Aby moje wnuki 篡造 w lepszym kraju

Wpisy

  • niedziela, 28 czerwca 2015
  • sobota, 27 czerwca 2015
    • Przetarg na 鄉ig這wce dla polskiej armii cz. 2

      W czwartek 18 czerwca br. zak豉dy PZL 安idnik z這篡造 pozew do S康u Okr璕owego w Warszawie w sprawie uniewa積ienia przetargu na 鄉ig這wce wielozadaniowe dla polskiej armii.

      S逝sznie.

      Komisja przetargowa dokona豉 bardzo z貫go wyboru, a w豉軼iwie warunki przetargu zosta造 sformu這wane w nieprofesjonalny spos鏏, tak 瞠 jedynie 鄉ig這wce H225M Caracal spe軟ia jego warunki ( o czym pisa貫m tutaj http://krzysztofmazur.blox.pl/2015/02/Przetarg-na-smiglowce-dla-polskiej-armii.html ). Zakup H225M Caracal jest b喚dem, ale nie oznacza to 瞠 wybrany 鄉ig這wiec jest z造. Kilka lat temu pope軟iono podobny b陰d kupuj帷 samoloty wielozadaniowe F-16 zamiast szwedzkich Gripen闚. F-16 nie jest z造m samolotem, ale w polskich warunkach w wypadku wojny jedyne co b璠zie m鏬 zrobi to odlecie do baz NATO w g喚bi Europy aby nie ulec zniszczeniu w pierwszych godzinach konfliktu.

      Wybrano najdro窺zy helikopter, co wymusi這 ograniczenie zakupu w ramach obecnego przetargu do 50 maszyn. Z tej liczby dostarczonych b璠zie 16 wirop豉t闚 transportowo-wielozadaniowych, 8 – zwalczania okr皻闚 podwodnych, 8 – przeznaczonych dla Wojsk Specjalnych, 5 – s逝膨cych do ewakuacji medycznej i 13 bojowego poszukiwania i ratownictwa (zar闚no dla Wojsk Specjalnych jak i Marynarki Wojennej). To s ilo軼i sprz皻u kt鏎e dobrze b璠 si prezentowa造 na defiladzie 15 sierpnia, ale nawet w po這wie nie zaspakajaj potrzeb polskiej armii. Wojska l康owe (bez si specjalnych) potrzebuj ponad 100 maszyn wielozadaniowych plus 30-40 鄉ig這wc闚 szturmowych, si造 morskie ok. 20-30 maszyn.

      Wybrano 鄉ig這wiec kt鏎y nie jest produkowany w Polsce (tak jak F-16). W przysz這軼i trudno b璠zie podj望 decyzje o dodatkowych zakupach. Zawsze 豉twiej decyduje sie o zakupach sprz皻u wojskowego produkowanego w kraju, poniewa zwi您any z tym efekt mno積ikowy powoduj帷y wzrost popytu, zatrudnienia, podatk闚.... rekompensuje cz窷ciowo poniesione wydatki. Gdyby zamiast F-16 zakupiono Gripeny, kt鏎e mog造 by produkowane w zak豉dach w Mielcu to dzi zamiast remontowa stare poradzieckie samoloty szturmowe i my郵iwskie kupiono by dodatkowych 40 nowych samolot闚 wielozadaniowych.

      Co zrobi?

      Jest nadzieja, 瞠 s康 uniewa積i przetarg. By mo瞠 nowo wybrany Prezydent, jako nadzoruj帷y si造 zbrojne, zdecyduje si w pierwszych dniach urz璠owania wyda rekomendacj dla MON do powt鏎zenia przetargu. Powt鏎ny przetarg powinien sk豉da si z czterech oddzielnych przetarg闚 przeprowadzonych w tym samym czasie przez jedna komisj na 鄉ig這wce: 1) dla wojsk l康owych, 2) dla wojsk specjalnych, 3) dla si morskich, 4) na 鄉ig這wce szturmowe.

      Wa積iejsz spraw jest zmiana procedury zakupu sprz皻u wojskowego i ograniczenia roli wojskowych (polityk闚 i innych pomagier闚 r闚nie) w procesie decyzyjnym.

      Etapy procedury:

      1. Wojskowi okre郵aj cechy sprz皻u wojskowego do zakupu. Zostaje rozpisany przetarg.

      2. Wojskowi oceniaj, kt鏎e z nades豉nych ofert spe軟iaj wymagania okre郵one w przetargu. Je郵i oceni, 瞠 tylko jedna oferta spe軟ia warunki przetarg jest przerywany i wojskowi ponownie musz okre郵i cechy sprz皻u do zakupu. Je郵i wskazano kilku dostawc闚 spe軟iaj帷ych wymagania to wojskowi mog w skali punktowej sklasyfikowa jako嗆 oferowanego sprz皻u (nie jest to konieczne), co mo瞠 by pomocne je瞠li w dalszych etapach procedur dw鏂h dostawc闚 zostanie ocenionych podobnie.

      Koniec roli wojskowych. Zdefiniowali co potrzebuj, wskazali kt鏎y z oferowanych sprz皻闚 spe軟ia ich oczekiwanie. Komisja ma wybra uzbrojenie spe軟iaj帷e oczekiwania armii ale nie oznacza to, 瞠 b璠zie to najbardziej wypasiony sprz皻 z oferowanych.

      3. Do pracy przyst瘼uj ekonomi軼i i specjali軼i od przemys逝 zbrojeniowego. Oceniaj: 1) cen zakupu i koszty w okresie eksploatacji, 2) zakres polonizacji w procesie produkcji i serwisowania oferowanego sprz皻u, konkretny miernik to wp造wy podatkowe z tego tytu逝, 3) skala uzale積ienia od dostawcy w okresie eksploatacji sprz皻u, 4) zaanga穎wanie polskich o鈔odk闚 w rozw鎩 sprz皻u w przysz這軼i, 5) je瞠li sprz皻 b璠zie produkowany w Polsce lub cz窷 jego komponent闚 to prawdopodobie雟two produkcji na eksport w przysz這軼i. Ocena dokonana w tym etapie decyduje o wyborze sprz皻u.

      Pomijam opis kwestii technicznych jak mierzy i agregowa poszczeg鏊ne kryteria oceny.

      Ps. Przyk豉d my郵enia genera堯w:

      "Minister Mroczek stwierdzi, 瞠 propozycja PZL 安idnik zosta豉 odrzucona z uwagi na„dwukrotnie d逝窺zy”termin dostawy, w stosunku do oczekiwa resortu obrony. Wed逝g sekretarza stanu w MON resort wymaga przekazania wirop豉t闚 w dwa lata od podpisanie kontraktu, a sp馧ka oferowa豉 dostawy pierwszych wirop豉t闚 po czterech latach."

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      sobota, 27 czerwca 2015 09:01
  • 鈔oda, 24 czerwca 2015
    • Emerytura obywatelska

      Coraz wi璚ej s造cha g這s闚 aby wprowadzi emerytur obywatelsk. Kilka lat temu by貫m przeciwnikiem tego rozwi您ania, g堯wnie z obawy przed populistycznymi dzia豉niami polityk闚, kt鏎zy przed ka盥ymi wyborami do Sejmu gotowi byliby podwy窺za lub obiecywaliby podwy磬 emerytur. Jednak tylko krowa nie zmienia pogl康闚. Emerytura obywatelska jest jedynym sposobem aby mo積a by這 obni篡 sk豉dk emerytaln o po這w. Po napisaniu kilkunastu tekst闚 na tym blogu na temat systemu emerytalnego dodaj niniejszy wpis na temat emerytury obywatelskiej i procedury jej wprowadzenia.

