Aby moje wnuki 篡造 w lepszym kraju

Wpisy

  • poniedzia貫k, 11 kwietnia 2016
    • Bro nuklearna na terytorium Polski

      "Fakty po faktach" 28 marca br. go嗆mi redaktora Grzegorza Kajdanowicza byli: gen. Stanis豉w Koziej, dr Grzegorz Kostrzewa-Zorbas - pracownik naukowy m.in. AON, Pawe Zalewski - by造 europose PO i Bartosz Kownacki - wiceminister w MON,

      S逝cham i nie wierz. Wydawa這by si, 瞠 to doro郵i ludzie z pewn wiedz na tematy wojskowe i zagadnienia polityki zagranicznej rozprawiaj jak "u cioci na imieninach" na temat przeniesienia ameryka雟kiej broni nuklearnej z terenu Niemiec i Holandii do Polski. Holendrzy na pewno si uciesz. Przy okazji Panowie powtarzaj banialuki o tym jakie to wa積e, 瞠 na terytorium Polski stacjonowa b璠zie kilkana軼ie ameryka雟kich czo貪闚, woz闚 pancernych i troch sprz皻u pomocniczego.

      Dla porz康ku jedynie przypomn:

      a) nie pami皻am przypadku z naszej historii (pomijaj帷 bitw pod Grunwaldem) aby jaki nasz sojusznik stan掖 zbrojnie skutecznie w naszej obronie,

      b) z najnowszej historii: dla wszystkich pa雟tw/rz康闚 (opr鏂z Grenady) w obronie, kt鏎ych stan窸y Stany Zjednoczone sko鎍zy這 to si fatalnie lub wr璚z katastrofalnie.

      W naszym interesie nie jest eskalacja napi璚ia z Rosj. NATO nie napadnie na Rosj i Rosja nie napadnie na 瘸den kraj NATO. Zagro瞠niem dla Rosji (po鈔ednio dla UE r闚nie) jest utrata Syberii na rzecz Chin (proces ju si rozpocz掖). Zagro瞠niem dla USA s ogniska konfliktu w rejonie Pacyfiku, r闚nie z udzia貫m Chin. Zamiast demonstrowa wrogie zamiary wobec Rosji w formie rozmieszczenia kilkunastu czo貪闚 powinni鄉y realizowa strategi polityczn o kt鏎ej cz瘰to m闚i Stanis豉w Ciosek, tj. wci庵a Rosj do wsp馧pracy.

      W naszym interesie jest doprowadzi do zako鎍zenia wojny Rosji z Ukrain. Nawet za cen utraty przez Ukrain Donbasu i Krymu. Powr鏒 Donbasu do Ukrainy - a tym bardziej Krymu -jest tak samo realny jak odzyskanie kontroli przez Serbi nad Kosowem lub Azerbejd瘸nu nad G鏎nym Karabachem. Smutne to ale prawdziwe.

      W naszym interesie - i w interesie Rosji r闚nie - jest aby Bia這ru, Ukraina, Mo責awia, Gruzja, by造 pa雟twami neutralnymi. I aby ich neutralno嗆 by豉 potwierdzona umowami mi璠zynarodowymi ze wszystkimi s御iadami. Innymi s這wy zmodyfikowany model Finlandii. To dzia豉.

      W naszym interesie jest zaprzesta krucjaty maj帷ej na celu wprowadzenie w Rosji systemu demokracji liberalnej w stylu zachodnioeuropejskim. To jest nierealne.

      W naszym interesie jest wym鏂 na Rosji aby przestrzega豉 umowy mi璠zynarodowe, kt鏎e podpisa豉.

      W naszym interesie jest rozwija wsp馧prac gospodarcz i kulturaln z Rosj. Koniecznie z programem "υmonosow", odpowiednik "Erazmusa".

      A tak na prawd to potrzeba nam w Rosji i UE, kilka os鏏 z elit, kt鏎e wzorem Jean Moneta i Roberta Schumana zaproponuj "unijno-rosyjsko Wsp鏊not W璕la i Stali". Niemo磧iwe powiecie. Przyk豉dy: Francja i Niemcy po dw鏂h wojnach 鈍iatowych by造 w stanie, Polska i Niemcy unormowa造 swoje relacje, USA i Japonia - po zrzuceniu bomb atomowych - s sojusznikami. Wsp鏊ne interesy gospodarcze i zagro瞠nie za strony Chin tworz przes豉nki do wsp馧pracy.

