Aby moje wnuki 篡造 w lepszym kraju

Wpisy

  • poniedzia貫k, 13 czerwca 2016
    • Plany PiS w zakresie PIT i innych danin

      Wicepremier Henryk w wywiadzie z 13 czerwca dla "Dziennika Gazeta Prawna" informuje o planach rz康u PiS w zakresie zmian w podatku PIT i innych daninach obywatelskich. Poni瞠j kr鏒ka ocena pomys堯w PiS (kolor zielony oznacza dobry projekt, czerwony - z造).

      Mimo wcze郾iejszych zapowiedzi w 2017 roku nie zostanie zwi瘯szony pu豉p dochodu wolnego od PIT - no to b璠ziemy mieli ba豉gan prawny. Trybuna Konstytucyjny na posiedzeniu 28 pa寮ziernika 2015 roku orzek:

      " I

      Art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od os鏏 fizycznych....w zakresie, w jakim nie przewiduje mechanizmu korygowania kwoty zmniejszaj帷ej podatek,gwarantuj帷ego co najmniej minimum egzystencji, jestniezgodny z art. 2 i art. 84 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej.

      II

      Przepis wymieniony w cz窷ci I , w zakresie tam wskazanym, tracimoc obowi您uj帷 z dniem 30 listopada 2016 r."

      Innymi s這wy, 30 listopada br. traci moc prawo okre郵aj帷e kwot wolna od podatku. Nowe przepisy w tym zakresie powinny zapewni kwot woln od podatku na poziomie minimum egzystencji (pojecie to nie jest okre郵one w polskim prawie , IPiSS co roku szacuje minimum socjalne ) oraz zasady jej corocznej waloryzacji. PiS planuje zlekcewa篡 orzeczenie Trybuna逝 Konstytucyjnego, poniewa "wed逝g ministra Kowalczyka - przy rezygnacji z podwy窺zenia kwoty wolnej robi si miejsce na obni瞠nie wieku emerytalnego". Jak b璠ziemy rozlicza PIT za 2016 rok? Jak kwot woln od podatku przyj望 w zeznaniu rocznym? Czy w 2017 roku nie b璠zie kwoty wolnej od podatku?

      Jak podnie嗆 kwot woln od podatku zgodnie z orzeczeniem Trybuna逝 i jednocze郾ie utrzyma plus/minus dochody z PIT na niezmienionym poziomie napisa貫m kilka miesi璚y temu.

      Podatek jednolity (陰cz帷y dzisiejszy PIT, sk豉dk zdrowotn, sk豉dki na ZUS, na Fundusz Gwarantowanych 安iadcze Pracowniczych i na Fundusz Pracy w jedno) ma wej嗆 w 篡cie od pocz徠ku 2018 r. - pomimo, 瞠 has這 jednolitego podatku brzmi kusz帷o, jest to z造 pomys. Nie nale篡 sprowadza obywateli do "ciemnej masy", kt鏎a nie wie ile p豉ci sk豉dki emerytalnej, ile za ubezpieczenie zdrowotne, ile podatku PIT (w tym ile podatku p豉ci do swojej gminy).安iadomie akceptowa podwy磬i lub obni磬i poszczeg鏊nych danin. Ustanawiaj帷 jednolity podatek, "walk" o jego podzia na poszczeg鏊ne cele: emerytury, ochron zdrowia, itd. pozostawiamy administracji, poza kontrol obywatelsk.

      Rz康 nie chce zabiera 瘸dnych ulg i innych preferencji w postaci m.in. ulg na dzieci i wsp鏊nego opodatkowania ma鹵onk闚 - rz康 PiS my郵i jak szejk Kuwejtu. Minimum socjalnena utrzymanie trzeciego dziecka wg szacunk闚 IPiSS wynosi ok. 750 z. Po wprowadzeniu 500+ rodzina z bud瞠tu pa雟twa otrzymuje na trzecie dziecko 666 z (500 + 166 z ulgi w PIT). Wniosek: pa雟two przej窸o prawie w ca這軼i minimalne koszty utrzymania dziecka. Tak by這 w systemie niewolniczym i w komunistycznych kibucach.Co do wsp鏊nego opodatkowania ma鹵onk闚 to jest to przywilej podatkowy (wprowadzony ze wzgl璠闚 na g鏎nik闚) dla bogatych rodzin, w kt鏎ych jeden z wsp馧ma鹵onk闚 p豉ci PIT wg wy窺ze stawki podatkowej. Zamiast wsp鏊nego opodatkowania ma鹵onk闚, nale篡 wprowadzi zasad, 瞠 wsp馧ma鹵onek, kt鏎y osi庵n掖 doch鏚 poni瞠j kwoty wolnej od podatku mo瞠 przekaza "niewykorzystan" cz窷 kwoty wolnej do odliczenia przez drugiego wsp馧ma鹵onka.

