Aby moje wnuki 篡造 w lepszym kraju

polityka

  • czwartek, 03 sierpnia 2017
    • Wyst徙ienia Prezydenta RP 24 lipca 2017 roku

      Czego dowiedzieli鄉y si o Andrzeju Dudzie z jego dw鏂h wyst徙ie jako Prezydenta RP w dniu 24 lipca br.

      poranne o鈍iadczenie na konferencji prasowej,

      wieczorne or璠zie,

      w kt鏎ych og這si dwa weta do ustaw o KRS i SN?

      1. Konstytucja RP nie jest najwa積iejsza. Andrzej Duda na porannej konferencji prasowej ani s這wem nie wspomnia o tym, 瞠 przed這穎ne mu do podpisu ustawy s niezgodne z Konstytucj RP i 瞠 to jest podstawowy pow鏚 jego weta. Dopiero pod wp造wem krytyki jego wyst徙ienia w mediach, w wieczornym or璠ziu powiedzia:

      " Nie mog貫m jednak jako prezydent ich zaakceptowa i korzystam z prawa weta, bo wymagaj one zmian zapewniaj帷ych ich zgodno嗆 z Konstytucj, aby utrzymywa造 niezale積o嗆 w豉dzy s康owniczej, ale bez poczucia absolutnej nadrz璠no軼i i bezkarno軼i oraz stwarza造 warunki, by s璠ziowie czuli si niezale積i od ro積ego rodzaju nacisk闚."

      Wetuj帷 ustawy o SN i o KRS, bez mrugni璚ia okiem podpisa ustaw o s康ach powszechnych, kt鏎a r闚nie jest sprzeczna z Konstytucj RP.

      2. Andrzej Duda manipuluje naszymi emocjami. Jako jeden z podstawowych powod闚 swojej decyzji przytacza rozmow z pani Zofi Romaszewsk, kt鏎a podobno powiedzia豉: „Panie Prezydencie, ja 篡豉m w pa雟twie, w kt鏎ym Prokurator Generalny mia nieprawdopodobnie siln pozycj i w zasadzie m鏬 wszystko, i nie chcia豉bym z powrotem do takiego pa雟twa wraca”. Andrzej Duda wys逝cha , a nast瘼nie podpisa ustaw o s康ach powszechnych, kt鏎a daje Prokuratorowi Generalnemu prawo do wymiany kadr kierowniczych w s康ach w okresie najbli窺zych 12 miesi璚y. Sprzeczno嗆? Nic podobnego. Co pani Zofia Romaszewska powiedzia豉 Andrzejowi Dudzie mo積a si domy郵a na podstawie wywiadu jaki udzieli豉 DGP. Dwa fragmenty: " czy nios one (ustawy) ze sob faktyczn reform s康ownictwa....W zaproponowanych przez ministra sprawiedliwo軼i reformach nie ma czego takiego. Tam jest po prostu wymiana kadry. Kadry, kt鏎a by豉 cz瘰to paskudna. Wszyscy wiemy, 瞠 du瘸 grupa s璠zi闚 by豉 skorumpowana, albo przynajmniej by豉 zwi您ana uk豉dami, w rozmaitych miejscach. Jest wielkie 膨danie ludzi, 瞠by wyrzuci tych skorumpowanych s璠zi闚. Kadry, kt鏎a by豉 cz瘰to paskudna. Wszyscy wiemy, 瞠 du瘸 grupa s璠zi闚 by豉 skorumpowana, albo przynajmniej by豉 zwi您ana uk豉dami, w rozmaitych miejscach. Jest wielkie 膨danie ludzi, 瞠by wyrzuci tych skorumpowanych s璠zi闚.", "...s康ownictwo to jest taki wrz鏚 w naszym kraju, kt鏎ego nigdy nie mo積a by這 zacz望 leczy...".

      3. Program PiS najwa積iejszy. Dla Andrzeja Dudy wa積ym kryterium zatwierdzania ustaw jest ich zgodno嗆 z programem PiS o czym 鈍iadcz te s這wa; " Zwi瘯szenie nadzoru nad s康ami powszechnymi by這 zreszt znane wszystkim tym, kt鏎zy czytali program ‒ by這 postulatem wyborczym programowym Prawa i Sprawiedliwo軼i. Ale nie nad S康em Najwy窺zym – nie by這 tam takiego postanowienia. Nie by這 te postanowienia, 瞠 Prokurator Generalny b璠zie decydowa w przemo積ym stopniu o tym, kto mo瞠 by s璠zi S康u Najwy窺zego, a kto nie. Nie by這, prosz Pa雟twa, te powiedziane, 瞠 o pracy, sposobie pracy, regu豉ch pracy i funkcjonowaniu S康u Najwy窺zego b璠zie w przemo積ym stopniu decydowa Prokurator Generalny poprzez ustalanie regulamin闚 dla tego s康u."

