Aby moje wnuki 篡造 w lepszym kraju

partie polityczne

  • wtorek, 03 listopada 2015
    • 500 z dotacji na dziecko mo積a przyzna m康rze

      PiS  zachowa si jak kr鏊owie elekcyjni przekupuj帷y polsk szlacht, co by這 jedn z przyczyn upadku I Rzeczpospolitej.  Obieca, i obietnicy zamierza dotrzyma:  500 z  miesi璚znie na drugie, trzecie i kolejne dziecko. Rodzina z tr鎩k dzieci dostanie 1 tys. z, z czw鏎k - 1,5 tys. Dodatek dostan te rodziny z jednym dzieckiem, ale tylko najubo窺ze - w kt鏎ych doch鏚 na osob nie przekracza 800 z. W rodzinie z dzieckiem niepe軟osprawnym limit ro郾ie do 1,2 tys. z. Dodatek nale篡 si na ka盥e dziecko do 18 roku 篡cia; r闚nie osobie wychowuj帷ej je samotnie i opiekunowi prawnemu.  Nowe dodatki mia造by obj望 oko這 3,6 mln dzieci.  Roczny koszt dla bud瞠tu pa雟twa, ponad 20 mld z. 

      Poni窺ze dwa wykresy przedstawiaj dotacje na dzieci wg propozycji PiS.

      Prezentacja1Prezentacja2

      Propozycja PiS  (plus dotychczasowe ulgi na dzieci w PIT: 94 z miesi璚znie na 1 i 2 dziecko, 167 z na 3 dziecko, 225 z na 4 o kolejne dziecko ale nie wi璚ej ni zap豉cone sk豉dki na ubezpieczenia spo貫czne i PIT)  oznacza,  瞠 pa雟two (my wszyscy) bierze  drugie i kolejne dziecko  na swoje utrzymanie.   W zamo積ych rodzinach r闚nie.   Jaki to ma sens,  transferowa 鈔odki bud瞠towe do rodzin w dobrej i bardzo dobrej sytuacji materialnej? 

       

      Moim  zdaniem aby wesprze rodzin pa雟two powinno skoncentrowa si na trzech zagadnieniach:

      1)   wywi您ywa si lepiej z obowi您k闚 kt鏎e ju wzi窸o na siebie; edukacja,  ochrona zdrowia dzieci,....  Redaktorzy GW Leszek Kostrzewski i Piotr Mi帷zy雟ki  przedstawiaj kilka przyk豉d闚 lepszego wykorzystania 鈔odk闚 publicznych na wsparcie polityki prorodzinnej.

      2)   praca dla rodzic闚,

      3)   mieszkania na wynajem,

      Tylko tyle i a tyle.

       Mo積a przyj望 dwa stanowiska wobec propozycji PIS:  

      1. Niech PiS p豉ci (czyli my) skoro obieca.l I niech bud瞠t tonie.
      2. Zmodyfikowa projekt PIS i wskaza 廝鏚豉 jego finansowania.

      Wybieram drugi wariant.

      Modyfikacja  propozycji PiS mog豉by by nast瘼uj帷a.  500 z miesi璚znie na dziecko otrzymuj rodziny w kt鏎ych miesi璚zny doch鏚 po opodatkowaniu na cz這nka rodziny jest mniejszy ni 800 z.   Je瞠li doch鏚 na cz這nka rodziny przekracza 800 z,  to na dotacja stopniowo maleje np.  na ka盥e 2 z dochodu ponad 800 z dotacja maleje o 1 z.  Przyk豉dowo, rodzina z dochodem 1100 z na cz這nka rodziny otrzyma dotacj w wysoko軼i 350 z  miesi璚znie na dziecko.   Rodzina z dochodem 1800 z na osob lub wy窺zym nie otrzyma dotacji.  Poni窺ze wykresy ilustruj niniejsza propozycj.

      Prezentacja3
      Prezentacja4

      Tak zmodyfikowana dotacja ma dwie zalety.   Jej koszt dla bud瞠tu b璠zie znacznie ni窺zy w  propozycji PIS.  Dotacja trafia do rodzin o niskich i 鈔ednich dochodach.  Przyk豉dowo w rodzinie, w kt鏎ej rodzice zarabiaj przeci皻ne wynagrodzenie (2 * 4000 z = 8000)  z jednym dzieckiem  dotacja b璠zie zerowa,  ale ju w przypadku dw鎩ki dzieci b璠zie na poziomie nieznacznie wy窺zym od obecnej ulgi w PIT.    