      W kwestii bezpiecze雟twa Polski. Pisa貫m o tym kilka razy. W pierwszej kolejno軼i to my musimy by w stanie wystawi w ci庵u 24 godzin 300-400 tys. armie obronn. Naszym celem powinno by aby si造 szybkiego reagowania NATO liczy造 nie kilka lecz kilkadziesi徠 tysi璚y 穎軟ierzy i aby faktycznie by造 w stanie szybko reagowa. Obroni si musimy sami (Polska da豉 rad w 1920-21, Finowie w 1939-40) . Jak inni troch pomog to dobrze.

      A ponadto uwa瘸m, 瞠 dziennikarze powinni wzi望 si do rzetelnej pracy.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      poniedzia貫k, 11 kwietnia 2016 23:54
  • wtorek, 05 kwietnia 2016
    • Lista os鏏 i instytucji odpowiedzialnych za obecny kryzys wok馧 Trybuna貫m Konstytucyjnym

      Obecny kryzys wok馧 Trybuna逝 Konstytucyjnego ma wielu ojc闚 w tym sam Trybuna Konstytucyjny i jego Prezes. Oto ich lista i wk豉d w rozw鎩 kryzysu:

      Pos這wie Sejmu VII kadencji za 2 lata lenistwa. Prezydent Bronis豉w Komorowski w lipcu 2013 roku przes豉 do Parlamentu projekt ustawy o Trybunale Konstytucyjnym. Przez prawie dwa lata pos這wie prawie nic nie robili z projektem. Dopiero na kilka miesi璚y przed ko鎍em kadencji Sejmu, w pospiechu uchwalili ustaw z z造mi zapisami, kt鏎e da造 podstaw do rozwoju kryzysu.

      Pos這wie PO Sejmu VII kadencji za g逝pot prawn i przedk豉danie interes闚 partii nad dobro og馧u. Projekt zg這szony przez Prezydenta Komorowskiego zawiera rozbudowan procedur wyboru s璠ziego TK. Wg projektu prawo zg豉szania kandydata na s璠ziego TK przys逝giwa這: Zgromadzeniu Og鏊nemu S璠zi闚 S康u Najwy窺zego; Zgromadzeniu Og鏊nemu S璠zi闚 Naczelnego S康u Administracyjnego; Krajowej Radzie S康ownictwa; Krajowej Radzie Prokuratury; w豉軼iwym og鏊nokrajowym organom samorz康u zawodowego adwokat闚, radc闚 prawnych oraz notariuszy; radom wydzia堯w prawa uczelni, uprawnionym do nadawania stopnia naukowego doktora habilitowanego nauk prawnych, radzie naukowej Instytutu Nauk Prawnych iKomitetowi Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk oraz Komisji Prawniczej Polskiej Akademii Umiej皻no軼i. Takie rozwi您anie stwarza這 warunki do tego, 瞠 s璠zia by豚y wybierany "...spo鈔鏚 os鏏 wyr騜niaj帷ych si wiedz prawnicz", zgodnie z wymogiem art. 194 Konstytucji RP.

      Pos這wie zamietli propozycje Prezydenta pod dywan. Z niewielkimi korektami (termin zg豉szania kandydat闚 na s璠ziego ustalono na 3 miesi帷e przed rozpocz璚iem kadencji zamiast dotychczasowych 30 dni) pozostawili dotychczasowe zasady wyboru s璠ziego TK. G逝pota pos堯w polega豉 na tym, 瞠: po pierwsze, dokonuj帷 zmian w procedurze wyboru s璠ziego w ustawie nie dokonano zmian w Regulaminie Sejmu; po drugie, w art. 19 ust. 1 ustawy ("Prawo zg豉szania kandydata na s璠ziego Trybuna逝 przys逝guje Prezydium Sejmu oraz grupie co najmniej 50 pos堯w") u篡to s這wa "oraz" zamiast dotychczasowego "lub"; po trzecie, wprowadzono do ustawy, art. 137, kt鏎y umo磧iwia zg這szenie kandydat闚 na s璠zi闚, kt鏎ych kadencje rozpoczyna造 si w 2015 roku w terminie 30 dni po wej軼iu w 篡cie ustawy.

      Super g逝pota pos堯w PO VII kadencji Sejmu polega豉 na tym, pomimo g這s闚 zwracaj帷ych uwag na to, 瞠 wyb鏎 2 s璠zi闚 TK, kt鏎ych kadencja rozpoczyna si w okresie trwania nast瘼nej kadencji Sejmu, 8 pa寮ziernika 2015 r. dokonali ich wyboru.

      Prezydent Andrzej Duda nie przyj掖 郵ubowania od trzech s璠zi闚 TK, kt鏎ych kadencje rozpocz窸y si dnia 7 listopada 2015 r.