      4. Andrzej Duda nie rozumie, roli Prezydenta RP w procesie legislacyjnym. Prezydent RP jest ostatnim ogniwem w procesie ustawodawczym (lub pierwszym, o ile wnosi projekt ustawy do Sejmu). Z Konstytucji RP i z dotychczasowej praktyki nie wynika, 瞠 Prezydent RP ma prawo ingerowa w proces stanowienia prawa przez parlament, a tym bardziej "szanta穎wa" parlament, uzale積iaj帷 podpisanie ustawy od tego czy jago wnioski/poprawki zostan uwzgl璠nione. Weto ustawy o KRS wynika這 m.in. z nie uwzgl璠nienia przez Parlament propozycji Prezydenta RP: " A ja powiedzia貫m, 瞠 s璠ziowie do Krajowej Rady S康ownictwa nie mog by wybierani zwyk陰 wi瘯szo軼i g這s闚, niestety – w obecnym stanie byliby. A ja si, jako Prezydent, na to jednoznacznie nie zgadzam." Po prawdzie, 膨danie Prezydenta RP odno郾ie wyboru s璠zi闚 do KRS zosta這 dopisane do ustaw o SN, ale ta ustawa zwi瘯sza豉 rol Ministra Sprawiedliwo軼i w procesie powo造wania s璠zi闚 SN tzn. Prezydent RP mia豚y powo豉 s璠ziego SN tylko spo鈔鏚 kandydat闚 przedstawionych przez Ministra. Andrzej Duda i jego doradcy nie przyjmuj do wiadomo軼i, 瞠 wyb鏎 s璠zi闚 do KRS przez Sejm jest niezgodny z Konstytucj RP niezale積ie czy zwyk陰 wi瘯szo軼i g這s闚 czy te 3/5 jak chcia Prezydent RP.

      5. Konfabulacja czy nadmierna generalizacja pojedynczych wypowiedzi?

      " Nie mo瞠 by tak, 瞠 politycy, kt鏎zy sk豉dali w Sejmie 郵ubowanie, kt鏎zy s ‒ czy maj by ‒ lud幟i odpowiedzialnymi, wychodz i nawo逝j do rozruch闚 i do pope軟iania przest瘼stw. Jest r騜nica pomi璠zy nawo造waniem do pope軟iania przest瘼stw, do rozruch闚, do de facto walk ulicznych, a tym 瞠by nawo造wa do demonstracji. Demonstracja jest czym uprawnionym w demokratycznym pa雟twie. Rozruchy, nawo造wanie do obalania w豉dzy – nie."

      By mo瞠, kt鏎y z polityk闚 opozycji "chlapn" co nierozs康nego, ale wi瘯szo嗆 obywateli tego nie us造sza豉, zlekcewa篡豉. Nie zauwa篡貫m na manifestacjach i pikietach woli do walk ulicznych, czy obalania w豉dzy.

      6. Dyskredytowanie s璠zi闚. Andrzej Duda stosuj帷 populistyczn retoryk szczu obywateli na s璠zi闚.

      Dzieje si bardzo 幢e, gdy przedstawiciele stanu s璠ziowskiego m闚i, 瞠 s璠ziowie s najwa積iejsz czy najwy窺z kast, dzieje si bardzo 幢e, gdy wa積i przedstawiciele stanu s璠ziowskiego m闚i, 瞠 10 tys. z ‒ co jest niez陰 pensj na Zachodzie Europy, a doskona陰 w Polsce – to s pieni康ze, za kt鏎e trudno prze篡. Bo co ma powiedzie na to zwyk造 cz這wiek, kt鏎y zarabia 鈔edni krajow czy poni瞠j 鈔edniej krajowej, czy kt鏎y otrzymuje najni窺ze wynagrodzenie?

