale wspania造. 圭i郵e zwi您any z dysponowaniem wolno軼i publiczn "do": do wybierania, nominowania, uczestniczenia, do kontrolowania i przede wszystkim do cieszenia si z zaanga穎wania w decyzje dotycz帷e wsp鏊nych los闚. Taka demokracja jest - poza wszystkim - radosna. Okre郵amy tak demokracj mianem substancjalnej.

      Po drugie , demokracja to ustr鎩 jak ka盥y inny, wyr騜niaj帷y si jednak minimalizowaniem lub wykluczaniem konfliktu, a w szczeg鏊no軼i wojny domowej. Dzieje si tak dzi瘯i skonstruowaniu wielu instytucji, kt鏎ych podstawowym celem jest mo磧iwie najlepsze rozwi您ywanie wszystkich publicznych problem闚, ale te zagwarantowanie mam wolno軼i "od", czyli zawieranie kompromis闚 bez nadmiernego wtr帷ania si w nasze 篡cie prywatne. W tym rozumieniu jedn z g堯wnych zalet ustroju jest zwolnienie obywatela z administrowania sprawami, kt鏎e dotycz go tylko w stopniu minimalnym. Demokracja gwarantuj帷a mi wolno嗆 prywatn "od" to w istocie demokracja, kt鏎a na og馧 wymaga ode mnie dzia豉nia raz na cztery lata, czyli wrzucenia kartki do urny. Mog co czyni wi璚ej, ale nie jest to konieczne dla tak rozumianej demokracji, ani nie stanowi mojego obowi您ku. Tak demokracj nazwiemy formaln czy - jak zdecydowania wol - proceduraln.

      Demokracja substancjalna to projekt filozoficzny, polityczny i moralny, a demokracja proceduralna to zasada administracyjna, organizacyjna i arytmetyczna. Demokracja substancjalna zwi您ana jest zawsze z my郵eniem o przysz這軼i i o nowych l康ach do odkrycia, demokracja proceduralna z ocena tera幡iejszo軼i i wnioskami na przysz這嗆 - ale tylko t najbli窺z. I wreszcie - powiedzmy to dobitnie - demokracja substancjalna odwo逝je si do naszej odwagi, demokracja proceduralna- do strachu. Niew徠pliwie znaczna porcja demokracji proceduralnej jest niezb璠na, ale idea demokracji nie ma sensu bez demokracji substancjalnej. Demokracja proceduralna utrzymuje nas przy 篡ciu, demokracja substancjalna nadaje mu sens."

      A Ty Czytelniku jak rozumiesz DEMOKRACJ?

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      鈔oda, 14 wrze郾ia 2016 23:59
  • poniedzia貫k, 08 sierpnia 2016
    • Uchwa豉 Sejmu RP w rocznic zbrodni ludob鎩stwa na Wo造niu

      Spos鏏 w jaki m闚imy o zbrodni ludob鎩stwa dokonanej na Wo造niu w latach 1943-45 insynuuje bezpo鈔edni zwi您ek dzisiejszego pa雟twa ukrai雟kiego z nacjonalistami ukrai雟kimi - sprawcami zbrodni ludob鎩stwa na ludno軼i polskiej. Nie chcemy pami皻a o tym, 瞠 zar闚no sprawcy jak i ofiary byli obywatelami II Rzeczypospolitej (skrajny przyk豉d: 穎軟ierze dywizja SS Galizien, bior帷y udzia w zbrodniach na Wo造niu, nie zostali po wojnie wydani przez aliant闚 w豉dzom sowieckim poniewa przed wojna byli obywatelami II Rzeczypospolitej). Nie chcemy pami皻a o tym, 瞠 tereny na kt鏎ych dokonywano ludob鎩stwa Polak闚 i mord闚 Ukrai鎍闚 w ramach akcji odwetowych nale瘸造 do pa雟twa polskiego od czas闚 Unii Lubelskiej - Wo造, i Kazimierza Wielkiego - Galicja Wschodnia. Wi璚ej na ten temat napisa貫m przy okazji rozpocz璚ia zdj耩 do filmu WOΧ.

      Sejm RP w swoje uchwale z dnia 22 lipca br. s逝sznie nazwa te wydarzenia "zbrodni ludob鎩stwa". Zabrak這 Sejmowi odwagi, aby akcje odwetowe polskiego podziemia na ukrai雟kich cywilach nazwa "zbrodniami wojennymi".