      Moja definicja emerytury obywatelskiej:

      Ka盥y obywatel po osi庵ni璚iu wieku emerytalnego i przepracowaniu X lat np. 40 lat, tzn. X lat p豉cenia sk豉dek do FUS otrzymuje emerytur r闚n Y. Je瞠li obywatel przepracowa mniej ni X lat, np. x lat to otrzymuje emerytur r闚n(x/X)* Y . Je瞠li przepracowa wi璚ej ni X lat to otrzymuje emerytur w kwocie Y, innymi s這wy d逝窺zy okres pracy ni X lat nie upowa積ia do wy窺zej emerytury. Sk豉dka emerytalna wynosi s proc. dochodu brutto obywatela.

      Zalety emerytury obywatelskiej:

      1. Solidarno嗆 obywatelska. Pracownicy o wysokich zarobkach wsp馧finansuj emerytury pracownikom o ni窺zych dochodach. Obecnie FUS dzia豉 jak fundusz inwestycyjny naliczaj帷 ka盥emu indywidualnie fundusz emerytalny. Pracownicy o niskich dochodach nie maj szans zgromadzi kapita逝 emerytalnego zapewniaj帷ego minimaln emerytur. Dla pracownik闚 o wysokich dochodach korzystniej jest p豉ci ni窺ze sk豉dki i oszcz璠za na emerytury w ramach III filaru. Subkonto w FUS indeksowane wg PKB jest najkorzystniejszym "funduszem inwestycyjnym" w Polsce, premiuje bogatych . Na koszt przysz造ch pokole.

      2. Mo磧iwo嗆 obni瞠nia sk豉dki emerytalnej z obecnych 20 proc. do 10 -12 proc. . Obni瞠nie koszt闚 pracy. Zwi瘯szenie dochod闚 do dyspozycji pracownik闚 (oszcz璠zanie na dodatkow emerytur zalecane). Obni瞠nie zobowi您a sk豉dkowych przysz造ch pokole.

      3. Prosty spos鏏 wyliczania emerytury obywatelskiej.

      4. Prostota ca貫go systemu. Zrozumia造 dla obywateli. Obecnego obowi您kowego systemu emerytalnego (I i II filar) wi瘯szo嗆 obywateli nie rozumie.

      5. Szansa na likwidacj "przywilej闚 emerytalnych" Wszelka dodatkowa emerytura pochodzi z prywatnych oszcz璠no軼i obywatela lub program闚 emerytalnych pracodawcy.

      6. Wymusza dodatkowe oszcz璠zanie (u pracownik闚 o 鈔ednich i wy窺zych dochodach) na okres emerytalny. Wzrost odpowiedzialno軼i obywateli za sw鎩 los.

      Wady/Zagro瞠nia dla emerytury obywatelskiej:

      1. Emerytura obywatelska b璠zie niska. W obecnych warunkach przy sk豉dce 12 proc. wynios豉by ok. 800 z.

      2. D逝gi okres przej軼iowy wprowadzania emerytur obywatelskich ze wzgl璠u na prawa nabyte.

      3. Zm璚zenie spo貫cze雟twa ci庵造mi zmianami w systemie emerytalnym, z kt鏎ych nie wiele rozumiej. Za ka盥ym razem przekonywano ich 瞠 to model docelowy i najlepszy. Ostatnie zmiany emerytalne i ohydna kampania informacyjna rz康u wyczerpa造 spo貫czn cierpliwo嗆 dla kolejnej zmiany w systemie emerytalnym.

      Aby system emerytury obywatelskiej nie zosta zniszczony przez populist闚 tzn. aby bie膨ce sk豉dki by造 w stanie sfinansowa bie膨ce wyp豉ty powinny zosta wprowadzone dwa ustawowe warunki:

      1. Wielko嗆 emerytury obywatelskiej nie mo瞠 by wi瘯sza ni (podaj uproszczony wz鏎, kt鏎y nie uwzgl璠nia zmian demograficznych, oraz oczekiwanych zmian lls, lle,):

      se * pw * lls/lle,

      gdzie:

      se - stawka sk豉dki emerytalnej,

      pw - przeci皻ny miesi璚zny doch鏚 pracownika p豉c帷ego sk豉dki do FUS, w przybli瞠niu przeci皻ne wynagrodzenia,

      lls - przeci皻na liczba lat p豉cenia sk豉dek do FUS,

      lle - przeci皻na liczba lat pobierania emerytury,

      2. Emerytura obywatelska jest corocznie indeksowana minimum o tempo inflacji / maksimum o tempo wzrostu przeci皻nego wynagrodzenia, za wyj徠kiem lat kiedy FUS ma deficyt i jest dotowany z bud瞠tu. Bud瞠t udziela dotacji na poziomie pozwalaj帷ym finansowa emerytury na ubieg這rocznym poziomie.

      Proces wdro瞠nia emerytury obywatelskiej:

      Proces wdra瘸nia emerytur obywatelskich, wielko嗆 sk豉dki i wielko嗆 nowo przyznanej emerytury w okresie przej軼iowym:

      Wprowadzenie emerytur obywatelskich nie da si ad hoc, jak to przedstawia wielu jej zwolennik闚. Okres przej軼iowy to ok. 40 lat. Okres przej軼iowy konieczny jest dla zapewnienia 鈔odk闚 na finansowani obecnych emerytur, kt鏎e s bardzo wysokie w stosunku do emerytury obywatelskiej oraz na respektowanie praw nabytych tj. emerytury wynikaj帷ej z kapita逝 emerytalnego naliczonego na indywidualnych kontach w FUS.

      1. W momencie rozpocz璚ia wdra瘸nia emerytur obywatelskich wp豉cane sk豉dki emerytalne przestaj by naliczane na indywidualne konta emerytalne w FUS. 字odki dotychczas zgromadzone na kontach indywidualnych w FUS s indeksowane na dotychczasowych zasadach.

      2. W okresie przej軼iowym warto嗆 nowo przyznanej emerytury jest ustalana wg nast瘼uj帷ej zasady:

      emerytura wynikaj帷a z naliczonego kapita逝 emerytalnego w FUS + cz窷 wynikaj帷a z emerytury obywatelskiej r闚na: wielko嗆 emerytury obywatelskiej w roku przej軼ia na emerytur * [ min(X, liczba lat sk豉dkowych emeryta) - liczba lat sk豉dkowych przed dat wprowadzenia programu emerytury obywatelskiej] / X gdzie X - minimalna liczba lat wymagana do otrzymania pe軟ej emerytury obywatelskiej np. 40 lat.

      3. Sk豉dki emerytalne p豉cone przez pracownik闚 w kolejnych latach okresu przej軼iowego stopniowo malej tak aby osi庵n望 docelowy poziom np. 12 proc. i jednocze郾ie sk這ni/"nauczy" pracownik闚 i pracodawc闚 do oszcz璠zania na dodatkowe emerytury w ramach III filaru emerytalnego. Najpro軼iej zasad sk豉dkowania wyja郾i na przyk豉dzie:

      Pocz徠kowo sk豉dka emerytalna wynosi 20 proc. wynagrodzenia z czego pracownik p豉ci 16 proc. pracodawca 4. proc. . Pracownicy w:

      • wieku poni瞠j 30 lat p豉c 12 proc. na FUS i 8 proc. do OFE (ZUS prowadzi OFE dla tych, kt鏎zy boj si oszcz璠za w prywatnych funduszach),
      • pracownicy w wieku 30- 40 lat p豉c 14 proc. do FUS, 6 proc. do OFE,
      • poni瞠j w wieku 40-50 lat p豉c 16 proc. do FUS, 4 proc. do OFE,
      • powy瞠j 60 lat p豉c 18 proc. do ZUS i 2 proc. do OFE.