      Przygada kocio garnkowi. Wynagrodzenie i dieta pos豉 tj. ok.10 tys. z na miesi帷, to wida ma這 skoro Andrzej Duda przez kilka lat 陰czy mandat poselski ze stanowiskiem wyk豉dowcy na pozna雟kiej Wy窺zej Szkole Pedagogiki i Administracji. Praca na uczelni wymaga豉 wizyt w Wielkopolsce. Przysz造 prezydent lata tam i nocowa, a za jego przeloty oraz hotele p豉ci Sejm. Na ten cel w latach 2012-2014 wyda w sumie 11 tys. z這tych. Duda jako wyk豉dowca zarobi w Nowym Tomy郵u w sumie ponad 280 tys. z. (z publikacji Newsweeka). 10 tys. z wynagrodzenia to musi by ma這 skoro ministrowie i wiceministrowie otrzymuj co miesi帷 dodatkowe nagrody.

      7. Dyskredytowanie s璠zi闚 cd.

      "...wielu ludzi zosta這 przez wymiar sprawiedliwo軼i skrzywdzonych i maj g喚bokie poczucie niesprawiedliwo軼i. "

      80-90 proc. obywateli , kt鏎zy stan瘭i przed s康em ma poczucie niesprawiedliwo軼i. Spo鈔鏚 tych, kt鏎zy mieli sprawy cywilne, ci kt鏎zy przegrali tj. 50 proc. ma poczucie niesprawiedliwo軼i. Spo鈔鏚 tych kt鏎zy wygrali plus/minus znaczna cz窷 jest niezadowolona z wyroku tzn. przegrany otrzyma za niska kar. 100 proc. obywateli, kt鏎zy stan瘭i przed s康em jako oskar瞠nia w sprawach karnych ma poczucie niesprawiedliwo軼i. Nawet ci, kt鏎zy zostali uniewinnieni, maj g喚bokie poczucie niesprawiedliwo軼i za to 瞠 w og鏊e zostali oskar瞠ni przez prokuratora. Wielu nie rozumie wyroku i uzasadnienia do wyroku. Wszyscy s w軼iekli z przed逝瘸j帷ego si latami post瘼owania s康owego. Czy to oznacza, 瞠 s璠ziowie krzywdz obywateli staj帷ych przed s康em? Czy wyroki s niesprawiedliwe? B喚dne? W tr鎩stopniowym post瘼owaniu (czwarty etap to trybuna造 mi璠zynarodowe) na koniec wyrok b璠zie zgodny z obowi您uj帷ym prawem.

      8. Brak zrozumienia konstytucyjnej roli Prezydenta RP. Rozdzia V Konstytucji RP jasno okre郵a zadania Prezydenta RP. W skr鏂ie Prezydent RP: jest najwy窺zym przedstawicielem RP (funkcja reprezentacyjna); czuwa nad przestrzeganiem Konstytucji; stoi na stra篡 suwerenno軼i i bezpiecze雟twa pa雟twa; jest ostatnim ogniwem w procesie ustawodawczym maj帷 prawo do zawetowania ustawy, odes豉nia do TK lub podpisania ustawy co oznacza jej akceptacj; stoi na stra篡 Konstytucji RP; nominuje s璠zi闚, ambasador闚, nadaje stopnie oficerskie (zadania z zakresu polityki kadrowej); ratyfikuje umowy mi璠zynarodowe; jest najwy窺zym zwierzchnikiem Si Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Andrzej Duda rozumie zadania urz璠u Prezydenta RP inaczej, szerzej, bardziej pompatycznie, bardziej w stylu francuskim:

      " Prezydent Rzeczypospolitej dw鏔 wielkim bytom powinien s逝篡: powinien s逝篡 polskiemu narodowi i powinien s逝篡 polskiemu pa雟twu. Zadaniem prezydenta jest o dobro narodu dba i czyni wszystko, by zapewni mu pomy郵no嗆, a tak瞠 bezpiecze雟two. Zadaniem prezydenta jest r闚nie dba o jako嗆 funkcjonowania pa雟twa i jego instytucji. "

      Prezydent RP zobowi您a si przedstawi projekty ustaw o S康zie Najwy窺zym i Ustawa o Krajowej Radzie S康ownictwa. Problem polega na tym, 瞠 te dwie instytucje nie potrzebuj g喚bokich zmian ustawowych. SN dzia豉 bardzo sprawnie. Do pracy KRS te nie zg豉szano istotnych zastrze瞠 (opr鏂z tego, 瞠 Minister Sprawiedliwo軼i zbyt cz瘰to jest nieobecny na posiedzeniach). W ustawie o SN mo積a wprowadzi poprawk polegaj帷 na w陰czeniu do sk豉du orzekaj帷ego w sprawach dyscyplinarnych dw鏂h przedstawicieli parlamenty (pos豉 i senatora) jako 豉wnik闚. W ustawie o KRS mo積a zmieni spos鏏 w jaki s璠ziowie wybieraj swoich 15 przedstawicieli do KRS. I tyle. Nie naprawia dobrego bo mo積a popsu.