      Spos鏏 w jaki m闚imy o zbrodni ludob鎩stwa na Wo造niu stwarza przes豉nki do pogorszenia relacji pomi璠zy pa雟twem polskim i pa雟twem ukrai雟kim. Nie inaczej jest w przypadku uchwa造 Sejmu RP z 22 lipca br. Nie trzeba by這 d逝go czeka aby uchwa豉 ta wywo豉豉 reakcj po stronie ukrai雟kiej.

      Poni瞠j tekst uchwa造 Sejmu z kilkoma poprawkami. Tak brzmi帷a uchwa豉 nie powinna wzbudza emocji (lub wzbudza mniejsze emocje) po stronie w豉dz ukrai雟kich.

      U C H WA A

      S E JMU R ZE CZY POS POLIT E J POL SKIE J

      z dnia 22 lipca 2016 r.

      w sprawie oddania ho責u ofiarom ludob鎩stwa dokonanego przez nacjonalist闚

      ukrai雟kich na obywatelach II Rzeczypospolitej Polskiej w latach 1943–1945

      Ziemie dawnych wschodnich wojew鏚ztw Rzeczypospolitej szczeg鏊nie mocno zosta造 do鈍iadczone w czasie II wojny 鈍iatowej. Na tych terenach 軼iera造 si dwa najwi瘯sze totalitaryzmy XX wieku: III Rzesza Niemiecka i komunistyczny Zwi您ek Sowiecki. B喚dy polityki narodowo軼iowej w okrasie II Rzeczypospolitej Polskiej , a szczeg鏊nie dzia豉nia niemieckich i sowieckich okupant闚 stwarza造 sprzyjaj帷e warunki do budzenia si nienawi軼i na tle narodowo軼iowym i religijnym, a podejmowane pr鏏y osi庵nicia porozumienia przez przedstawicieli Polskiego Pa雟twa Podziemnego z ukrai雟kimi organizacjami nie przynios造 rezultatu.

      W lipcu 2016 roku przypada 73. rocznica apogeum zbrodni, kt鏎ej dokona造 na ludno軼i cywilnej Kres闚 Wschodnich II Rzeczypospolitej Polskiej dzia豉j帷e na tamtych terenach oddzia造 Organizacji Ukrai雟kich Nacjonalist闚 (OUN), Ukraiskiej Powsta鎍zej Armii (UPA), a tak瞠 dywizja SS Galizien oraz inne ukrai雟kie formacje wsp馧pracuj帷e z Niemcami. W wyniku pope軟ionego w latach 1943–1945 ludob鎩stwa zamordowanych zosta這 ponad sto tysi璚y obywateli II Rzeczypospolitej Polskiej, g堯wnie ch這p闚. Ich dok豉dna liczba do dzi nie jest znana, a wielu z nich wci捫 nie doczeka這 si godnego poch闚ku i upami皻nienia. W鈔鏚 zamordowanych obok Polak闚 byli tak瞠 砰dzi, Ormianie, Czesi, przedstawiciele innych mniejszo軼i narodowych, a tak瞠 Ukrai鎍y, kt鏎zy stan瘭i po stronie ofiar. Przypominaj帷 zbrodnie ukrai雟kich nacjonalist闚, nie mo積a ani

      przemilcze ani relatywizowa polskich akcji odwetowych na ukrai雟kie wioski, w wyniku kt鏎ych tak瞠 gin窸a ludno嗆 cywilna. gin瘭i obywatele II Rzeczypospolitej Polskiej narodowo軼i ukrai雟kiej. Te wszystkie tragiczne wydarzenia powinny by przywr鏂one pami璚i wsp馧czesnych pokole.

      Ofiary zbrodni pope軟ionych w latach 40. przez ukrai雟kich nacjonalist闚 do tej pory nie zosta造 w spos鏏 nale篡ty upami皻nione, a masowe mordy nie zosta造 nazwane zgodnie z prawd historyczn ludob鎩stwem.

      Sejm Rzeczypospolitej Polskiej oddaje ho責 wszystkim obywatelom II Rzeczypospolitej Polskiej zar闚no tym, bestialsko zamordowanym przez ukrai雟kich nacjonalist闚, jak r闚nie tym, kt鏎zy zgin瘭i w wyniku akcji odwetowych przeprowadzonych przez oddzia造 Polskiego Pa雟twa Podziemnego.