      Po 7 latach okresu przej軼iowego sk豉dka maleje do 18 proc. (1 proc. sk豉dka p豉cona przez pracodawc , 1 proc. pracownika). Jednocze郾ie o 2 proc. maleje sk豉dka p豉cona do OFE, sk豉dki p豉cone do ZUS pozostaj bez zmian. Po kolejnych 10 latach sk豉dka maleje do 16 proc. itd. a po 37 latach osi庵nie docelowy poziom 12 proc. p豉cone do FUS. Zmniejszaj帷 sk豉dk emerytaln p豉con przez pracownika i pracodawc nale篡 "gro嬌"/zach皻 wspiera rozw鎩 pracowniczych program闚 emerytalnych. Najlepiej da dobry przyk豉d i wprowadza PPE w sektorze publicznym i w przedsi瑿iorstwach pa雟twowych. OFE staj si elementem III filaru.

      4. 字odki zgromadzone w OFE s w豉sno軼i obywateli. Po np. 17 latach trwania okresu przej軼iowego, obywatel ma prawo swobodnie dysponowa nimi (uwaga p豉ci podatek PIT od wyp豉conych z OFE 鈔odk闚).

      Niniejszy tekst nie wyczerpuje wszystkich problem闚 zwi您anych z wprowadzeniem emerytury obywatelskiej, ale pokazuje 瞠 jest to proces d逝gotrwa造 ze wzgl璠u na prawa nabyte. Nie jest to do zrobienia hop siup jak g這sz niekt鏎zy promotorzy emerytury obywatelskiej.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      鈔oda, 24 czerwca 2015 23:37
  • wtorek, 23 czerwca 2015
    • Referendum 6 wrze郾ia - no i mamy problem

      Prezydent Bronis豉w Komorowski walcz帷 rozpaczliwie o reelekcj w drugiej turze wybor闚, przeforsowa w Senacie wniosek o przeprowadzenie referendum 6 wrze郾ia br. Po przegranych wyborach Prezydent m鏬 wycofa si "z twarz" z tego idiotycznego pomys逝, nie podpisuj帷 zarz康zenia w sprawie referendum. Niestety podpisa 17 czerwca br. M鏬 skorzysta z zasady, 瞠 jako przegrany/ko鎍z帷y urz璠owanie Prezydent ogranicza swoje dzia豉nia tylko do tych czynno軼i, kt鏎e s niezb璠ne do wywi您ania si z jego obowi您k闚. Nie podejmuje natomiast dzia豉 , kt鏎e powoduj istotne zmiany w zasadach funkcjonowania/organizacji pa雟twa. Pytania referendalne dotycz istotnych zasad funkcjonowania pa雟twa:

      1. Czy jest Pani/Pan za wprowadzeniem jednomandatowych okr璕闚 wyborczych w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej?

      2. Czy jest Pani/Pan za utrzymaniem dotychczasowego sposobufinansowania partii politycznych z bud瞠tu pa雟twa?

      3. Czy jest Pani/Pan za wprowadzeniem zasady og鏊nej rozstrzygania w徠pliwo軼i co do wyk豉dni przepis闚 prawapodatkowego na korzy嗆 podatnika?”

      Pierwsze dotyczy zmiany Konstytucji RP. Wakacje nie s dobrym okresem do powa積ej publicznej debaty nad tymi kwestiami.

      Jest du瞠 prawdopodobie雟two, 瞠 wyniki referendum b璠 wi捫帷e. 45 proc. badanych „zdecydowanie” chce wzi望 udzia w referendum, a 31 proc. „raczej” posz豉by zag這sowa – wynika z sonda簑 przeprowadzonego przez TNS Polska dla „Wiadomo軼i” TVP1. 60 proc. respondent闚 zag這sowa這by za now ordynacj wyborcz JOW, 73 proc. przeciwko finansowaniu partii politycznych z bud瞠tu na dotychczasowych zasadach, 90 proc. za rozstrzyganiem w徠pliwo軼i na korzy嗆 podatnik闚.

      Post瘼owanie Prezydenta nale篡 uzna za wysoce nieodpowiedzialne. Pytania zosta造 opracowane w po酥iechu na potrzeby kampanii wyborczej, decyzje referendalne mog mie negatywne skutki dla Polski. W dniu 17 czerwca br. Prezydent zorganizowa konferencj na temat JOW. podczas kt鏎ej wyg這si wiele kontrowersyjnych opinii. Poni瞠j jeden z przyk豉d, z oficjalnej strony Prezydenta:

      "Bronis豉w Komorowski oceni, 瞠 mo磧iwy jest racjonalny kompromis, a Polsce mo瞠 s逝篡 np. system mieszany. - Polacy chc wi瘯szego udzia逝 w procesach decyzyjnych, tak瞠 dotycz帷ych wybierania swoich przedstawicieli w wyborach do samorz康u, Senatu i Sejmu - powiedzia prezydent. Dzisiaj po tej dyskusji jestem przekonany, 瞠 na pierwsze pytanie dotycz帷e JOW-闚 odpowiem: "tak". Jestem zwolennikiem tej g喚bokiej zmiany ustrojowej, bo to zwi瘯sza w spos鏏 istotny wp造w obywateli na kszta速 personalny i polityczny Sejmu - powiedzia prezydent Komorowski. Wed逝g niego, JOW-y nie b璠 eliminowa partii z parlamentu, ale daje to szans na system mieszany, podobny do niemieckiego."

      Czytelnicy mojego bloga wiedz, 瞠 od kilku lat pisa貫m o konieczno軼i zmiany ordynacji wyborczej do Sejmu na system wi瘯szo軼iowo-proporcjonalny, poniewa obecna ordynacja jest niezgodna z Konstytucj RP. Pisa貫m w tej sprawie do Prezydenta Komorowskiego. Nie wykaza nale篡tego zainteresowania. W kampanii wyborczej Pana Prezydenta nie odnotowa貫m 瘸dnych propozycji "g喚bokich zmian ustrojowych". O g逝pociePrezydenta 鈍iadczy wypowied, 瞠 JOW daj szans na system mieszany, podobny do niemieckiego. Szanowny Panie Prezydencie, w referendum nie ma pytania o system mieszany ale o JOW. Je瞠li w referendum we幟ie udzia wi璚ej ni 50 proc. uprawnionych obywateli i opowiedz si za JOW, to b璠zie to decyzja dla ustawodawcy wi捫帷a. W nast瘼nej po nast瘼nej kadencji w Sejmie (podobnie jak obecnie w Senacie) b璠 jedynie pos這wie PO i PiS, i na pewno nie zmieni ordynacji na mieszan.

      Drugie pytanie referendalne sformu這wane jest w z造 spos鏏. Odpowied na TAK oznacza, 瞠 obywatel jest przeciwko obecnemu systemowi finansowania partii z bud瞠tu. Nie oznacza, 瞠 jest przeciwko finansowaniu partii z bud瞠tu. Czytelnicy mojego bloga wiedz, 瞠 jestem przeciwko obecnemu systemowi finansowania, a popieram inny, a przede wszystkim lepsz informacj na co partie wyda造 pieni康ze publiczne. Je瞠li w wyniku referendum zostanie zaprzestane finansowanie partii z bud瞠tu to we wrogich Polsce o鈔odkach (pa雟twa, korporacje) strzel korki szampana. Powt鏎zymy los I Rzeczpospolitej. Najpierw lokalni bogacze korumpowa b璠 polityk闚, a nast瘼nie ich b璠 korumpowa obce pa雟twa i korporacje.