      Aby sfinansowa tak zmodyfikowan dotacj na dzieci nale篡 wprowadzi nast瘼uj帷e korekty w podatku PIT:

      1. Zlikwidowa obecn ulg na dziecko w PIT.
      2. Zlikwidowa koszt uzyskania przychodu. Nie wiadomo po co je wprowadzono,  chyba po to aby bardziej skomplikowa rozliczenie PIT.
      3. Zlikwidowa wsp鏊ne rozliczanie PIT przez ma鹵onk闚, kt鏎e jest ulg dla os鏏 o wysokich dochodach.    Zamiast wsp鏊nego opodatkowania ma鹵onk闚,  wprowadzi zasad, 瞠 wsp馧ma鹵onek, kt鏎y osi庵n掖 doch鏚 poni瞠j kwoty wolnej od podatku mo瞠 przekaza "niewykorzystan" cz窷 kwoty wolnej do odliczenia przez drugiego wsp馧ma鹵onka.

      Powr鏂 do poprzedniego dylematu.  Partie opozycyjne mog przyj望 biern postaw:  niech PIS wprowadza swoje obietnice przy naszym sprzeciwie i niech pa雟two tonie lub zachowa sie konstruktywnie i pr鏏owa zmodyfikowa propozycj PIS ,  np.  jak powy瞠j.    

       

       

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (5) Poka komentarze do wpisu „ 500 z dotacji na dziecko mo積a przyzna m康rze”
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      wtorek, 03 listopada 2015 18:44
  • 鈔oda, 30 wrze郾ia 2015
  • sobota, 26 wrze郾ia 2015
    • Komentarz do programu gospodarczego .Nowoczesnej PL

      Konwencja programowa NowoczesnejPL (lub Nowoczesnej Ryszarda Petru , ju si gubi kt鏎a nazwa jest aktualna) na temat gospodarki by豉 przeprowadzona sprawnie - kr鏒kie konkretne wypowiedzi, ciekawi go軼ie - nie nudzi貫m si, ale troch jednostronna narracja adresowana do przedsi瑿iorc闚. Gospodarka to praca i kapita, pracownicy i pracodawcy. Pracownik闚 potraktowano troch instrumentalnie: kontrakty pracownicze maj by bardziej elastyczne, powinni kszta販i si pod potrzeby przedsi瑿iorc闚, itp.

      Program gospodarczy to 10 hase (marker闚 jakby to powiedzia Starszy). Prosty przekaz, troch tr帷aj帷y populizmem adresowanym do przedsi瑿iorc闚.

      Jak zawsze w komentarzach kolory oznaczaj og鏊n ocen:

      zielony - OK

      czerwony - do kosza, z造 lub nie istotny pomys,

      czarny - trudno oceni,

      r騜owy - populizm wyborczy, tzn. nie zas逝guje na czerwony kolor ale aby zaznaczy go na zielono trzeba by zapisa inaczej, konkretniej ale wtedy nie by豚y tak no郾y dla elektoratu.

      Jednolita stawka podatkowa 16% dla podatk闚 CIT, PIT, VAT - zamiast has豉 3*16% proponuj 3*5 min. tzn. je郵i po 5 minutowej prelekcji podatnik nie jest w stanie wype軟i deklaracji podatkowej tzn. 瞠 podatek jest za bardzo skomplikowany. Nie w stawkach podatk闚 jest problem a w ich niepotrzebnym skomplikowaniu. Wprowadzenie liniowej 16 proc. stawki PIT oznacza, 瞠 鈔ednia i kra鎍owa stawka 陰cznego obci捫enia dochodu podatkiem PIT i sk豉dkami na ubezpieczenie spo貫czne dla os鏏 o wy窺zych dochodach b璠zie ni窺za ni dla os鏏 o niskich dochodach. Formu這wanie propozycji zmian PIT bez sformu這wania propozycji zmian sposobu p豉cenia sk豉dek na FUS I NFZ nie ma sensu. Je郵i liniowa stawka PIT nale篡 wprowadzi emerytur obywatelsk i liniow sk豉dk na FUS. Jedyna korzy嗆 z liniowej stawki to 瞠 zostanie automatycznie zlikwidowana ulga dla bogatych czyli wsp鏊ne opodatkowanie ma鹵onk闚. Ale na likwidacj ulg prorodzinnych, koszt闚 uzyskanie przychod闚 i kwoty wolnej d podatku zgody nie b璠zie. 16 proc. CIT oznacza spadek dochod闚 dla bud瞠tu i samorz康闚. Jednolita stawka VAT ma sens ale w VAT konieczna jest skuteczna identyfikacja p豉tnik闚 wy逝dzaj帷ych nienale積e zwroty VAT. Ciekawe czy urz璠y skarbowe stosuj metody scoringowe identyfikuj帷e takie podmioty.