      Koniec z degresywno軼i obci捫e podatkowych - bardzo s逝szny zamiar. ㄠczne obci捫enie dochodu podatkiem PIT i pozosta造mi sk豉dkami jest w Polce degresywne (pomimo, 瞠 sk豉dka PIT wzrasta, ale sk豉dki na ubezpieczenie spo貫czne malej bardzej). Je瞠li progresywne obci捫enie (PIT + sk豉dki) b璠 wg zasad, 瞠 kra鎍owe obci捫enie nie przekroczy 50 proc., a 鈔ednie b璠zie poni瞠j np. 40 proc. to OK. Niestety oznacza to, 瞠 osoby o wy窺zych dochodach b璠 p豉ci wy窺ze dochody ni obecnie.

      Rz康 chce da preferencje jednoosobowej dzia豉lno軼i gospodarczej w cz窷ci ubezpieczeniowej podatku. Ju dzi wida, jak barier jest koniec dwuletniego okresu preferencyjnie niskiej sk豉dki ubezpieczeniowej w dzia豉lno軼i gospodarczej. Po up造wie tego okresu wiele firm ko鎍zy dzia豉lno嗆. My t barier usuniemy - obecna zasada dwuletnich ulg w sk豉dkach ubezpieczeniowych dla nowopowsta造ch firm jest z豉. Po pierwsze, firmy ko鎍z帷e po dw鏂h latach dzia豉lno嗆 gospodarcz to zazwyczaj pracownicy, na kt鏎ych wymuszono za這瞠nie JDG zamiast zatrudnienia na etat. Po dw鏂h latach pojawiaj sie nowe nie s w stanie konkurowa niskimi p豉cami z nowymi pracownikami kt鏎zy w豉郾ie rozpocz瘭i JDG. Po drugie, nawet bez dwuletniej ulgi, osoby prowadz帷e DG p豉c skandalicznie niskie sk豉dki na ubezpieczenia spo貫czne tj. liczone od kwoty 60 proc. przeci皻nego wynagrodzenia. Ka盥a piel璕niarka p豉ci wy窺ze sk豉dki. Spos鏏 opodatkowania JDG wymaga reformy, ale nie poprzez zwi瘯szenie ulg. To jest typowe przekupstwo wyborcze.

      Obni瞠nie klina podatkowego - s逝szny zamiar. PiS jako partia narodowo-socjalistyczna planuje obni篡 klin podatkowy poprzez wprowadzenie ni窺zych sk豉dek na ubezpieczenia spo貫czne dla os鏏 o ni窺zych dochodach. Nie jest to dobry pomys. Aby obni篡 klin nale篡:

      a) wprowadzi wy窺z kwot woln od podatku, np. wprowadzi zmienna kwot woln od podatku. Podatnicy z wy窺zym dochodem do opodatkowanie maj mniejsz kwot wolna. Przyk豉dowo, ka盥e 10 z dochodu powy瞠j kwoty wolnej od podatku powoduje spadek kwoty wolnej od podatku o 1 z. Przyk豉dowo, ustalaj帷 kwot wolna od podatku na poziomie 8000 z/rok (obecnie kwota ta wynosi 3091 z/rok) dla podatnika z dochodem do opodatkowanie r闚nym 88 000 z/rocznie (co odpowiada dochodowi brutto w kwocie 8600 z/miesi帷) kwota wolna od podatku wynosi豉by 0 z.

      b) wprowadzi ni窺z stawk PIT dla dochod闚 poni瞠j 鈔edniego wynagrodzenia np. 12% zamiast obecnych 18 proc.

      c) zmieni system emerytalny, wprowadzi r闚ne emerytury obywatelskie co pozwoli zmniejszyc sk豉dk emerytaln do 12 proc. (tekst na ten temat)

      Zr闚naniepodatkowewszystkich form zatrudnienia - s逝szny zamiar, mo積a to zrobi bez jednolitego podatku.