      Sejm Rzeczypospolitej Polskiej wyra瘸 najwy窺ze uznanie dla 穎軟ierzy Armii Krajowej, Samoobrony Kresowej, Batalion闚 Ch這pskich, kt鏎zy podj瘭i heroiczn walk w obronie zagro穎nej atakami ludno軼i cywilnej. oraz apeluje do Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej o uhonorowanie tych os鏏 odznaczeniami pa雟twowymi. Jednocze郾ie Sejm Rzeczypospolitej Polskiej uznaje podj皻e w闚czas przez oddzia造 Polskiego Pa雟twa Podziemnego akcje odwetowe przeciwko cywilnym obywatelom II Rzeczypospolitej narodowo軼i ukrai雟kiej za zbrodnie wojenne.

      Dlatego Sejm Rzeczypospolitej Polskiej ustanawia dzie 11 lipca rocznic apogeum zbrodni – Narodowym Dniem Pami璚i Ofiar Ludob鎩stwa dokonanego przez ukrai雟kich nacjonalist闚 na obywatelach II Rzeczypospolitej Polskiej.

      Sejm Rzeczypospolitej Polskiej wzywa do ustalenia miejsc zbrodni i ich oznaczenia, zapewnienia godnego poch闚ku wszystkim, niezale積ie od ich narodowo軼i, odnalezionym ofiarom, oddania nale積ej czci i szacunku niewinnie zam璚zonym i pomordowanym, sporz康zenia pe軟ych list ofiar.

      Sejm Rzeczypospolitej Polskiej apeluje o kontynuacj dzie豉 pojednania i dialogu, rozpocz皻ego przez przyw鏚c闚 politycznych i duchowych, wspieranie wsp馧pracy historyk闚, w tym rozszerzenie

      dost瘼u do archiw闚 pa雟twowych, wzmocnienie wsp馧pracy w豉dz Rzeczypospolitej Polskiej i Ukrainy w najwa積iejszych dla przysz這軼i obu narod闚 sprawach.

      Sejm Rzeczypospolitej Polskiej wyra瘸 szacunek i wdzi璚zno嗆 Ukrai鎍om, kt鏎zy nara瘸j帷 w豉sne 篡cie, ratowali Polak闚, oraz apeluje do Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej o uhonorowanie tych os鏏 odznaczeniami pa雟twowymi. Sejm Rzeczypospolitej Polskiej przypomina r闚nie postaw znacznej cz窷ci ludno軼i ukrai雟kiej, kt鏎a odmawia豉 udziau w napadach na Polak闚.

      Sejm Rzeczypospolitej Polskiej sk豉da podzi瘯owania Kresowianom i ich potomkom oraz ludziom dobrej woli, kt鏎zy od dziesi徠k闚 lat domagaj si prawdy, kieruj帷 si mottem „Nie o zemst, lecz o pami耩 wo豉j ofiary”.

      Sejm Rzeczypospolitej Polskiej wyra瘸 solidarno嗆 z Ukrain walcz帷 z zewn皻rzn agresj o zachowanie integralno軼i terytorialnej. Sejm Rzeczypospolitej Polskiej wyra瘸 przekonanie, 瞠 jedynie pe軟a prawda o historii jest najlepsz drog do pojednania oraz wzajemnego wybaczenia. Jak m闚i w 2001 roku we Lwowie 鈍. Jan Pawe II „Niech dzi瘯i oczyszczeniu pami璚i historycznej wszyscy gotowi b璠 stawia wy瞠j to, co jednoczy, ni to, co dzieli, a瞠by razem budowa przysz這嗆 opart na wzajemnym szacunku, braterskiej wsp馧pracy i autentycznej solidarno軼i”.

      Ps. Opis reakcji Ukrai鎍闚 na artyku Andrzeja Brzezieckiegozamieszczony przez Ziemowita Szczereka w Polityce nr 34 unaocznia, 瞠 Ukrai鎍y nie s gotowi przyj望 prawdy o rzezi wo造雟kiej i nawet zmieniona uchwa豉 zosta豉by przez nich odrzucona.


      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      poniedzia貫k, 08 sierpnia 2016 19:55
  • wtorek, 05 lipca 2016
    • Struktura szkolnictwa

       Pani Minister Edukacji przedstawi豉 koncepcj reorganizacji systemu edukacji.