      "Co nie zabronione jest dozwolone" Ograniczenie liczby zezwole i koncesji - we wsp馧czesnych stosunkach gospodarczych coraz wi瘯sze znaczenie ma asymetria informacji. Tam gdzie zezwolenie lub koncesja s potwierdzeniem kwalifikacji dostawcy/wykonawcy us逝g nale篡 je utrzyma (wyj徠ek mog stanowi zawody o ma貫j szkodliwo軼i nienale篡tego wykonania us逝gi). Nale篡 zlikwidowa decydowanie o zezwoleniach i koncesjach przez korporacje zawodowe.

      Ustawowy termin p豉tno軼i faktury VAT nie d逝窺zy ni 30 dni - ??????

      Op豉canie etat闚 zwi您kowych przez zwi您ki zawodowe a nie przez pracodawc闚 - has這 dobre i s逝szne ale trzeba je rozwin望. Pracodawcy r闚nie powinni finansowa zwi您ki zawodowe, w innej formie p豉c帷 sk豉dk dla zwi您ku. W okresie najbli窺zych 3-5 lat nale篡 przeznaczy niewielk dotacj z bud瞠tu dla nowo powsta造ch zwi您k闚 zawodowych. Nale篡 zabroni zwi您kom zawodowym prowadzi dzia豉lno軼i gospodarczej za wyj徠kiem o鈔odk闚 wypoczynkowych. Dzia豉cze zwi您kowi op豉cani przez zwi您ek powinni mie zakaz pracy poza zwi您kiem itp. Id帷 za niemieckim przyk豉dem w przedsi瑿iorstwach zatrudniaj帷ych wi璚ej ni np.500 os鏏 nale篡 wprowadzi przedstawiciela za這gi do rady nadzorczej.

      Odpowiedzialno嗆 urz璠nika pa雟twowego z wyrz康zona podatnikowi szkod do wysoko軼i tej szkody - niemo磧iwa do wprowadzenia, sparali簑je prac administracji. Za szkody urz璠nik闚 odpowiada Skarb Pa雟twa.

      Zasada "1 in 2out" uchwalenie jednej ustawy musi oznacza uniewa積ienie dw鏂h innych - chwytliwe has這, niestety niewykonalne. W pierwszej kolejno軼i trzeba zapewni aby projekty ustaw by造 powszechnie konsultowane i to dwukrotnie na etapie prac organu wnosz帷ego projekt ustawy i na etapie prac sejmowych. Obecnie tzw. konsultacja spo貫czna ogranicza sie do wybranych przez inicjatora ustawy organizacji spo貫cznych. Trzeba wykorzysta Internet (otwarte forum) do konsultacji projekt闚 ustaw. Nale篡 wprowadzi zasad, 瞠 dla ka盥ej zmiany w ustawie po 2 - latach dokonywana jest przez NIK ocena czy zrealizowano cel jaki przy鈍ieca nowelizacji ustawy.

      Likwidacja KRUS dla du篡ch gospodarstw rolnych; Objecie sk豉dk ZUS rolnik闚 nowo wchodz帷ych na rynek - plus wprowadzenie podatku PIT dla rolnik闚.

      Likwidacja przywilej闚 emerytalnych pozosta造ch grup uprzywilejowanych - Przywileje mog by ale niech p豉ci za nie pracodawca.

      Rozdzielenie s逝瘺 kontroli skarbowej od urz璠闚 skarbowych pobieraj帷ych podatki - plus scentralizowanie poboru podatk闚 i danin (pa雟twowych i samorz康owych) w jednym urz璠zie.