      A ponadto uwa瘸m, 瞠 dziennikarze powinni si wzi望 do rzetelnej pracy. Wi璚ej dziennikarzy, miej komentator闚.

      W przypadku niniejszego tekstu powy窺zy apel jest jak najbardziej na miejscu. Czy w trakcie ostatnich kilku miesi璚y dziennikarze poinformowali Was jak dzia豉 SN, jaka jest jego struktura organizacyjna, w jakich sk豉dach orzekaj s璠ziowie, itd..... Czy wiecie , czym zajmuje si KRS, czy by造 przypadki kiedy KRS rekomendowa Prezydentowi RP kandydata na s璠ziego pomimo sprzeciwu Ministra Sprawiedliwo軼i, itd....


      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      czwartek, 03 sierpnia 2017 22:49
  • wtorek, 25 lipca 2017
    • Apel do opozycji:  Przyjmijcie uchod嬈闚 z PiS

      W鈔鏚 pos堯w PiS jest wielu/kilku,  kt鏎zy maj do嗆 niekonstytucyjnych i antydemokratycznych inicjatyw ustawodawczych swojej partii. Maj po 30-40 lat,  siedz w tylnich 豉wach,  to ich pierwsza kadencja w Sejmie,  ich pozycja w mie軼ie/gminie i rodzinie wzros豉 odk康 zostali pos貫m i jeszcze nigdy w 篡ciu nie zarabiali tak du篡ch pieni璠zy jak obecnie.   Sumienie podpowiada im 瞠by zag這sowa  przeciwko niekonstytucyjnym ustawom,  a powstrzymuje  ich strach.  Strach przed usuni璚iem z klubu,  niemo磧iwo軼i startu w kolejnych wyborach,  samotno軼i w Sejmie, samotno軼i w polityce,  itp.

      Apel do partii opozycyjnych,  przedstawcie  pos這m PiS nast瘼uj帷 ofert:

      "Kto zag這suje przeciwko niekonstytucyjnym, antydemokratycznym ustaw autorstwa PiS i zostanie wyrzucony z partii i klubu parlamentarnego PiS:

      1. zostanie przyj皻y do klubu parlamentarnego partii opozycyjnej (nie jest to r闚noznaczne z przyj璚iem do partii),
      2. otrzyma w najbli窺zych wyborach np. 3 miejsce na li軼ie wyborczej w okr璕u z kt鏎ego obecnie jest pos貫m."

      Pos這m PiS programowo najbli瞠j jest do PSL i Kukiz'15,  ale w przesz這軼i by造 transfery do PO.  Powy窺za oferta nie dotyczy sytuacji,  gdy pose PiS chce przej嗆 do klubu opozycyjnego, bo tak mu wynika z cynicznej kalkulacji.  To jest oferta dla "uchod嬈y" ,  kt鏎y  wykaza si poselsk odwag,  opowiedzia si w g這sowaniu za Konstytucj RP i rozp皻a豉 si dla niego wojna ze strony PiS.

      Liderom partii opozycyjnych,  kt鏎zy  b璠 si wzdryga na przedstawiona powy瞠j propozycj podpowiem "Obrona demokracji warta jest "mszy"". Nie wszyscy pos這wi PiS chc dyktatury,  oni chc lepszej Polski.  Gdyby taka inicjatywa  zosta豉 og這szona rok temu, by mo瞠 kilka dni temu ustawa o SN nie uzyska豉by wi瘯szo軼i w g這sowaniu.

      Nie oczekujmy wielu odwa積ych.  Na pocz徠ek wystarczy jeden.  Aby tama p瘯豉 wystarczy  ma造 przeciek.   Na pierwsz pikiet KOD przed Trybuna貫m Konstytucyjnym w listopadzie  2015 przysz這 100-200 os鏏.  A dzisiaj w wielu miastach Polski protestuj tysi帷e.

