Aby moje wnuki 篡造 w lepszym kraju

Wpisy

  • pi徠ek, 31 stycznia 2014
    • Skutki prywatyzacji sieci ciep這wniczej w Warszawie

      W tych dniach wida skutki prywatyzacji sieci ciep這wniczej w Warszawie (w 2011 roku SPEC zosta sprzedany francuskiej firmie Dalkia). Za oknem mr霩 i zimny wiatr, a kaloryfery tylko ciep貫. Nie pomaga odkr璚enie kurk闚 na max. Nie ma szans na to aby by造 gor帷e. Nowy w豉軼iciel tnie koszty w przedsi瑿iorstwie. Dostarcza mniej ciep豉 ni w latach ubieg造ch. Wg normy, ale bli瞠j minimum ni maksimum. Osoby ciep這lubne musz dogrza si piecykiem elektrycznym.

      Prywatyzacja przedsi瑿iorstw pa雟twowych ma sens, je郵i konkuruj帷e ze sob w sektorze r騜ne przedsi瑿iorstwa zbijaj ceny, poprawiaj jako嗆 us逝g co dzia豉 na korzy嗆 konsumenta. W徠pliwo軼i budzi jednak prywatyzacja monopoli naturalnych. Niezadowolony klient sieci kom鏎kowej X mo瞠 j zmieni na operatora Y, ale gdy w domu podczas mroz闚 jest s豉be ogrzewanie, mieszkaniec Warszawy nie ma mo磧iwo軼i wyboru – konkurencja nie zbuduje drugiej infrastruktury ciep這wniczej.

      W Polsce brak jest dobrych regulacji prawnych i instytucji, kt鏎e „kontrolowa造by” firmy dzia豉j帷e w warunkach monopolu naturalnego.

      Pokazuje to np. historia prywatyzacji sieci w Bydgoszczy, gdzie miasto musia這 wykupi wcze郾iej sprywatyzowane ciep這wnictwo, poniewa nowy w豉軼iciel doprowadzi do degradacji sieci, czy przypadek w Cz瘰tochowie sprzed kilku lat, gdzie 80 tys. ludzi przez kilka dni nie mia這 ciep豉, poniewa prywatyzacja tamtejszego ciep這wnictwa doprowadzi豉 do zwolnie i nie by這 komu dogl康a sieci przesy這wej.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (3) Poka komentarze do wpisu „Skutki prywatyzacji sieci ciep這wniczej w Warszawie”
      Tagi:
      brak
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      pi徠ek, 31 stycznia 2014 14:03
  • 鈔oda, 29 stycznia 2014
    • Korespondencja urz璠owa

      Zamieszanie z dostarczaniem korespondencji s康owej i prokuratorskiej przez Polsk Grup Pocztow, kt鏎a wygra豉 przetarg na te us逝gi pokonuj帷 Poczt Polsk sk豉nia do zastanowienia si nad nowym sposobem dostarczania przesy貫k urz璠owych.

      Najtaniej i najsprawniej by這by utworzy urz璠owy portal internetowy, na kt鏎ym ka盥y obywatel mia豚y swoj skrzynk pocztow (wraz z dowodem osobistym otrzymywa豚y urz璠owy adres e-mail). Poniewa nikt nie b璠zie w stanie codziennie sprawdza czy przysz這 jakie nowe pismo urz璠owe skrzynka powinna mie funkcje wysy豉nia:

      a) SMS na podany przez w豉軼iciela nr telefonu,

      b) e-maila na wskazany przez w豉軼iciela prywatny adres e-mailowy,

      z powiadomieniem o nadej軼iu nowej korespondencji urz璠owej.

      Je瞠li w przez np. 5 dni poczta nie zostanie odczytana nadawca otrzymuje o tym fakcie informacje i wysy豉 tradycyjn papierow korespondencj (na koszt obywatela) na adres zameldowania lub inny adres do korespondencji, kt鏎y obywatel poda definiuj帷 sw鎩 profil w skrzynce.