      Uproszczenie poboru danin orazobni瞠nie kosztu ich poboru. Dzi wynosi on oko這 1,6 proc.wp造w闚 z tych danin, dobrze by by這, gdyby spad do 0,8 proc.B璠zie jeden poborca w miejsce obecnych dw鏂h, czyli ZUS i aparatu skarbowego - kolejny s逝szny projekt PiS. Nale篡 podzieli Ministerstwo Finans闚 na dwa ministerstwa: Ministerstwo Poboru Podatk闚 i Danin i Ministerstwo Bud瞠tu Pa雟twa. MPPiD powinno pobiera podatki i sk豉dki na ubezpieczenia spo貫czne.Dodatkowa korzy嗆, MBP - odci捫one od zajmowania si gospodark (tj. system podatkowy) wreszcie zajmie si celowo軼i i efektywno軼i wydatk闚 bud瞠towych.

      Obni瞠nie wieku emerytalnego do 60 lat dla kobiet i 65 lat dla m篹czyzn. Wed逝g ministra Kowalczyka - przy rezygnacji z podwy窺zenia kwoty wolnej robi si miejsce na obni瞠nie wieku - zgodnie z orzeczeniem TK zr騜nicowanie wieku emerytalnego dla kobiet i m篹czyzn jest niezgodne z Konstytucj. PiS powinien by ustanowi wiek emerytalny na poziomie 60 lub 65 lat.

      5 ocen czerwonych, 5 zielonych.

      Powoli staj si sympatykiem propozycji PiS.

      A ponadto uwa瘸m, 瞠 dziennikarze powinni wzi望 si do rzetelnej pracy.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      poniedzia貫k, 13 czerwca 2016 21:16
  • sobota, 04 czerwca 2016
    • STRACH - pierwsze zwyci瘰two PiS

      "W豉dza nie ukrywa nieufno軼i, a biznes strachu. "

      "Co gorsza, nie by這 wiadomo kogo z przedstawicieli rz康u obstawia"

      "Je郵i w poprzednich latach ludzie gospodarki przyje盥瘸li ...., by wylewa swoje 瘸le i pretensje do administracji rz康owej, to w tym roku czu這 si atmosfer napi璚ia i strachu.

      Wys逝chiwano w pokorze, gdy przedstawiciele rz康u obja郾iali, jak ma wygl康a nowy, lepszy 鈍iat, kt鏎y b璠ziemy budowa. Cho cz瘰to by造 to opinie kontrowersyjne, niepoparte wiedz, nikt nie protestowa. Uczestnicy kiwali g這wami ze zrozumieniem lub dyplomatycznie milczeli."

      "Cz窷 audytorium ustawia豉 si, by nowemu urz璠nikowi przynajmniej si przedstawi i wr璚zy wizyt闚k"

      "Przedstawiciele prywatnego biznesu t逝maczyli, ze wola nie zwraca na siebie uwagi i nie denerwowa nowej w豉dzy. Bo to mo瞠 sko鎍zy si niedobrze, nie tylko dla nich, ale dla ca貫j bran篡."

      "Czu strach i wazelin - skomentowa w kuluarach profesor..."

      To nie s wspomnienia z czas闚 PRL. To jest relacja Adama Grzeszaka (POLITYKA nr 23) z tegorocznego Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Je郵i prawdziwa, to PiS odni鏀 pierwsze powa積e zwyci瘰two we wprowadzaniu nowej formy sprawowania w豉dzy.

      A ponadto uwa瘸m, 瞠 dziennikarze powinni wzi望 si do rzetelnej pracy.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      sobota, 04 czerwca 2016 12:35
  • pi徠ek, 03 czerwca 2016
    • Media Narodowe

      W dniu 17 maja br. odby這 si w Sejmie publiczne wys逝chanie w sprawie poselskich projekt闚 ustaw o :

      mediach narodowych

      sk豉dce audiowizualnej

      Projekty ustaw zosta造 przygotowane w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego pod nadzorem wiceministra Krzysztofa Czaba雟kiego. Do Sejmu zosta造 wniesione jako projekty poselskie, po to aby unikn望 konsultacji spo貫cznych, kt鏎e s obowi您kowe przy projektach rz康owych. Praktyka skandaliczna, cz瘰to stosowana przez PiS w tej kadencji Sejmu. Trzeba co z tym zrobi ale to temat na inny post. Na szcz窷cie pos這wie PO, Nowoczesnej i PSL zg這sili wnioski o wys逝chanie publiczne. Na wys逝chaniu publicznym by貫m, mia貫m zaszczyt i zarazem pecha zabra g這s jako pierwszy (ca豉 transmisja z przebiegu wys逝chania tutaj)