      Pozytywna odpowied obywateli na trzecie pytanie oznacza raj dla doradc闚 podatkowych. Coraz wi璚ej decyzji urz璠闚 skarbowych b璠zie budzi這 w徠pliwo軼i, coraz lepsi prawnicy b璠 uzasadniali te w徠pliwo軼i, coraz mniejsze podatki b璠 p豉ci造 du瞠 korporacje. A to czego potrzebujemy to uproszczenie podatk闚 poczynaj帷 od prostego PIT, kt鏎ego i tak wi瘯szo嗆 obywateli nie jest w stanie obliczy samodzielnie.

      Bronis豉w Komorowski przegra, a problem og這szonego na potrzeby walki wyborczej referendum pozosta. Co zrobi? Mo磧iwe s nast瘼uj帷e scenariusze:

      1. Bojkot referendum. Niska frekwencja sprawi 瞠 wyniki referendum nie b璠 wi捫帷e. Bojkot referendum to nie jest postawa godna demokraty, ale referendum zosta這 zarz康zone przez Prezydenta nie z troski o Polsk ale dla jego osobistych interes闚. Troska o Polsk wymaga bojkotu referendum. Wi璚ej na ten temat pisze liberalny demokrata.

      2. Zaskar篡 referendum do Trybuna逝 Konstytucyjnego. Do wprowadzenia JOW-闚 w wyborach do Sejmu niezb璠na jest bowiem zmiana Konstytucji RP, a taka dot康 nie mia豉 miejsca. Pytanie referendalne w sprawie JOW-闚 dotyczy problematyki zmiany Konstytucji. Tryb takiej zmiany uregulowany jest w artykule 235 Konstytucji. Kr庵 podmiot闚, kt鏎e mog inicjowa procedur zmiany Konstytucji, zosta w nim zaw篹ony (w stosunku do inicjatywy ustawodawczej) do Prezydenta, grupy co najmniej 92 pos堯w oraz Senatu jako ca這軼i. Nie ma mowy o inicjowaniu tej procedury poprzez referendum. Mo磧iwe jest jedynie przeprowadzenie referendum zatwierdzaj帷ego zmiany w rozdzia豉ch I, II i XII, po wcze郾iejszym przyj璚iu ich przez Sejm. Nie ma mo磧iwo軼i przeprowadzenia cz御tkowego referendum poprzedzaj帷ego procedur zmiany w Konstytucji. Z jedynym wyj徠kiem. Jest mo磧iwo嗆 przeprowadzenia referendum, kt鏎e wi您a這by na przyk豉d Prezydenta do wniesienia projektu zmiany Konstytucji w okre郵onym kierunku. Ale tylko i wy陰cznie do wniesienia projektu. Obchodzenie procedury zmiany Konstytucji w zakresie ordynacji wyborczej poprzez referendum, kt鏎e w tym przypadku nie mo瞠 by przeprowadzone, jest pr鏏 naruszenia porz康ku konstytucyjnego. (powy窺ze uzasadnienie podaj za Krytyk Polityczn)

      3. Konstruktywna kontr propozycja. By mo瞠 kt鏎a z partii zasiadaj帷ych w Sejmie lub Prezydent Duda, po zaprzysi篹eniu wnios do Sejmu projekty ustawy zmieniaj帷e ordynacj wyborcz i spos鏏 finansowania partii. Obywatele chc mie kontakt z pos豉mi, chc mie swoich reprezentant闚 w Sejmie, nawet je郵i wywodz si z ma造ch partii lub wr璚z z partii lokalnych. To gwarantuje im ordynacja mieszana, a nie JOW. Obywatele chc zmiany systemu finansowania partii politycznych z bud瞠tu, kt鏎y da im prawo co roku decydowa ile dotacji partie dostan, przekazywa pieni康ze bud瞠towe r闚nie ma造m/nowopowsta造m partiom, okre郵aj帷y jasno na co 鈔odki bud瞠towe mog by wydane i zapewniaj帷y przejrzyst informacj na co partie je wyda造. W oparciu o wniesienie konstruktywnych propozycji ustawowych mo積a b璠zie namawia obywateli do g這sowania przeciwko JOW i zaprzestaniu finansowania partii z bud瞠tu. Bez tego trudno b璠zie odwie嗆 obywateli od idei JOW i zakazu finansowania partii z bud瞠tu. Ironia losu polega na tym, przyj璚ie JOW i zaprzestanie finansowanie partii z bud瞠tu wzmacnia obecny establishment polityczny, zwolennikom Kukiza, partii Razem, partii zielonych itd. stawia "szklany sufit" w dost瘼ie do realnej polityki.

      4. Odwo豉nie referendum przez Prezydenta Dud. Jest to trudne z prawnego punktu widzenia, ale mo瞠 znajdzie si w ekipie nowego Prezydenta zdolny "Falandysz" i dla dobra nas wszystkich znajdzie furtk prawn od odwo豉nia referendum

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (7) Poka komentarze do wpisu „Referendum 6 wrze郾ia - no i mamy problem”
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      wtorek, 23 czerwca 2015 22:46
  • niedziela, 21 czerwca 2015
    • Rozwi您anie problemu d逝g闚 Grecji

      Cztery decyzje powinny zosta podj皻e na jutrzejszym nadzwyczajnym szczycie EURO-grupy w sprawie Grecji:

      1. O wyj軼iu Grecji ze strefy EURO i wprowadzenie Drachmy. Oczywi軼ie jest to decyzja Grecji. To jest kara za rozrzutno嗆 i wolne tempo stabilizacji.

      2. O redukcji w przysz這軼i obecnego d逝gu Grecji o ok. 30-50 proc. i zawieszeniu pobierania odsetek od d逝gu przewidzianego do redukcji (odsetki by造by kapitalizowane i w przypadku redukcji d逝gu anulowane). Warunkiem, redukcji d逝gu jest zrealizowanie przez Grecj uzgodnionego z IMF programu stabilizacyjnego, w kt鏎ym podstawowym celem powinno by osi庵niecie r闚nowagi bud瞠towej i utrzymanie jej przez 3 lata. To jest nagroda za przysz造 wysi貫k w stabilizacji gospodarki

      3. Zatwierdzenie przedstawionego przez Grecj programu redukcji wydatk闚 bud瞠towych i zwi瘯szenia wp造w闚 podatkowych o ile zawarte w programie dzia豉nia zapewni w przysz這軼i zr闚nowa瞠nie finans闚 sektora publicznego.

      4. O zako鎍zeniu kredytowania Grecji przez pa雟twa EURO-grupy. Udzielenie Grecji ostatniej transzy obiecanych kredyt闚 w kwocie 7 mld EURO pod warunkiem zrealizowania punktu 3. Stworzenie warunk闚 do udzielenie Grecji przez IMF kredyt闚 zgodnie z uzgodnionym programem stabilizacyjnym. Dokonanie przez pa雟twa strefy EURO dodatkowych wp豉t do IMF, aby posiada 鈔odki na finansowanie programu stabilizacji Grecji.