                                                 Struktura jednostek edukacyjnych

                                                             propozycja PiS

       

       

      Szko豉 powszechna

      8 lat

       4 lata nauczanie pocz徠kowe

       4 lata nauczenie przedmiot闚

       

       

       

       

       

       

       

       

      Liceum

      4 lata

       

      Technikum

      5 lat

       

      Szko豉 bran穎wa

      3 lata - stopie I

      2 lata - stopie II

       

       

       

       

       

       

       

      Wy窺ze studia magisterskie

       

      Wy窺ze studia zawodowe

       

       

       

       

       

       

       

       

       

                   

       

      Propozycja przedstawiona przez PiS cofa nas do systemu nauczania z lat 60-tych.  Skraca do 8 lat nauczanie powszechne, w tym jedynie 4 lata nauczania w podziale na przedmioty. Po kr鏒kiej edukacji powszechnej dzieci b璠 segregowane: do zawod闚ek (nazwanych w celach marketingowych  szko豉mi bran穎wymi),  do technikum lub  do liceum.  W czteroletnim  liceum m這dzie  ponownie  b璠zie przerabia program edukacji od podstaw.

      Moja koncepcja  struktury jednostek edukacyjnych r騜ni si zasadniczo od propozycji  pani  Minister . 

                                         Struktura jednostek edukacyjnych

                                                       propozycja KM

       

       

      Szko豉 podstawowa

      3 lata

       

       

       

       

       

       

       

       

       

      Gimnazjum

      7 lat

       

       

       

       

       

       

       

      Liceum

      3 lata

       

      Technikum

      4 lub 5 lat

       

      Szko豉 zawodowa

      1,  1,5  lub 2 lata

       

       

       

       

       

      Wy窺ze uczelnie

      4 lub 5 lat

       

      Wy窺ze szko造 zawodowe

      3 lata

       

      Policealne szko造 zawodowe

      od 6 do 12 miesi璚y

       

      Propozycja nowej struktura szkolnictwa. 

       Szko豉 podstawowa  (3 lata) -  Edukacja rozpoczyna si w wieku 6 lat. W szkole podstawowej realizowane jest jedynie nauczanie zintegrowane. Zaj璚ia s od godziny 8 do 16 (nie ma 鈍ietlic).  Zdecydowanie wi瘯sza liczba zaj耩 sportowych,  plastycznych, teatralnych, 酥iew, taniec, .... wi璚ej 

      Gimnazjum  (7 lat) -  program gimnazjum i metody dydaktyczne powinien by tak opracowane,   aby jego absolwent posia wiedz i umiej皻no軼i  na poziomie dzisiejszego przeci皻nego licealisty.

      Po gimnazjalna mo磧iwa jest  nauka w :

      Szko豉 zawodowa (1 - 2 lata, w zale積o軼i od wymaga zawodu)  -  w szko豉ch zawodowych uczniowie maj zaj璚ia z przedmiot闚 zawodowych, j瞛yk闚 obcych, WOS + praktyki zawodowe.  Nie ma nauczania przedmiot闚 takich jak j瞛yk polski, historia, itp. (opis szczeg馧owy koncepcji szko造 zawodowej)    Edukacja w szkole zawodowej ko鎍zy sie egzaminem zawodowym.

       

      Technikum  zawodowe (4-5 lat, w zale積o軼i od wymaga zawodu) - w technikum realizowany jest program jak w liceum z mniejsz liczb przedmiot闚 fakultatywnych, plus przedmioty zawodowe i praktyki zawodowe.  Absolwent technikum zdaje egzamin maturalny i egzamin zawodowy. 

      Liceum og鏊nokszta販帷e  (3 lata) - podstawowy cel nauki w liceum to przygotowanie do edukacji na uczelni wy窺zej i  pomoc w dokonaniu w豉軼iwego wyboru dalszej edukacji.  Nauka w liceum ma poszerzy horyzont wiedzy uczni闚,  50 proc. zaj耩  powinny to by zaj璚ia fakultatywne np. socjologia, elementy architektury,  nanotechnologia itp.  ka盥e liceum corocznie cze嗆 miejsc w pierwszych klasach powinno rezerwowa dla  absolwent闚 szk馧 zawodowych.   Egzamin maturalny powinien mie  now form

      Po uko鎍zeniu liceum lub technikum nauk mo積a kontynuowa w:

      Uczelnie:  uniwersytety, akademie, politechniki (5 lat, magister) -  potrzeba ok. 40 uczelni (co oznacza,  瞠 cz窷 obecnych politechnik i uniwersytet闚 b璠zie musia豉 by zredukowana do poziomu wy窺zych szk馧 zawodowych),  kt鏎e zapewnia edukacje dla  ok. 15-20 proc.  m這dzie篡 z rocznika.  Potrzeba co najmniej 4-6 uczelni  na najwy窺zym poziomie 鈍iatowym (2 uniwersytety, politechnika, akademia medyczna).   