      Proponowany system obj掖by osoby urodzone po 1955 roku. Starsi pozostaliby w systemie korespondencji papierowej.

      Powy窺za propozycja jest prosta do zrealizowania, wystarczy rozbudowa platform EPUAP.


      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      鈔oda, 29 stycznia 2014 14:13
  • wtorek, 28 stycznia 2014
    • Co Unia Europejska powinna zrobi dla Ukrainy?

      Zanim Unia Europejska cokolwiek zacznie robi powinna:

      Po pierwsze, pami皻a o tym, 瞠 formaln w豉dz na Ukrainie sprawuje demokratycznie wybrany Prezydent, parlament i rz康 (polski rz康 o tym pami皻a), a faktycznie kraj jest w posiadaniu kilkudziesi璚iu oligarch闚 (jak I Rzeczpospolita w XVII-XVIII wieku, tego polski rz康 nie bierze pod uwag).

      Po drugie, zrozumie dlaczego Prezydent Janukowycz nie podpisa umowy stowarzyszeniowej? Umowy, kt鏎 jego administracja od pocz徠ku do ko鎍a wynegocjowa豉 i parafowa豉 (premier Tymoszenko i prezydent Juszczenko nic nie zrobili dla integracji z UE). Czy od pocz徠ku mia „z貫” intencje i wykorzystywa negocjacje stowarzyszenia z UE jako kart przetargow z Rosj? Czy rosyjskie sankcje wprowadzone w lecie 2013 roku i gro嬌a dodatkowych sankcji po podpisaniu umowy zrujnowa造by gospodark Ukrainy i interesy oligarch闚? Czy wymagane przez IMF reformy gospodarcze stanowi造by zagro瞠nie w reelekcji w 2015 roku? Czy wymagane przez UE wprowadzenie rz康闚 prawa, ograniczenia korupcji …. narusza這 篡wotne interesy: jego rodziny, popieraj帷ych j oligarch闚, urz璠nik闚? Czy presja Unii na zwolnienie Julii Tymoszenko narusza豉 jego dum osobist, stwarza豉 zagro瞠nie dla wygrania wybor闚 w 2015?.........itd.

      Po trzecie, zrozumie czego chc Ukrai鎍y? Zwykli ludzie chc pracy, poprawy swoich warunk闚 materialnych, ograniczenia korupcji, pa雟twa prawa, bezpiecze雟twa… . Czy Ukrai鎍y s gotowi ponie嗆 koszty reform np. zniesienia dotacji do energii, czy tez licz na cuda gospodarcze?  Stowarzyszenie z UE nie jest dla nich najwa積iejsze. Cz窷 z nich chce stowarzyszenia z UE (m這dsze pokolenie), cz窷 jest przeciw (starsi), wi瘯szo嗆 nie ma zdania (prowincja). Partie opozycyjne chc w豉dzy, ale czy chc reformowa kraj? Jak reformowa? Czy opozycja chce stowarzyszenia z UE? Opozycyjna Batkiwszczyna nic nie zrobi豉 w sprawie integracji z UE. Jakich zmian chce , czy chce zmian aparat w豉dzy: urz璠nicy, policjanci, funkcjonariusze s逝瘺, wojskowi? I na koniec najwa積iejsze, czego chc oligarchowie? Czy wi瘯szo嗆 z nich chce prowadzi dzia豉lno嗆 w cywilizowany spos鏏 czy z這dziejski? Czy chc by oligarchi wyzyskuj帷 sw鎩 nar鏚 i pa雟two, czy arystokracj przewodz帷 spo貫cze雟twu?

      Odpowied na powy窺ze pytania stanowi punkt wyj軼ia sformu這wania propozycji i dzia豉 wobec Ukrainy.