      Najwa積iejsze elementy proponowanego systemu medi闚 narodowych to:

      Instytucje medi闚 narodowych (IMN) - w sk豉d medi闚 narodowych wchodz: TVP wraz a o鈔odkami regionalnymi, PR - Polskie Radio, regionalne rozg這郾ie radiowe, PAP, w sumie 20 instytucji. Ustawa nadaje im now form prawn – zamiast sp馧ki akcyjnej - pa雟twowej osoby prawnej kierowanej przez dyrektora naczelnego, maj帷ej status zbli穎ny do instytucji kultury.

      Misja medi闚 narodowych - jedna misja (bardzo d逝ga) zosta豉 okre郵ona dla instytucji radiowych i TVP, druga dla PAP (kr鏒ka),

      Rada Medi闚 Narodowych (RMN) - sze軼ioosobowy organ powo造wany przez Sejm, Senat i Prezydenta RP, zarz康zaj帷y Funduszem Medi闚 Narodowych i pe軟i帷y rol super rady nadzorczej/w豉軼iciela w stosunku do instytucji i SRP,

      Spo貫czne Rady Programowe (SRP) - licz帷e od 9 do 15 cz這nk闚, oceniaj帷e stopie realizacji misji MN, powo造wanych przez RMN spo鈔鏚 kandydat闚 zg這szonych przez organizacje spo貫czne zwi您ane z dzia豉lno軼i MN, w sumie zostanie powo豉nych 36 SRP (20 dla IMN + 16 dla oddzia堯w regionalnych TVP) , kt鏎e liczy b璠 324 - 540 os鏏,

      Fundusz Medi闚 Narodowych FMN) - fundusz gromadz帷y 鈔odki ze sk豉dki audiowizualnej, finansuj帷y instytucje, zarz康zany przez RMN,

      Sk豉dka audiowizualna - miesi璚zna sk豉dka ok. 15 z p豉cona przez w豉軼iciela licznika poboru pr康u elektrycznego. Lista zwolnionych ze sk豉dki d逝ga.

      Podstawowy "szkielet" struktury zarz康zania mediami publicznymi zaproponowany w projektach ustaw jest sp鎩ny, jest OK. Jest zdefiniowana misja, organy kontroluj帷e realizacje misji SRP, jest organ pe軟i帷y rol w豉軼iciela RMN, s zapewnione pieni康ze FMN. Jednak kilka zaproponowanych szczeg馧owych rozwi您a, wskazuje na to, 瞠 chodzi g堯wnie o zaw豉szczenie medi闚 publicznych przez wi瘯szo嗆 parlamentarn (obecn i przysz陰). Kilka proponowanych rozwi您a jest niedopracowanych lub obarczonych b喚dem formalnym, kt鏎e nale篡/mo積a je poprawi.

      Poni瞠j zamieszczam kilka uwag do projekt闚 ustaw (kolory czerwony oznacza negatywn ocen , kolor zielony pozytywn, czarny neutraln).

      Misja PR , TVP, PAP - misja (art. 3 ustawy o mediach narodowych) jest OK. Misj rozpisano w art. 9 na 23 zadania szczeg馧owe. Jedna kwestie nale篡 poprawi. Misja dla regionalnych rozg這郾i radiowych jest identyczna jak dla og鏊nokrajowego PR. O鈔odk regionalny TVP i regionalna rozg這郾ia PR nie b璠 w stanie realizowa tak zapisanej misji w pe軟ym zakresie (maj do dyspozycji jeden kana, ograniczone zasoby ludzkie i finansowe), a wed逝g zapis闚 ustawy SRP b璠 ocenia dyrektor闚 tych o鈔odk闚 za stopie realizacji misji.

      Rekomendacja: Trzeba napisa oddzieln misje dla medi闚 regionalnych lub doda w kolejnym ust瘼ie ustawy okre郵i w jakim zakresie media regionalne maj realizowa misj. Zapis w art. 4 ust.2 "Instytucje respektuj chrze軼ija雟ki system warto軼i, przyjmuj帷 za podstaw uniwersalne zasady etyki" moim zdaniem jest niezgodny z Konstytucj RP. Preambu豉 Konstytucji nie jest dobrym uzasadnieniem do jego zamieszczenia.