      Wy窺ze szko造 zawodowe  (3 lata, licencjat) -  wiadomo o co chodzi,

      Policealne szko造 zawodowe  ( 3 - 12 miesi璚y, w zale積o軼i od wymaga zawodu) -  policealne szko造 zawodowe,  (a w豉軼iwie kursy zawodowe dla absolwent闚 lice闚) powinny by prowadzone przez:  szko造 zawodowe, technika, wy窺ze szko造 zawodowe

       

      Zmiana struktur jednostek szkolnych jest wa積a ale o  jako軼i edukacji szkolnej decyduj inne czynniki:

      Po pierwsze, kwalifikacje nauczycieli:   wiedza, dydaktyka, umiej皻no軼i wychowawcze.

      Po drugie,  motywacja nauczycieli,  szczeg鏊nie dyrektor闚 szk馧,  do dobrego wykonywania pracy.

      Po trzecie, dobry program nauczania (podstawa programowa)  i  dobre podr璚zniki i pomoce naukowe w szkole (aby dzieci wykonywa造 do鈍iadczenia, a nie czyta造 o nich w ksi捫kach).

      Wady system edukacji w Polsce.     Oto kilka z nich:

      1.   Brak systemu oceny jako軼i pracy nauczycieli.

      2.   Samorz康y edukacj traktuj nie jak swoje podstawowe zadania ale jako zadanie zlecone im przez pa雟two.  Dowolno嗆 wydawania subwencji o鈍iatowych przez samorz康y.

      3.   Brak atrakcyjnego szkolnictwa zawodowego dla absolwent闚 lice闚.

      4.   Niski poziom kszta販enia  w szko豉ch zawodowych . 

      5.   Istnienie wielu prywatnych pseudo uczelni wy窺zych o bardzo niskim poziomie nauczani.

      6.   Zani瞠nie poziomu wymaga maturalnych.

      7.   Ograniczenie do minimum zaj耩 kulturalnych (zaj璚ia plastyczne,  muzyczne,  teatralne,...

      8.   Zbyt ma豉 liczba godzin zaj耩 z wychowania fizycznego.

      9.   Bardzo ma豉 liczba zaj耩 praktycznych w szkole:  do鈍iadczenia,   zaj璚ia techniczne,

      10.  Powt鏎zenia w procesie edukacji

      11.  Polska szko豉 nie uczy samodzielnego my郵enia.   Dominuje encyklopedyczny model edukacji.  Prymat wiadomo軼i nad umiej皻no軼iami.

      12.  Brak systemu dokszta販ania nauczycieli.

       Jest co naprawia.

      A ponadto uwa瘸m,  瞠 dziennikarze powinni wzi望 si do rzetelnej pracy.

      Ps.  Lista problem闚 polskiej szko造:  http://lubnauer.liberte.pl/realne-i-pozorne-problemy-edukacji/

       

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      wtorek, 05 lipca 2016 13:50
  • poniedzia貫k, 04 lipca 2016
    • Drugi skok na oszcz璠no軼i w OFE

      Prezes Kaczy雟ki na kongresie PiS zapowiedzia likwidacj OFE. Minister Morawiecki m皻nie t逝maczy o co chodzi na poniedzia趾owej konferencji prasowej.

      Wszyscy zastanawiaj si: O co chodzi?

      Odpowiadam: O kas Misiu, o kas. O sfinansowanie deficytu bud瞠tu pa雟twa (czytaj: programu 500+) przez najbli窺ze 3 lata, o sfinansowanie inwestycji "programu Morawieckiego", o zwyci瘰two PiS w najbli窺zych wyborach.