      Tyle i a tyle.

      ad 1. Grecja nie jest w stanie dokona "wewn皻rznej dewaluacji" poprzez redukcj wynagrodze, 鈍iadcze spo貫cznych,.... tak jak to uczyni豉 np. υtwa. Wprowadzenia drachmy i prawdopodobna jej dewaluacji w stosunku do EURO, o篡wi gospodark greck, zwi瘯szy eksport, zwi瘯szy liczb turyst闚, zredukuje import,.... Wyj軼ie w uporz康kowanym szyku przez Grecj ze strefy EURO jest lepsze ni wyj軼ie w momencie bankructwa.

      ad 2. Grecki d逝g w obecnym wymiarze nie jest sp豉calny. Wszelkie gadanie o tym, 瞠 jest to z造 przyk豉d dla innych zad逝穎nych pa雟tw nie ma sensu. Grecy i tak nie sp豉c tego d逝gu.

      ad 3. Grekom nie uda這 si dotychczas "uzdrowi" systemu podatkowego, a 鈍iadczenia socjalne s zbyt du瞠 w stosunku do mo磧iwo軼i pa雟twa teraz i w przysz這軼i. Niezale積ie od tego czy wyjd ze strefy Euro czy zostan bud瞠t musz zr闚nowa篡. Nikt im pieni璠zy nie po篡czy, nawet oni sami swojemu pa雟twu nie po篡cz.

      ad 4. Program ratowania Grecji opracowany przez EURO Grup Narodu Niemieckiego poni鏀 fiasko. Uratowa od strat sektor finansowy Euro-grupy. Przeni鏀 ryzyko z w豉軼icieli bank闚 na podatnik闚. Grecj wp璠zi w recesj i turbulencje spo貫czne. Lepiej aby dalszym uzdrawianiem Grecji zaj瘭i si eksperci z IMF, instytucji do tego powo豉nej, ni nowicjusze z UE i EBC. UE powinna zaj望 si solidarn pomoc Grecji a nie wyst瘼owa w roli opresyjnej.

      Ps. Dopisane 27 czerwca 2015.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      niedziela, 21 czerwca 2015 21:36
  • 鈔oda, 22 kwietnia 2015
    • Us造sz swojego Prezydenta - Grzegorz Braun

      Wczoraj 20.04.2015 redaktorzy Jan Wr鏏el i Karolina Lewicka przeprowadzili wywiad z kandydatem na urz康 Prezydenta RP panem Grzegorzem Braunem (GB).

      Oto wybrane pogl康y kandydata wraz z komentarzem:

      GB nie jest zwolennikiem demokracji, bo za jej fasad rz康z mafie, s逝瘺y i lo瞠 maso雟kie: bez komentarza.

      Prezydent Komorowski s逝篡 obcym, poniewa spotyka si z niejakim Patruszewem, agentem rosyjskim wysokiego szczebla: bez komentarza.

      Je郵i nie wymodlimy sobie zawczasu kr鏊a to we幟ie nas za mord jaka junta: bez komentarza.

      Polska potrzebuje nowej Konstytucji, np. danie Prezydentowi prawa aby w sytuacji stanu wy窺zej konieczno軼i m鏬 scedowa swoje kompetencje na inn osob: Pierwszy i jedyny konkret w wywiadzie , nad kt鏎ym warto si zastanowi.

      GB jest przeciwko mieszaniu si Polski w wojn rosyjsko-ukrai雟k. Polska jest bardzo s豉ba i wtr帷anie si w ten konflikt mo瞠 mie katastrofalne dla nas skutki. Nie powinni鄉y u豉twia powstania kondominium rosyjsko-niemieckiego pod 篡dowskim zarz康em powierniczym: propozycja naszego stanowiska w stosunku do Ukrainy znajduje si tutaj.

      Skasowa豚y podatek PIT. W豉dza nie powinna zagl康a obywatelom ani do kieszeni ani do 堯磬a. Je郵i ju musi by PIT, to z dwojga z貫go podatek liniowy, bo jest prostszy: Kandydat zapomnia powiedzie z jakich podatk闚 zrekompensowa ubytek dochod闚 z tytu逝 PIT dla bud瞠tu pa雟twa i bud瞠t闚 samorz康闚. Czy GB proponuje likwidacj sk豉dek na ubezpieczenia spo貫czne? To te jest zagl康anie obywatelom do kieszeni. Kandydat ma racj, podatek PIT nale篡 upro軼i, poniewa wi瘯szo嗆 obywateli nie jest go w stanie policzy, a to oznacza 瞠 go nie rozumiej i uwa瘸j, 瞠 jest krzywdz帷y. Obecnie obci捫enie dochod闚 brutto obywateli podatkiem PIT i sk豉dkami na ubezpieczenia spo貫czne jest plus/minus liniowe.

      In vitro jest procedur niegodziw, poniewa opiera si na selekcji, kt鏎ej dokonuje "zootechnik": "Matka natura" te dokonuje selekcji. W procedurze in vitro zast瘼ujemy "matk natur" i wymuszamy powstanie zarodka, wymuszamy jego zagnie盥瞠nie w macicy, to mo瞠 trzeba zaakceptowa, 瞠 zast瘼ujemy natur i dokonujemy selekcji. Na szcz窷cie procedura in vitro nie jest obowi您kowa.

      Na 1050-lecie chrztu Polski 1050 szk馧 katolickich i strzelnic: Nie ma przeszk鏚 aby ko軼i馧 katolicki wraz z parafianami zak豉da szko造 niepubliczne. Tylko po co, skoro wi瘯szo嗆 szk馧 publicznych - szczeg鏊nie na wsi i w ma造ch miastach ma charakter szk馧 katolickich.

      Pa雟two nie powinno zajmowa si organizowa jakikolwiek us逝g: edukacyjnych, kulturalnych...: bez komentarza

      Degradacja Polski do landu w oberpa雟twie......Rz康 warszawski, kt鏎ego nie nazywa polskim: bez komentarza

      Podsumowanie:

      Grzegorz Braun zaprezentowa si jako ksenofob, antysemita, wyznawca spiskowych teorii dziej闚.

      Wielkie uznanie dla redaktor闚, 瞠 zachowali zimna krew, cierpliwo嗆 w wys逝chiwaniu tyrad kandydata i doprowadzili wywiad do ko鎍a.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (1) Poka komentarze do wpisu „Us造sz swojego Prezydenta - Grzegorz Braun”
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      鈔oda, 22 kwietnia 2015 06:58
  • wtorek, 21 kwietnia 2015
    • Us造sz swojego Prezydenta - Janusz Korwin-Mikke

      W dniu 17.04.2015 redaktorzy stacji TOK FM Jan Wr鏏el i Karolina Lewicka w ramach cyklu "Us造sz swojego Prezydenta" przeprowadzili rozmow z Januszem Korwinem-Mikke (J K-M)kandyduj帷ym na urz康 Prezydenta RP.

      Oto kilka pomys堯w programowych kandydata:

      J K-M jako Prezydent wprowadzi zdecydowane dzia豉nia policji, w陰cznie z u篡ciem ostrej amunicji przeciwko protestuj帷ym obywatelom, kt鏎zy podczas demonstracji niszcz cudz w豉sno嗆. Kiedy ludzie nie s逝chaj w豉dzy (demokratycznej w豉dzy) to w豉dza ma prawo strzela: Za bezpiecze雟two wewn皻rzne zgodnie z art. 146 Konstytucji RP odpowiada rz康, a nie Prezydent. Pomys u篡cia ostrej amunicji pozostawiam bez komentarza.

      Ustr鎩 totalitarny to jest teraz (a nie wtedy kiedy strzela si do protestuj帷ych ostr amunicj, przyp. KM), kiedy pa雟two mo瞠 zabra prawo jazdy za niep豉cenie aliment闚: bez komentarza.

      Napraw pa雟twa nale篡 rozpocz望 od poprawnego u篡wania poj耩, np. 1) PiS dziennikarze nazywaj parti prawicow, a jest to partia socjalistyczna, 2) 90 proc. ludzi nie odr騜nia republiki od demokracji: S逝szny postulat, w dyskusji politycznej wyst瘼uje ca趾owite pomieszanie poj耩.