      Stworzenie Konstytucji Podatkowej zbieraj帷ej przejrzy軼ie w jednym miejscu wszystkie przepisy podatkowe - nieistotne. uproszczenie wg zasady 3*5 minut jest wazniejsze.

      Ocena wypad豉 ca趾iem dobrze. Czerwonych - 0, zielonych - 5.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      sobota, 26 wrze郾ia 2015 18:57
  • poniedzia貫k, 06 lipca 2015
    • Kongres NowoczesnejPL w Gda雟ku

      Kongres NowoczesnejPL w Gda雟ku. Scenografia, oprawa d德i瘯owa, tempo przebiegu spotkania by這 OK. Ci, kt鏎zy osobi軼ie uczestniczyli w Kongresie oceniaj go pozytywnie. Co oznacza, 瞠 dyskusje na parkiecie i w kuluarach , spotkanie z innymi sympatykami, wymiany kontakt闚 itd. ... czyli wszystkie te zdarzenia, kt鏎e buduj wsp鏊not by造 OK .

      Mocnym punktem Kongresu by豉 pierwsza cz窷 , rozmowy z przybywaj帷ymi na sal uczestnikami. Postulaty zg豉szane przez nich by造 racjonalne, konkretne, czasami troch 篡czeniowe, czasami zbyt og鏊ne, ale nie by這 fobii.

      Niestety wyst徙ienie Pana Ryszarda Petru, by這 s豉be. Nie mia nic konkretnego do powiedzenia. Zamiast merytorycznej wypowiedzi na 1-2 tematy z programu ruchu, konkretnego przyk豉du rozwi您ania jakiego problemu np. z tych kt鏎e zg豉szali uczestnicy do mikrofonu na pocz徠ku kongresu, du穎 czasy po鈍i璚i atakowi na "stare partie polityczne" . Nie zauwa篡, 瞠 nast徙i豉 jako軼iowa zmiana. PiS przedstawi program z wieloma konkretnymi propozycjami. Mo積a si z nimi nie zgadza, wykazywa, 瞠 s zbyt drogie, 瞠 s szkodliwe ale nie mo積a ich ignorowa trzeba proponowa co lepszego i konkretnego. To PiS przedstawi program i wszystkie partie b璠 go goni i do tego programu si odnosi.

      Przyk豉dem braku kindersztuby by這 u篡wanie przez Pana Petru zwrot闚: Pani Beata, Pani Ewa gdy krytykowa Pani Beat Szyd這 lub Pani Ew Kopacz. Z tego co wiem, razem do przedszkola lub szko造 nie chodzili, a gdyby nawet, to w wyst徙ieniach publicznych o Premierze Rz康u nie m闚i si "Pani Ewa". Przyk豉dem megalomanii - na tym etapie rozwoju formacji NPL - by這 nazwanie przez jednego z prowadz帷ych Ryszarda Petru przysz造m premierem RP.

      Z zadowoleniem trzeba przyzna, 瞠 Ryszard Petru lepiej ni miesi帷 temu na Kongresie za這篡cielskim wypada jako m闚ca. Liczne spotkania z obywatelami daj pozytywny rezultat.

      Podczas Kongresu zapowiedziano, 瞠 NowoczesnaPL wystartuje w wyborach. Przedstawiono koordynator闚 regionalnych, kt鏎zy odpowiedzialni b璠 za tworzenie struktur w regionach i tworzenie list sic!!!! Je郵i NPL chce odnie嗆 sukces wyborczy - a za sukces uwa瘸m przekroczenie progu wyborczego - to proponuj zamiast koordynator闚 wojew鏚zkich powo豉:

      a) koordynator闚 okr璕闚 wyborczych, to tam, a nie w wojew鏚ztwach b璠zie decydowa si sukces wyborczy formacji,

      b) koordynator闚 programowych dla poszczeg鏊nych obszar闚 programu NPL, kt鏎zy b璠 odpowiedzialni za prowadzenie debaty (g堯wnie w Internecie i w 鈔odkach masowego przekazu ) w鈔鏚 sympatyk闚 i kandydat闚 na sympatyk闚 NPL. Zebranie ankiet - co pozytywnie ocenili sympatycy - to pocz徠ek. Po og這szeniu programu dyskusja nad nim powinna trwa.