      Co UE powinna zrobi?:

      1. UE powinna jasno powiedzie Ukrai鎍om: Czy Ukraina b璠zie w przysz這軼i cz這nkiem UE i jakie warunki musi spe軟i aby ubiega si o cz這nkostwo? Jasna i prosta odpowied TAK lub NIE. Po ostatnich wydarzeniach, umowa stowarzyszeniowa w obecnym kszta販ie, to za ma這. Je郵i UE akceptuje cz這nkostwo Ukrainy to obecna umowa stowarzyszeniowa powinna zosta uzupe軟iona o odpowiedni aneks. Problem UE polega na tym, 瞠 po rozszerzeniu UE o Cypr, Bu貪ari i Rumuni, „konieczno軼i” w陰czenia Serbii, k這potach z Grecj, pa雟twa zachodnie nie maj ochoty na kolejnych cz這nk闚 z kr璕u kultury bizantyjskiej. Ukraina w obecnym kszta販ie, z jej oligarchi o przest瘼czym rodowodze, korupcj ……stanowi zbyt du瞠 zagro瞠nie dla UE.

      2. Zwi瘯szy wk豉dy w IMF, tak aby IMF m鏬 udzieli Ukrainie znacznych kredyt闚 je郵i ta zdecyduje si na program reformowania i stabilizacji gospodarki.

      3. Na wz鏎 ameryka雟kiego programu MCA (Millennium Challenge Account ) utworzy fundusz subwencji dla Ukrainy finansuj帷y koszty reform.

      4. Wsp鏊nie ze Stanami Zjednoczonymi zagwarantowa integralno嗆 terytorialn Ukrainy.

      5. W ramach dzia豉 dyplomatycznych chroni Ukrain przed szanta瞠m gospodarczym, politycznym, energetycznym ze strony Rosji. Niestety w tej sprawie nie mo積a liczy na pomoc USA, kt鏎e potrzebuj pomocy Rosji w sprawie Syrii i Iranu.

      6. Obj望 znaczn liczb ukrai雟kich student闚 programem Erasmus (bia這ruskich i rosyjskich r闚nie). Utworzy program stypendialny dla m這dych Ukrai鎍闚, z kt鏎ego finansowane by造by sta瞠 zawodowe w krajach Unii.

      7. Wprowadzi bezp豉tne wizy dla Ukrai鎍闚.

      8. Politycy UE (szczeg鏊nie polscy) powinni ograniczy bezmy郵ne, bezrefleksyjne wyrazy poparcia dla protestuj帷ych. Demonstracje zacz窸a m這dzie protestuj帷 przeciwko niepodpisaniu umowy stowarzyszeniowej z Uni, ale po pierwszej interwencji policji na Majdanie i w陰czeniu si partii opozycyjnych, g堯wnym postulatem protestu jest obalenie obecnych w豉dz (demokratycznie wybranych). Opozycja ma這 m闚i, a je郵i m闚i to has這wo o propozycjach reform. Wi璚ej rozwagi kogo i w czym popieramy. Czy popieramy reformy czy obalenie demokratycznie wybranych w豉dz s御iedniego pa雟twa.

      9. Mniej s堯w, wi璚ej konkretnej pomocy. Pomocy adresowanej do Ukrainy, a nie do jej cz窷ci.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      wtorek, 28 stycznia 2014 13:26
  • 鈔oda, 15 stycznia 2014
    • Dobroczynno嗆 i zawi嗆

      W tym roku nagonka na Jerzego Owsiaka i WO同 jest intensywniejsza ni w latach ubieg造ch .

      Przyczyna? => polska zawi嗆.

      Rozmach WO同 budzi podziw. Zawi嗆 innych organizacji, fundacji, stowarzysze mo瞠 budzi skala wsparcia jakiej udzielaj WO同 鈔odki masowego przekazu, arty軼i,celebryci, m這dzie.

      Problemem nie jest WO同 lecz zakres i skala naszej dobroczynno軼i, kt鏎a - niestety – dla wi瘯szo軼i z nas w ci庵u roku ogranicza si do dw鏂h wydarzeniach: WO同 i przekazania 1% z podatku PIT.