      W豉dza wykonawcza dla m這dych, ustawodawcza i s康ownicza dla ludzi z siw brod.: bez komentarza

      Mamy tony ustawodawstwa, kt鏎ego nikt nie czyta. Uchwalane ustawy powinny mie bardzo d逝gi okres vacatio legis: 安i皻a prawda

      Mamy ustr鎩 niewolniczy. Niewolnicy nie chc mie dzieci, aby si opiekowa造 rodzicami na staro嗆, bo dzieci do nich nie nale膨. Teraz dzieci nale膨 do pa雟twa, a nie do rodzic闚, pa雟two mo瞠 zabra dzieci rodzicom.: Trzeba przyzna J K-M ma troch racji. Pa雟two wkracza w coraz wi璚ej obszar闚, ograniczaj帷 nasz wolno嗆, zdejmuj帷 z obywateli odpowiedzialno嗆. Ale jako obywatele godzimy si na to, czasami wr璚z domagamy.

      Gdybym ja rz康zi jako dyktator to zamkn掖bym (w wiezieniu dop. KM.) departament w Ministerstwie Zdrowia, poniewa lekarstwa u nas s kilkukrotnie dro窺ze ni za granic.: Niekt鏎e leki s ta雟ze o czym 鈍iadczy reeksport lekarstw przez apteki. Ale, gdy wprowadzano ustaw refundacyjn, okres przeznaczony na negocjacje z producentami lekarstw by tak kr鏒ki, 瞠 dla wi瘯szo軼i lek闚 refundowanych po prostu zaakceptowano wysokie ceny.

      Eurodeputowany J K-M uwa瘸, 瞠 wysokie pensje europos堯w wynikaj z tego, 瞠 obywatele s po prostu okradani: Mo積a temu cz窷ciowo zaradzi. Proponuj aby J K-M przekazywa wi瘯szo嗆 swojego wynagrodzenia za prac w EuroParlamencie na wsparcie tych, kt鏎zy s okradani.

      In vitro tak, ale nie za pa雟twowe pieni康ze. Nie mo積a godzi si na to, 瞠 lekarze u豉twiaj sobie 篡cie mno膨c du穎 jajeczek i zap豉dniaj帷 je, a nast瘼nie eliminuj帷 zb璠ne zarodki. Procedura in vitro tak, ale wg zasady: 瞠 lekarze pobieraj jedno jajeczko, zap豉dniaj. Je郵i si nie uda這 to za miesi帷 powtarzaj zabieg: Propozycja ciekawa, szczeg鏊nie dla os鏏 wierz帷ych. Czy mo磧iwa z punktu widzenia technologii medycznych?

      Jest przeciwny wprowadzeniu religii do szk馧. Skutki s fatalne: Zgoda, tekst "Nasza droga do ateizmu" z 2011 roku

      W wojsku jest gigantyczna korupcja. Armia powinna liczy 100 tys. 穎軟ierzy czynnych a nie jak obecnie 30 tys. z czego 6 tys. jest przeszkolonych.: Zgadzam si z J K-M. Postulat zbie積y z moim programem prezydenckim.

      Ukraina domaga si od nas Che軛na, Przemy郵a: Na tej samej zasadzie Polacy domagaj si Lwowa, Stanis豉wowa...

      Unia Europejska si rozpadnie. Takie jest przekonanie w Parlamencie Europejskim, 瞠 to jest ostatnia lub przedostatnia kadencja parlamentu: No to mamy problem.

      W wojnie ukrai雟ko-rosyjskiej Polska powinna by neutralna i nie podsyca tego konfliktu, poniewa jest on w interesie USA, gdzie s kr璕i polityk闚, kt鏎zy d捫 do wywo豉nia trzeciej wojny 鈍iatowej: bez komentarza.

      Podsumowanie:

      Najtrafniej podsumowa sw鎩 program wyborczy Janusz Korwin-Mikke m闚i帷: "Ka盥y jest kowalem swego losu. Pomaga powinna rodzina, s御iedzi. Pa雟two jest nieefektywne".

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (2) Poka komentarze do wpisu „Us造sz swojego Prezydenta - Janusz Korwin-Mikke”
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      wtorek, 21 kwietnia 2015 13:35
  • poniedzia貫k, 20 kwietnia 2015
    • Us造sz swojego Prezydenta - Janusz Palikot

      Akcja "Us造sz swojego prezydenta" organizowana przez radio TOK FM trwa. 16 kwietnia br. redaktor Janina Paradowska i Joanna Solska przeprowadzi造 rozmow z Januszem Palikotem.

      Oto kilka pomys堯w programu wyborczego zaprezentowanych przez Janusza Palikota (JP):

      Likwidacja ZUS i KRUS, poniewa te instytucje s bardzo drogie w utrzymaniu. Emerytury b璠 wyp豉cane przez urz璠y skarbowe. Zlikwidowane zostan sk豉dki na ubezpieczenia spo貫czne. Emerytury b璠 finansowane z podwy窺zonych podatk闚 PIT, CIT i VAT, co spowoduje, 瞠 nie b璠zie um闚 鄉ieciowych i wszyscy b璠 mieli normalne umowy o prac? : Wyp豉ta emerytur anga簑je prawdopodobnie 5-10 proc. nak豉d闚 pracy ZUS. JP zapomina, 瞠 ZUS zajmuje si r闚nie: wyp豉t rent, zasi趾闚 powypadkowych, zasi趾闚 chorobowych, organizacj orzecznictwa lekarskiego w sprawie ww. 鈍iadcze, wyp豉ta emerytur zagranicznych, wyp豉t rent rodzinnych, wyp豉t zasi趾闚 pogrzebowych. W ZUS pracuje ok. 46 tys. os鏏 (na pewno jest mo磧iwo嗆 redukcji zatrudnienia po uproszczeniu systemu ubezpiecze spo貫cznych i dalszej informatyzacji proces闚 ), w urz璠ach skarbowych pracuje ok. 38 tys. os鏏. Realizacja pomys逝 JP oznacza豉by utworzenie urz璠u monstrum, trudnego do zarz康zania. Nale篡 si zastanowi, czy nie powierzy poboru sk豉dek na ubezpieczenia spo貫czne urz璠om skarbowym, kt鏎e pobieraj podatki od p豉tnik闚 sk豉dek ubezpieczeniowych i w ten spos鏏 troch zracjonalizowa system.

      Nowa polityka gospodarcza proponowana przez JP:

      1. Wzrost konsumpcji wewn皻rznej i rynku wewn皻rznego: Has這, pustos這wie. Prezydent nie ma 瘸dnych narz璠zi do realizacji polityki gospodarczej, mo瞠 wybra d逝gopis jakim musi podpisa ustaw bud瞠tow.

      2. Zwi瘯szenie sk這nno軼i do inwestowania poprzez: wprowadzenie przyspieszonej amortyzacji dla wybranych technologii, wprowadzeniu wy窺zych podatk闚 dla tych co nie inwestuj, zwolnienie z podatku od zysku tych co kupuj akcje i trzymaj je co najmniej 10 lat. : Kto i wg jakich kryteri闚 b璠zie decydowa o technologiach obj皻ych przyspieszona amortyzacj. Przyspieszona amortyzacja utrudnia w przysz這軼i wej軼ie na rynek nowym inwestorom w dzia豉lno軼i obj皻ej t preferencj. Nowy inwestor b璠zie mia wy窺ze koszty produkcji w por闚naniu z konkurentami, kt鏎ym sko鎍zy si okres przyspieszonej amortyzacji. Przyj皻e w polskim prawie okresy amortyzacji s rozs康ne tj. plus/minus takie jak okres zu篡cia danego 鈔odka trwa貫go. Wprowadzenie karnych podatk闚 za brak inwestycji tr帷a socjalizmem. To taki podatek za starokawalerstwo. Trzecia propozycja jest do przemy郵enia i doprecyzowania, ale podchodz do niej bez entuzjazmu.