      Podczas Kongresu Ryszard Petru przedstawi kryteria jakie powinni spe軟ia kandydaci NPL na pos堯w:

      a) musz mie realne osi庵ni璚ia,

      b) maj konkretny zaw鏚, tak aby maksymalnie po dw鏂h kadencjach mogli wr鏂i do "normalnego" 篡cia, aby nie byli jako pos這wie konformistami,

      c) musz zna jeden j瞛yk obcy, aby rozumie 鈍iat?????,

      d) nie mog by "skoczkami" partyjnymi,

      Nie powiedzia rzeczy najwa積iejszej, jak b璠 tworzone listy wyborcze. Rekomenduj aby NPL przeprowadzi豉 prawybory. To jest trudne w tak m這dym ruchy jakim jest NowoczesnaPL ale bez demokracji wewn徠rz "partii" nie b璠zie demokracji w kraju. Druga rekomendacja, to ograniczy liczb kandydat闚 na listach do minimum tzn. tyle ile jest mandat闚 w okr璕u i umie軼i ich na li軼ie losowo (o czym nale篡 informowa wyborc闚, 瞠 do nich nale篡 wyb鏎, a nie automatyczne g這sowanie na pierwszego na li軼ie). Sorry, Ja w Warszawie mam 40 kandydat闚 na li軼ie komitetu wyborczego. Ile czasu mog po鈍i璚i aby dokona racjonalnego wyboru, z iloma kandydatami mog si spotka?

      Fundacja Nowoczesna RP dotychczas zebra豉 200 tys. z od 2500 os鏏. Liczy貫m na wi璚ej. To pokazuje, 瞠 niestety jako Polacy nie jeste鄉y gotowi wspiera finansowo dzia豉lno軼i politycznej. Wsp馧finansowanie z bud瞠tu jest konieczne. Wystarczy przejrze sprawozdania finansowe partii aby zobaczy, 瞠 na datki od obywateli nie ma co liczy.

      Uwaga: NowoczesnaPL dzia豉 jako stowarzyszenie, zbiera fundusze jako fundacja ( pod nazw NowoczesnaRP ) , a prowadzi dzia豉lno嗆 jak partia polityczna. To nie jest OK.

      3500 os鏏 kt鏎e wype軟i造 ankiety, ponad 10 000 os鏏 wzi窸o udzia w spotkaniach z Ryszardem Petru, odby這 si 727 spotka zorganizowanych przez sympatyk闚, w kt鏎ych udzia wzi窸o ponad 13 tys. os鏏. To buduj帷y rezultat. Z tych spotka wy豉niaj si trzy d捫enia:

      lepsza gospodarka,

      lepsza jako嗆 篡cia,

      lepsza polityka,

      oraz wi璚ej godno軼i, szacunku, rzetelno軼i, swobody dzia豉nia.

      Za dwa tygodnie na spotkaniu, po鈍i璚onym prezentacji programu NowoczesnejPL b璠 szczeg馧y. Oczywi軼ie skomentuj je. Mam nadziej, 瞠 na zielono.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (5) Poka komentarze do wpisu „Kongres NowoczesnejPL w Gda雟ku”
      Tagi:
      brak
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      poniedzia貫k, 06 lipca 2015 16:57
  • czwartek, 11 lipca 2013
    • Finansowanie partii politycznych po raz trzeci

      Premier Tusk przedstawi propozycje zaprzestania finansowania partii politycznych z bud瞠tu pa雟twa. Propozycja szkodliwa, oddaj帷a pa雟two we w豉danie ludzi zamo積ych. Tak sta這 si w XVII-XVIII wieku, kiedy w豉dz Rzeczpospolitej przej瘭i oligarchowie, ograniczaj帷 polityczn rol szlachty i podporz康kowuj帷 polityk pa雟twow swoim interesom.

      Dwa lata temu przedstawi貫m na tym blogu propozycj finansowania partii w formie dysponowania przez obywateli cz窷ci p豉conego przez nich podatku PIT na rzecz wybranej partii. Podobn propozycj w uproszczone formie przedstawili pos這wie Ruchu Palikota. Jedyny merytoryczny argument jaki pad przeciwko tym propozycj to obawa o to, 瞠 urz璠y skarbowe b璠 wiedzia造 o sympatiach politycznych obywateli. Poni瞠j przedstawiam propozycj jak rozwi您a ten problem.