      Przekazanie 1 proc. z podatku PIT traktowane jest przez wielu obywateli jako ich osobista darowizna, gdy tymczasem niczego nie daruj ze swych dochod闚, a jedynie decyduj o przekazaniu 鈔odk闚 bud瞠towych dla wybranej organizacji po篡tku publicznego. Skala i tempo wzrostu w豉軼iwych darowizn, kt鏎e ka盥y obywatel mo瞠 odliczy od podstawy opodatkowania nie s imponuj帷e.

      Chwa豉 Jerzemu Owsiakowi z WO同. Chwa豉 za w陰czenie ludzi starszych do grona beneficjent闚 WO同.

      Komu przypadnie chwa豉 za zorganizowanie wielkiego programu zwi瘯szenia skali darowizn obywatelskich dla ro積ych fundacji.Czy zagra „ca這roczna orkiestra darowizn”? Jerzy Owsiak jest w stanie przeprowadzi taki wieloletni projekt. Czy chce, czy mo瞠 tak poprowadzi WO同 aby zach璚a nas nie do jednorazowej wrzutki do puszki ale do ca這rocznego wspierania ro積ych dzia豉 charytatywnych. Oto jest pytanie?

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      鈔oda, 15 stycznia 2014 18:58
  • sobota, 11 stycznia 2014
    • Prywatyzacja edukacji

      Przywileje polskiej szlachty doprowadzi造 do upadku I Rzeczpospolitej.

      Obecnie przywileje poszczeg鏊nych grup zawodowych doprowadzi造/prowadz do upadku przedsi瑿iorstw. Przyk豉dy: g鏎nictwo w璕la, linie lotnicze LOT, itd. Szczeg鏊nie uci捫liwe s przywileje wynikaj帷e z ustaw. Ustaw uchwalonych jeszcze w czasach socjalizmu. Pracodawcy staraj si ogranicza ich negatywne skutki m.in. poprzez „prywatyzacj” (zlecanie firmom prywatnym) prac obj皻ych przywilejami. Przyk豉dowo, w g鏎nictwie wiele prac podziemnych wykonywanych jest przez firmy zewn皻rzne, kt鏎ych pracownicy nie s obj璚i przywilejami g鏎niczymi, a jednocze郾ie pracownicy biurowi kopal korzystaj z przywilej闚 bran穎wych.

      Ostatnio przyspieszenia nabiera proces prywatyzacji edukacji dzieci i m這dzie篡. Gminy chc帷 uwolni si spod nadmiernych koszt闚 jakie wynikaj z przywilej闚 Karty Nauczyciela przekazuj szko造 stowarzyszeniom lub fundacjom, kt鏎e nie maj obowi您ku zatrudnia nauczycieli na podstawie karty nauczyciela. Edukacja w tak „sprywatyzowanych” szko豉ch jest nadal bezp豉tna ( do czasu, do czasu), co pozwala zachowa im status plac闚ki publicznej.

      Co mnie dziwi:

      1. Gminy zaczynaj taktowa edukacj m這dzie篡 jako uci捫liwy obowi您ek finansowy, kt鏎y w ca這軼i powinien by pokryty z subwencji bud瞠tu pa雟twa. Jako嗆 edukacji i wychowania m這dzie篡 ma drugorz璠ne znaczenie.

      2. Minister Edukacji, zamiast zlikwidowa Kart Nauczyciela, popiera proces prywatyzacji edukacji i uwa瘸 to za „rozwianie modelowe”!!!!

      Zamiast poprawia obecna Kart Nauczyciela, w uci捫liwym procesie spor闚 ze zwi您kiem zawodowym nauczycieli lepiej j zlikwidowa. Nowa karta nauczyciela, powinna okre郵a prawa i obowi您ki nauczyciela zapewniaj帷e lepsza jako嗆 edukacji i wychowania m這dzie篡, a nie kr鏒ki czas pracy i d逝gie urlopy.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (1) Poka komentarze do wpisu „Prywatyzacja edukacji”
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      sobota, 11 stycznia 2014 07:40

Tagi

Kana informacyjny