      S璠ziowie TK: Roman Hauser, Krzysztof 奸ebzak, Andrzej Jakubecki, kt鏎ych kadencje rozpocz窸y si 7 listopada 2015 r. nie stawili si w miejscu pracy. Prezes TK nie wezwa ich do stawienia sie w pracy, nie przydzieli im gabinet闚, nie wyp豉ca pensji. Fakt nie przyj璚ia od nich 郵ubowania przez Prezydenta RP nie jest podstaw do nie podj璚ia pracy. Nie zrzekli si mandatu s璠ziego.

      Pos這wie PiS Sejmu VIII kadencji 19 listopada 2015 r. uchwalili 5 uchwa w sprawie stwierdzenia braku mocy prawnej uchwa造 Sejmu RP o wyborze s璠ziego TK z dnia 8 pa寮ziernika 2015 r.

      Pos這wie PiS Sejmu VIII kadencji wybrali 2 grudnia 2015 r. 5 s璠zi闚 TK na kadencje, kt鏎e by造 ju obsadzone przez s璠zi闚 wybranych 8 pa寮ziernika 2015 r. Trybuna stwierdzi niezgodno嗆 z Konstytucj RP wyboru dw鏂h s璠zi闚 dopiero na posiedzeniu w dniu nast瘼nym 3 grudnia 2015 r.

      Prezydent Andrzej Duda, kt鏎y w nocy z 2 na 3 grudnia 2015 przyj掖 郵ubowanie od 5 s璠zi闚 wybranych 2 grudnia

      Prezes Trybuna逝 Konstytucyjnego Andrzej Rzepli雟ki osobom wybranym niezgodnie z prawem w dniu 2 grudnia ub. r. na s璠zi闚 TK przydzieli gabinety, wyp豉ca wynagrodzenia a Piotra Pszcz馧kowskiego i Julie Przy喚bsk dopu軼i do wykonywania funkcji s璠ziego TK.

      Trybuna Konstytucyjny, kt鏎y w dniu 3 grudnia wyda kuriozalne orzeczenie, stwierdzaj帷 瞠 art. 137 ustawy o TK z 25 czerwca 2015 r. jest cz窷ciowo zgodny z Konstytucj RP a cz窷ciowo nie. Innymi s這wy, wyb鏎 s璠zi闚 TK w dniu 8 pa寮ziernika 2015 r., kt鏎ych kadencje rozpoczynaj si 3 i 9 grudnia 2015 r. jest niezgodny z Konstytucj RP, a wyb鏎 s璠zi闚, kt鏎ych kadencja rozpocz窸a si 7 listopada 2015 r. jest zgodny z prawem. Poprawne orzeczenie powinno brzmie, 瞠 art.137 , a co za tym idzie wyb鏎 wszystkich 5 s璠zi闚 przez Sejm VII kadencji, jest niezgodny z Konstytucj RP. Konstytucja RP stwierdza, 瞠 ka盥y s璠zia TK jest wybierany indywidualnie, a art. 137 ustawy (" W przypadku s璠zi闚 Trybuna逝, kt鏎ych kadencja up造wa w roku 2015, termin na z這瞠nie wniosku, o kt鏎ym mowa w art. 19 ust. 2, wynosi 30 dni od dnia wej軼ia w 篡cie ustawy.") okre郵i warunki zg豉szania kandydat闚 na s璠ziego 陰cznie dla grupy 5 s璠zi闚, kt鏎ych kadencje rozpoczynaj si w trzech r騜nych terminach. Z豉mano zasad indywidualizmu i jednakowych zasad wyboru s璠ziego.

      Pos這wie PiS Sejmu VIII kadencji, uchwalili dwukrotnie nowelizacj ustawy o TK ( 19 listopada 2015 r. i 22 grudnia 2015 r.), kt鏎ych celem by這 ograniczenie niezale積o軼i TK.

      Premier Beata Szyd這 zakaza豉 publikacji orzeczenia TK z dnia 9 marca br. stwierdzaj帷ego niekonstytucyjno嗆 ustawy o TK z dnia 22 grudnia ub. r.

      Pose Jaros豉w Kaczy雟ki - prezes PiS, autoryzuj帷y dzia豉nia cz這nk闚 partii PiS opisane powy瞠j. r

      Czy kogo jeszcze trzeba dopisa?

      A ponadto uwa瘸m, 瞠 dziennikarze powinni si wzi望 do rzetelnej pracy.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (2) Poka komentarze do wpisu „Lista os鏏 i instytucji odpowiedzialnych za obecny kryzys wok馧 Trybuna貫m Konstytucyjnym”
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      wtorek, 05 kwietnia 2016 22:27

Tagi

Kana informacyjny