      3. Ograniczenie mo磧iwo軼i transfer闚 finansowych zagranic w celu unikni璚ia opodatkowania w Polsce np. op豉ty za licencj nazwy marki dla zagranicznych w豉軼icieli marki.: Postulat bardzo s逝szny, ale to nie nale篡 do obowi您k闚 Prezydenta.

      4. Przyznanie ma造m przedsi瑿iorcom prawa do b喚du, za kt鏎y nie byliby karani: Lepszym postulatem jest upraszczanie systemu podatkowego i innych regulacji prawnych, eliminowanie zb璠nego prawa tak aby by這 mniej okazji do pope軟iania b喚du.

      5. Sko鎍zy z restrukturyzacj przemys逝 w璕lowego: bez komentarza

      JP jako Prezydent planuje wprowadzi sw鎩 program gospodarczy korzystaj帷 z : inicjatywy ustawodawczej, or璠zi Prezydenta a je郵i to oka瞠 si nieskuteczne to szanta簑j帷 rz康 zawetowaniem ustaw rz康owych je郵i wi瘯szo嗆 parlamentarna nie wprowadzi jego pomys堯w: JP 篡je w 鈍iecie francuskiego lub ameryka雟kiego modelu prezydentury, kt鏎e diametralnie ro積i si od modelu prezydentury jaki okre郵ono w polskiej Konstytucji. Jest przekonany do swoich pomys堯w gospodarczych i jest got闚 wprowadzi je w 篡cie nawet za cen konfliktu z wi瘯szo軼i parlamentarn i rz康em .

      JP zaprowadzi porz康ek z Kaczy雟kim i PiS, wprowadzi komisj ds. Maciarewicza: bez komentarza.

      Zmiany w Konstytucji RP: likwidacja preambu造, likwidacja Konkordatu, likwidacja Senatu, ograniczenia liczby pos堯w do 230: Preambu豉 do polskiej Konstytucji napisana przez Mazowieckiego jest m康ra i napisana pi瘯na polszczyzn. Pr鏏a jej likwidacji jest czystym awanturnictwem, niczemu nie s逝篡. Konkordat mo積a wym闚i ale lepiej renegocjowa pewne zapisy. Je郵i zlikwidujemy Senat, kt鏎y mia by izb refleksji to gdzie znajd swoje miejsce politycy z d逝goletnim do鈍iadczeniem tacy jak Cimoszewicz, Borowski? Lepsze pomys造 reformy Sejmu i Senatu oraz ordynacji wyborczej zamie軼i貫m w moim programie prezydenckim.

      Integracja z Uni Europejsk, wej軼ie do strefy Euro: S逝sznie, ale aby鄉y w strefie Euro nie byli druga Gracj lub Portugali musimy spe軟i kilka warunk闚 kt鏎e opisa貫m w 2011 roku i2012 roku. Oba teksty nadal aktualne.

      Podsumowanie:

      Po kilku latach sp璠zonych w polityce, w Sejmie, po zorganizowaniu partii politycznej Janusz Palikot jako kandydat na Prezydenta RP wygaduje dyrdyma造 jak wujek Kazio, kt鏎y prowadzi ma造 biznes w Bi貪oraju. Jego prezydentura by豉by konfrontacyjna. Nie jest w stanie realizowa podstawowych obowi您k闚 prezydenta okre郵onych w art. 126 Konstytucji RP.

      Redaktorki zwraca造 uwag kandydatowi, 瞠 jego pomys造 programowe nie nale膨 do zakresu obowi您k闚 Prezydenta. Jednak nie by造 przygotowane do programu na tyle aby zada pyta z zakresu zada Prezydenta.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      poniedzia貫k, 20 kwietnia 2015 18:25
  • wtorek, 14 kwietnia 2015
    • Us造sz swojego Prezydenta - Jacek Wilk

      Redaktorzy radia TOK FM w ramach rozpocz皻ej akcji "Us造sz swojego Prezydenta" planuj przeprowadzi wywiady z kandydatami na urz康 Prezydenta RP. Redaktorzy Janina Paradowska i Jan Wr鏏el przeprowadzili dzisiaj pierwszy wywiad z Jackiem Wilkiem (JW) kandydatem partii Nowa Prawica. Jako niedosz造 kandydat na Prezydenta RP, kt鏎ego program nie zyska wymaganego do zarejestrowania kandydata poparcia 100 tys. obywateli, pozwol sobie skomentowa wybrane pogl康y zaprezentowane przez Jacka Wilka.

      Obowi您ek zapinania pas闚 bezpiecze雟twa w samochodzie jest bez sensu. Prawo kt鏎e ma chroni obywatela przed samym sob nie powinno by uchwalane. Ogranicza jego wolno嗆: Je郵i Pan JW je盥膨c bez zapi皻ych pas闚 b璠zie z w豉snej kieszeni pokrywa wydatki na leczenie po wypadku (oby nigdy nie uleg), to niech korzysta z tej formy wolno軼i. Ale dop鏒y za leczenie p豉ci NFZ to zapinamy pasy i ograniczamy koszty oraz negatywne skutki wypadk闚.

      JW kandyduje na urz康 Prezydenta poniewa konieczna jest radykalna wymiana polityk闚 pokolenia "okr庵貫go sto逝": JW ma racj, 瞠 konieczna jest mo瞠 nie radykalna ale stopniowa wymiana polityk闚 i stworzenie warunk闚 aby nowe inicjatywy polityczne mai造 szanse zaistnie. Niestety przy obecnej ordynacji wyborczej, systemie finansowania partii politycznych i upadku 鈔odk闚 masowego przekazu ma貫 s na to szanse. Chwa豉 mu za to, 瞠 pr鏏uje.

      Polityce PO-PiS nic nie s w stanie zrobi, zajmuj si tematami zast瘼czymi. Za najwa積iejsze problemy pa雟twa uwa瘸: katastrof demograficzn, zapa嗆 finans闚 publicznych, gigantyczn emigracj, koniec systemu emerytalnego w obecnym kszta販ie: Wymienione zagadnienia - opr鏂z katastrofy demograficznej, kt鏎a nie jest istotna, ale to temat na oddzielny wpis - s istotne. Ich rozwi您anie nie nale篡 do obowi您k闚 Prezydenta. Prezydent oczywi軼ie mo瞠 je nag豉郾ia, proponowa rozwi您ania, nawet skorzysta z inicjatywy ustawodawczej ale to rz康 i wi瘯szo嗆 parlamentarna ma obowi您ek nimi si zaj望. Niestety redaktorzy TOK FM nie dopytali sie kandydata jakie ma propozycje rozwi您ania wymienionych problem闚.

      Jest przeciwny obni瞠niu wieku emerytalnego do 60 lat (kobiety) i 65 lat (m篹czy幡i) poniewa wymaga這by to podniesienia podatk闚 na ich sfinansowanie: Niestety JW nie rozumie obecnego systemu emerytalnego. Obni瞠nie wieku emerytalnego zmniejszy wielko嗆 poszczeg鏊nych wyp豉canych emerytur natomiast nie wp造nie na 陰czn warto嗆 wyp豉canych przez ZUS emerytur.

      Pa雟two polskie istnieje teoretycznie. Dobrze, 瞠 w wyborach prezydenckich startuj kandydaci antysystemowi: Uff.... ta wypowied dyskwalifikuje kandydata.