      Niezale積ie od opakowania w jakie zostanie przystrojona likwidacja OFE mechanizm ekonomiczny prawdopodobnie b璠zie nast瘼uj帷y:

      1. 字odki obywateli zgromadzone na kontach OFE zostan dopisane do kapita逝 emerytalnego na subkontach w FUS. Podobnie jak to zrobi rz康 PO "kradn帷" 鈔odki z OFE ulokowane w obligacjach skarbowych. B璠zie to zwi瘯szenie zobowi您a przysz造ch pokole finansuj帷ych wy窺ze emerytury z FUS. Ale to ju b璠zie zmartwienie kolejnych rz康闚 i moich dzieci i wnuk闚.

      2. Aktywa OFE ( akcje ), zostan przej皻e przez pa雟twowy fundusz inwestycyjny. Cz窷 z nich zostanie przekazana do Rezerwy Demograficznej FUS.

      3. Akcje przekazane do Rezerwy Demograficznej FUS b璠 stopniowo co roku sprzedawane przez ZUS w celu sfinansowania cz窷ci deficytu funduszu emerytalnego. Zmniejszy to kwoty dotacji z bud瞠tu pa雟twa do FUS na wyp豉t emerytur. B璠 wolne 鈔odki w bud瞠cie na sfinansowanie programu 500+.

      4. Akcje przej皻e z OFE i przekazane do pa雟twowego funduszu inwestycyjnego pos逝膨 do sfinansowania "programu ministra Morawieckiego". Tutaj form in篡nierii finansowej mo瞠 by bardzo du穎. Prawdopodobnie 鈔odki te zostan wykorzystane do udzielenia gwarancji na kredyty bankowe dla inwestycji z programu Morawieckiego. Jednocze郾ie przedsi瑿iorstwa pa雟twowe bior帷e udzia w programie Morawieckiego wyemituj akcje (lub inne instrument finansowe), kt鏎e zostan rozdane wszystkim Polakom jako pocz徠kowy kapita w nowych kontach emerytalnych w III filarze systemu emerytalnego.

      5. Ka盥y obywatel zostanie "obdarowany" (obowi您kowo lub dobrowolnie tzn. za zgod obywatela) nowym kontem emerytalnym w III filarze systemu emerytalnego. Rz康 "podaruje" ka盥emu obywatelowi pewna kwot np. 5 tys. z lecz nie w formie got闚ki lecz w formie akcji przedsi瑿iorstw pa雟twowych bior帷ych udzia w programie Morawieckiego. Kto b璠zie zarz康za tymi kontami? Trudno dzi powiedzie, zreszt nie jest to istotne.

      6. Nowe konta emerytalne w III filarze b璠 mia造 szereg zach皻 aby sk這ni obywateli do oszcz璠zania na emerytur. Jednocze郾ie b璠 wymusza na przedsi瑿iorstwach aby dok豉dali si do oszcz璠no軼i emerytalnych obywateli. Jak te konkretne juz pieni康ze wp豉cane przez obywateli b璠 inwestowane? Trudno dzi przewidzie.

      7. Oczywi軼ie po tych zmianach sk豉dka emerytalna dotychczas wp豉cana do OFE trafi do FUS. Zwi瘯szy dochody funduszu emerytalnego i zmniejszy dotacj z bud瞠tu pa雟twa do emerytur. A tak martwili鄉y si o 鈔odki na program 500+.

      8. Akcje przej皻e z OFE dadz rz康owi PiS prawo do obsady rad nadzorczych w wielu sp馧kach gie責owych, a tym samym zarz康闚 tych sp馧ek. Wielu dzia豉czy PiS b璠zie mog這 sprawdzi si w biznesie.

      9. Dotychczasowe rz康y PiS spowodowa造 spadek warto軼i akcji na gie責zie o 20-25 procent. Likwidacja OFE spowoduje dalszy spadek.

      Suma summarum. Ca豉 operacja likwidacji OFE ma na celu przej璚ie akcji stanowi帷ych aktywa OFE i zamian ich na got闚k finansuj帷 deficyt funduszu emerytalnego w FUS i inwestycje z "programu Morawieckiego" . Uruchomiona zostanie machina propagandowa t逝macz帷a, 瞠 to wszystko dla naszego dobra. K豉mstwa ministra Rostowskiego to ma造 piku.

      Maciej Samcik przedstawia bardziej optymistyczn wersj likwidacji OFE

      A ponadto uwa瘸m, 瞠 dziennikarze powinni si wzi望 do rzetelnej pracy.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      poniedzia貫k, 04 lipca 2016 20:46

Tagi

Kana informacyjny