      Instytucje (TVP, PR, regionalne PR, PAP) s pa雟twowymi osobami prawnymi - rezygnacja z formy sp馧ki akcyjnej jest b喚dem, stwarza przes豉nki do marnotrawstwa 鈔odk闚 publicznych, utrudnia por闚nanie efektywno軼i dzia豉nia IMN z efektywno軼i prywatnych nadawc闚, zwalnia instytucje z obowi您ku corocznego audytu finansowego. Rekomendacja: Pozostawi form sp馧ki akcyjnej. RMN powinna pe軟i rol w豉軼iciela. Misje okre郵ona dla IMN mo積a realizowa r闚nie w formie sp馧ek akcyjnych. IMP powinny prowadzi buchalteri zgodnie z mi璠zynarodowymi standardami rachunkowo軼i. Corocznie powinny byc audytowane przez renomowan firm audytorsk.

      Pozostawienie regionalnych rozg這郾i radiowych jako samodzielnych instytucji - przy okazji tak du瞠j reformy regionalne rozg這郾ie PR powinny zosta w陰czone do struktur PR, analogicznie jak to ma miejsce w TVP. Takie rozwi您anie by這by ta雟ze. Od lokalnych rozg這郾i nie oczekujemy aby by造 pe軟owymiarowym radiem, maj skoncentrowa si na dostarczaniu informacji o regionie, ale je郵i ogranicz si tylko do lokalnych wydarze spo貫czno-polityczno-kulturalnych ich popularno嗆 b璠zie niska, dlatego te ok. 50 proc. audycji powinno dotyczy spraw og鏊nokrajowych, produkowanych przez og鏊nopolskie redakcje PR.

      Ustawa nie wyposa瘸 SRP w 瘸dne narz璠zia umo磧iwiaj帷e zobiektywizowanie oceny stopnia realizacji misji przez IMN - cz這nkowie SRP dokonywa b璠 oceny stopnia realizacji misji na podstawie swoich subiektywnych odczu, ustawa nie przewiduje pomocy ze strony biura/instytutu analiz dokonuj帷ego bada telemetrycznych, badaj帷ego opinie o programach w鈔鏚 odbiorc闚, itp.. Ponadto, spos鏏 powo造wania cz這nk闚 SRP stwarza przes豉nki do tego, 瞠 mog oni w ocenie kierowa si interesem instytucji, kt鏎e zg這si造 ich kandydatury. Rekomendacja: RMN powinna powo豉 zesp馧/instytut do bada/analiz stopnia realizacji misji przez poszczeg鏊ne IMN.

      Sk豉dka audiowizualna i jej pob鏎 - to nie liczniki poboru energii elektrycznej korzystaj z medi闚 publicznych lecz obywatele. Zamiast ustanawia sk豉dk na zasadzie "podatku podymnego" lepiej jest wprowadzi sk豉dk na zasadzie "podatku pog堯wnego" p豉conego przez ka盥ego obywatela kt鏎y uko鎍zy np. 21 lat (zwolnieni obywatele, kt鏎ych dochody s ni窺ze od kwoty wolnej od podatku PIT). Sk豉dka w wysoko軼i 10 z/miesi帷 zapewni豉by roczne przychody FMN na poziomie ok. 2,5 mld z. Taka sk豉dka ma t zalet, 瞠 aktywizuje troch p豉tnik闚-obywateli. P豉c to mam prawo wymaga. Jest troch trudniejsza do poboru w por闚naniu z "sk豉dk policznikow" , kt鏎a wydaje si prostsza i ta雟za w poborze. Ministerstwo Finans闚 cieszy si, 瞠 wymiga這 sie z obowi您ku poboru "podatku pog堯wnego" i przerzuci這 ten obowi您ek na prywatnych dostawc闚 energii. Pyrrusowy sukces.

      Pozostawienie emisji reklam w mediach narodowych - Rekomendacja: nale篡 zrezygnowa z emisji reklam w IMN, czego domaga si wielu obywateli. W zamian za pozostawienie rynku reklam dla prywatnych medi闚, nale篡 obci捫y ich przychody z reklam podatkiem akcyzowym, kt鏎y zasila豚y FMN.

      2 letnia kadencja dyrektora IMN - jest zbyt kr鏒ka aby zrobi co sensownego. 3 - letnia kadencja jest OK.