      1. Obywatel na formularzu podatkowym PIT zaznacza, 瞠 chce aby bud瞠t pa雟twa przekaza z p豉conego przez obywatela podatku PIT okre郵on kwot na rzecz finansowania partii politycznych. R闚nocze郾ie wpisuje na formularzu zdefiniowany przez siebie kod sk豉daj帷y si z 12 znak闚 (liter lub cyfr). Nie podaje nazwy partii.

      2. Obywatel wysy豉 do Pa雟twowej Komisji Wyborczej (formularz papierowy lub elektronicznie lub nawet SMS) 12 znakowy kod i symbol partii na rzecz kt鏎ej chce zadysponowa cz窷 podatku PIT.

      3. Urz璠y skarbowe przekazuj do Pa雟twowej Komisji Wyborczej wykaz kod闚 i kwot jakie podali obywatele. W PKW nast瘼uje przeliczenie ile subwencji poszczeg鏊ne partie. Oczywi軼ie pod nadzorem przedstawicieli partii politycznych.

      Procedura zachowuje ca趾owit anonimowo嗆. Urz康 skarbowy wie jedynie, 瞠 obywatel zdecydowa si na finansowanie partii politycznych i jak kwot zadysponowa. PKW wie jakie partie otrzyma造 poszczeg鏊ne subwencje ale nie zna danych obywateli kt鏎zy przekazali. Prawdopodobie雟two , 瞠 dw鏂h obywateli wpisze taki sam kod jest bliskie zeru. System informatyczny od obs逝gi tej operacji jest prosty.

      Dla przypomnienia propozycja finansowania partii politycznych przedstawiona na tym blogu brzmia豉:

      Nale篡 wprowadzi mo磧iwo軼i przekazywania przez obywateli np. 1% podatku PIT, ale nie wi璚ej ni np. 100 z, jako darowizn dla wybranej jednej lub kilku partii z listy partii zatwierdzonej przez Krajow Komisje Wyborcz. Czyli analogicznie jak dla organizacji po篡tku publicznego.

      Dodatkowo partie i koalicje partyjne, kt鏎e przekroczy造 3 procentowy pr鏬 wyborczy w wyborach do Sejmu otrzymuj jednakow dotacje z bud瞠tu pa雟twa w wysoko軼i np. 5 mln z rocznie

      Ograniczenie kwoty przekazywanej dla partii do np. 100 z ma na celu wyr闚na szanse finansowe partii. 1 proc. podatku PIT od przeci皻nego wynagrodzenia (ok. 3400 z miesi璚znie) wynosi 28 z. O sile finansowej partii powinno decydowa w pierwszej kolejno軼i liczba sympatyk闚, a nie ich zamo積o嗆.

      Pozostawienie minimalnej dotacji z bud瞠tu pa雟twa ma na celu zagwarantowanie minimalnej stabilno軼i finansowej dla partii, kt鏎e przekroczy造 pr鏬 i odpowiadaj za prace ustawodawcze w parlamencie.

      Konieczne jest zwi瘯szenie szczeg馧owo軼i sprawozda finansowych partii, w zakresie dochod闚 i wydatk闚 oraz dodanie element闚 bilansu partii np. stan 鈔odk闚 p造nnych, zad逝瞠nie partii.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (2) Poka komentarze do wpisu „Finansowanie partii politycznych po raz trzeci”
      Tagi:
      brak
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      czwartek, 11 lipca 2013 14:10
  • 鈔oda, 22 maja 2013
    • Kampania wyborcza

      Od 3-4 tygodni dziennikarze i politycy (g堯wnie jednak dziennikarze) prowadz kampani wyborcz. G堯wnymi tematami dyskusji s wyniki sonda篡 poparcia dla partii, mo磧iwe sk豉dy koalicji, zmiany w rz康zie (w陰cznie z obsada stanowiska premiera), programy dzia豉nia rz康u (has這wo, bez konkret闚).

      Czy kto wie do jakich wybor闚 szykuj si politycy?

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      鈔oda, 22 maja 2013 16:17

Tagi

Kana informacyjny