      Przywr鏂i wolno嗆 gospodarcz dla przedsi瑿iorc闚, taka jaka by豉 w ustawie ministra Wilczka. Od ustawy Wilczka do ustawy Wilka: Znowu kandydat koncentruje sie na kompetencjach rz康u. Zmniejszanie ogranicze dla przedsi瑿iorc闚 to powracaj帷y temat. Niestety nawet gdyby przywr鏂i ustaw Wilczka nie powt鏎zy si sukces z 1989 roku. Wtedy osoby rozpoczynaj帷e dzia豉lno嗆 gospodarcz wkracza造 na pusty rynek: du篡 popyt, brak konkurencji. Wystarczy ma造 kapita i ch璚i. Obecnie wiele obszar闚 gospodarki jest zaj皻ych, poda towar闚 i us逝g du瘸 i r騜norodna. W wielu dziedzinach start-up-om trudno jest si przebi. Cz瘰to maj帷 dobry, innowacyjny pomys na biznes barier jest brak kapita逝. Oddzielnym problemem s ma貫 i 鈔ednie przedsi瑿iorstwa, kt鏎ych w豉軼iciele narzekaj na ograniczenia biurokratyczne, a tak na prawd podstawowym ograniczeniem dla wzrostu ich firmy s oni sami. Nie potrafi i nie b璠 potrafili przekroczy pewnej granicy.

      JW jako prezydent nie podpisa豚y konwencji przeciwko przemocy poniewa polskie prawo w wystarczaj帷y spos鏏 reguluje te zagadnienia i jedyne co trzeba to je egzekwowa. Konwencja spowoduje jedynie wzrost wydatk闚 na organizacje, b璠 monitorowa i bada przemoc: Nie jest prawd, 瞠 dokument nic w polskim prawie nie zmieni. Polska b璠zie musia豉 poszerzy definicj prawn przemocy w rodzinie o przemoc ekonomiczn - tak瞠 wobec by造ch partner闚, np. m篹闚 niep豉c帷ych aliment闚. Rz康 musi wprowadzi rozwi您ania dotycz帷e izolacji sprawcy od ofiary, by nie by這 tak, i to z regu造 bita kobieta musi ucieka z domu, a nie zn璚aj帷y si nad ni partner. Polska zobowi您uje si do utworzenia odpowiedniej liczby schronisk dla ofiar przemocy (dzi jest ich za ma這), o鈔odk闚 wsparcia, a tak瞠 ca這dobowej infolinii. Musi wprowadzi odpowiednie procedury przes逝cha policyjnych i zbiera dane na temat przest瘼stw z uwzgl璠nieniem p販i. Wszystkie te rozwi您ania mo積a wprowadzi bez konwencji. To prawda, ale jako przez ostatnie 25 lat to si nie uda這. Wi璚ej tekst.

      JW nie podpisa豚y ustawy in vitro w obecnym kszta販ie, poniewa budzi ona powszechny sprzeciw????? , dopuszcza tworzenie nadliczbowych zarodk闚, selekcje zarodka do zap這dnienia, i zapewnia finansowanie procedury in vitro ze 鈔odk闚 publicznych: Co do finansowania JW ma racj. Kogo nie sta na sfinansowanie procedury in vitro tego nie sta na utrzymanie dziecka. Finansowanie ze 鈔odk闚 publicznych wprowadzono, z powodu braku ustawy, jako 鈔odek wymuszaj帷y jako嗆 procedury in vitro. 字odki publiczne lepiej przeznaczy na zwi瘯szenie liczby zak豉d闚 przeprowadzaj帷ych zabieg i ich doinwestowanie, co pozwoli zmniejszy koszty zabiegu. W pozosta造ch sprawach nie ma racji. Ustawa nie nak豉d obowi您ku poddania si zabiegowi in vitro, mo積a za膨da stworzenia mniejszej liczby zarodk闚 i wykorzysta je wszystkie (znika problem selekcji). Obecnie panuje ca趾owita dowolno嗆 w tym zakresie. Rodzice nie maj 瘸dnej kontroli nad liczb zarodk闚 i ich losem.

      Prywatna s逝瘺a zdrowia jest lepsza ni publiczna. JW wykupuje dla swojej 5-cio osobowej rodziny abonament opieki zdrowotnej w prywatnej firmie za 4300 z rocznie tj. 70 z/miesi帷 na osob. Niestety musi p豉ci dodatkowo sk豉dk na NFZ, a nie korzysta z publicznych zak豉d闚 zdrowia: Przepraszam kandydata, ale gdyby g逝pota potrafi豉 lata to nasz kandydat szybowa豚y pod sufitem studia TOK FM. Abonament kandydata obejmuje opiek ambulatoryjn i proste zabiegi. Gdy b璠zie je寮zi bez pas闚 bezpiecze雟twa i w niegro幡ej st逝czce po豉mie sobie ko軼i to trafi do szpitala publicznego a nie do swojej przychodni. Gdy - nie daj Bo瞠 - przytrafi si powa積iejsza choroba to trafi do publicznego szpitala. Przeci皻nie 80 proc. wydatk闚 na ochron zdrowi ponoszonych jest w ostatnich dw鏂h latach 篡cia cz這wieka. Nie znam prywatnych firm, kt鏎e za op豉t kilkudziesi璚iu z這tych na miesi帷 troskliwie i ca這軼iowo zajmuj si leczeniem starszych os鏏. Ch皻nie jako klient闚 pozyskuj osoby w wieku produkcyjnym.

      W interesie Polski jest aby Ukraina by豉 pomi璠zy Rosj a Niemcami, tak jak za Janukowycza. Majdan by bez sensu, zamach stanu, kt鏎y zepsu stabilny uk豉d. Wielkie mocarstwa powinny uzgodni uk豉d, kt鏎y pozwoli powr鏂i Janukowyczowi, co zako鎍zy konflikt na Ukrainie w jeden dzie: Czy m闚i to cynik? - odbieraj帷y Ukrai鎍om podmiotowo嗆 i prawo do samostanowienia, z nostalgi wspominaj帷y Kongres Wiede雟ki i rz康y trzech or堯w nad Europ, czy megaloman? - , czy te g逝piec?, kt鏎y nie zauwa瘸, 瞠 obywatele Ukrainy w demokratycznych wyborach wybrali Prezydenta i Parlament, a Ukraina zosta豉 napadni皻a przez s御iednie mocarstwo.

      Podsumowanie:

      Punkt widzenia zale篡 od punktu siedzenia. Kandydat Jacek Wilk postrzega sprawy kraju i spo貫cze雟twa ze swej w御kiej perspektywy: zdrowego, 鈔ednio zamo積ego, w 鈔ednim wieku obywatela. Jego WOLNO汎 jest wa積 warto軼i, wolno嗆 innych ludzi jest mniej wa積a, wr璚z im odmawia swobody decydowania. Nie zna obowi您k闚 Prezydenta. Jego postulaty programowe s w豉軼iwe dla wybor闚 parlamentarnych.

      Chwa豉 stacji TOK FM za rozpocz璚ie akcji, ale Janina Paradowska i Jan Wr鏏el byli nieprzygotowani do rozmowy. Poruszali wiele temat闚 b豉hych, kt鏎ych tu nie przytacza貫m, nie potrafili poci庵n望 tematu po wys逝chaniu og鏊nej lub bezsensownej odpowiedzi kandydata. R闚nie oni nie znaj zakresu obowi您k闚 Prezydenta RP.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      wtorek, 14 kwietnia 2015 23:22
  • pi徠ek, 10 kwietnia 2015

Tagi

Kana informacyjny