      Brak w ustawie podstawowych zasad przydzia逝 鈔odk闚 z FNP poszczeg鏊nym instytucjom MN - ustawa pozostawia w tym zakresie ca趾owit dowolno嗆 Radzie.

      Polsk Agencj Prasow potraktowano w ustawie "per noga" - nie doprecyzowano jej zada szczeg馧owych jak r闚nie sposobu ich realizacji. PAP powinien redagowa internetow gazet z wiadomo軼iami, wywiadami i reporta瘸mi, w kt鏎ej komentarze i opinie formu這wane przez dziennikarzy PAP powinny by zakazane lub ograniczone do minimum, czyli takie "PAP - FAKTY",

      Brak obowi您ku prowadzenia porali internetowych przez instytucje - okre郵aj帷 sposoby realizacji misji przez instytucje (np. "...Polskie Radio tworzy i rozpowszechnia.... og鏊nokrajowe programy radiowe....") nie na這穎no obowi您ku prowadzenia portali internetowych i dost瘼u wszystkich wyemitowanych tre軼i przez co najmniej 7-30 dni po ich premierowej emisji. Media publiczne w XXI wieku to przede wszystkim producenci program闚 i "magazynierzy" tych program闚.

      Niskie wynagrodzenia cz這nk闚 RMP - Rada ma ogrom zada , b璠zie zarz康za du篡mi pieni璠zmi z FMN ok. 2,5 mld z rocznie, a planowane w ustawie wynagrodzenie dla jej cz這nk闚 jest na skandalicznie niskim poziomie. Cz這nkowi Rady przys逝guje miesi璚zne wynagrodzenie w kwocie wysoko軼i przeci皻nego wynagrodzenia, a w przypadku Przewodnicz帷ego Rady – p馧torakrotno軼i przeci皻nego wynagrodzenia. To chyba jakie 瘸rty.

      Traktowanie Rady medi闚 narodowych jako cia豉/逝pu politycznego - ustawa nie okre郵a w jaki spos鏏 b璠 wybierani cz這nkowie RMN, przez Prezydenta, Sejm i Senat tzn. kto zg豉sza kandydat闚, w jakim terminie, jak wi瘯szo軼i g這s闚 jest wybierany cz這nek RMN, itp. Natomiast bardzo dok豉dnie opisano wyb鏎 przez Sejm jednego cz這nka RMN, spo鈔鏚 trzech kandydat闚 zg這szonych przez najliczniejszy z opozycyjnych klub闚 poselskich. Milcz帷o chyba za這穎no, 瞠 Prezes wyznaczy pozosta造ch pi璚iu, a Prezydent, Sejm i Senat bezrefleksyjnie zaakceptuj decyzje prezesa. Rekomendacja: Prezes nie jest wieczny. Trzeba porz康nie opisa procedury wyboru cz這nk闚 RMN. Co 3 lata powinno by wybieranych 3 cz這nk闚 z 6-cio osobowej Rady na 6 letni kadencj. kandydaci powinni by zg豉szani nie przez partie polityczne ale przez na przyk豉d: Prezydent wybiera cz這nka RMN spo鈔鏚 kandydat闚 zg這szonych przez samorz康y pracownicze medi闚 publicznych, Senat wybiera spo鈔鏚 kandydat闚 zg這szonych przez organizacje kulturalne.

      Mo積a zg這si jeszcze wiele uwag, ale rozmiar tego tekstu przekroczy ju limit cierpliwo軼i czytelnika. "Ramy" okre郵one w ustawie o mediach narodowych s OK. Szczeg馧owe rozwi您ania wymagaj poprawy. A i tak na koniec o sukcesie reformy zdecyduj ludzie wybrani na poszczeg鏊ne stanowiska. Je郵i nominacje b璠 takie jak w przypadku dyrektora stadniny koni arabskich, to najlepsza ustawa nic nie pomo瞠.

      A ponadto uwa瘸m, 瞠 dziennikarze powinni wzi望 si do rzetelnej pracy.

      I to has這 jest tu we w豉軼iwym miejscu. Z wys逝chania publicznego w Sejmie w relacjach dziennikarskich na pierwszy plan wybi造 si antysemickie wypowiedzi redaktor Stankiewicz.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      pi徠ek, 03 czerwca 2016 10:20

Tagi

Kana informacyjny