       

      A ponadto uwa瘸m,  瞠 dziennikarze powinni si wzi望 do rzetelnej pracy.  Wi璚ej informacji, miej komentarzy.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      wtorek, 25 lipca 2017 00:02
  • 鈔oda, 07 czerwca 2017
    • Refleksja nad demokracj nr 5 O TYRANII

      Nak豉dem wydawnictwa Znak Horyzont ukaza豉 si ksi捫eczka/broszura autorstwa Timothy Snydera "O TYRANII, Dwadzie軼ia lekcji z dwudziestego wieku". Zbi鏎 wskaz闚ek, rad profesora jak sobie radzi/jak si zachowa we wsp馧czesnej rzeczywisto軼i politycznej.

      Mottem otwieraj帷ym broszur jest:

      "By oszukanym w polityce nie jest usprawiedliwieniem", Leszek Ko豉kowski.

      Poni瞠j przytaczam tytu造 "lekcji":

      1. Nie b康 z g鏎y pos逝szny

      2. Bro instytucji

      3. Strze si pa雟twa jednopartyjnego

      4. We odpowiedzialno嗆 za oblicze 鈍iata

      5. Pami皻aj o etyce zawodowej

      6. Miej si na baczno軼i przed organizacjami paramilitarnymi

      7. Je瞠li musisz nosi bro, b康 rozwa積y

      8. Wyr騜niaj si

      9. Dbaj o j瞛yk

      10. Wierz w prawd

      11. B康 dociekliwy

      12. Nawi您uj kontakt wzrokowy i prowad niezobowi您uj帷e konwersacje

      13. Uprawiaj polityk w sensie fizycznym

      14. Chro swoje 篡cie prywatne

      15. Wspieraj s逝szne sprawy

      16. Ucz si od ludzi z innych kraj闚

      17. Nas逝chuj niebezpiecznych s堯w

      18. Gdy nadejdzie niewyobra瘸lne, zachowaj spok鎩

      19. B康 patriot

      20. B康 tak odwa積y jak potrafisz

      Wskaz闚ki prof. Snydera koresponduj z zaleceniami Mari Ossowskiej, kt鏎a zdefiniowa豉 cechy wzorowego obywatela pa雟twa demokratycznego.

      Czytaj "Refleksja 1"

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      鈔oda, 07 czerwca 2017 12:43
  • 鈔oda, 11 stycznia 2017
    • Kryzys w Sejmie

      Za co podatnicy p豉c pos這m, a w szczeg鏊no軼i Marsza趾owi Sejmu, Prezydium Sejmu, cz這nkom Konwentu Senior闚. Kryzys w Sejmie rozpocz掖 si dnia 16 grudnia ub.r., a dzi 11 stycznia 2017 roku pos這wie, szefowie partii i klub闚, marsza趾owie Sejmu zachowuj si tak jakby by 17 lub 18 grudnia. Trwaj narady Konwentu Senior闚, Prezydium Sejmu, klub闚. PO wnioskuje o prze這瞠nie terminu posiedzenia Sejmu na 18 stycznia. Panowie parlamentarzy軼i min掖 prawie miesi帷 od "wybuchu" kryzysu w Sejmie. Co 瞠軼ie robili przez ten czas. Ka盥y z szef闚 partii, cz這nk闚 prezydium sejmu znalaz czas aby go軼i kilkakrotnie w stacjach TV i radiowych. Tylko czasu i rozumu zabrak這 Wam aby Sejmie spotka si kilkakrotnie i wypracowa rozwi您anie.

      Moja propozycja rozwi您ania kryzysy w Sejmie:

      1. Marsza貫k Sejmu lub wskazany przez niego wicemarsza貫k, wznawia 33 posiedzenie Sejmu.

      2. Zezwala pos這wi Szczerbie na uczestnictwo w posiedzeniu Sejmu, jednocze郾ie nak豉daj帷 na niego kar 100 z za u篡wanie zbyt spoufalaj帷ych zwrot闚 w stosunku do Marsza趾a.

      3. Pose Szczerba prosi o g這s i przeprasza Marsza趾a za u篡cie niezr璚znego zwrotu, zaznaczaj帷 瞠 nie by這 jego intencj ura瞠nia Marsza趾a.

      4.Bior帷 pod uwag licznezastrze瞠niado organizacjiposiedzenia Sejmu w sali Kolumnowej,na formalnywniosek pos堯w opozycji,Marsza貫k zarz康za powt鏎zenie debaty nad ustaw bud瞠tow i powt鏎zenie g這sowania.

      5.Analogicznie jak w pkt.4 Marsza貫k zarz康za powt鏎n debat i powt鏎ne g這sowanie w przypadkuustaw (nowelizacji ustaw) , kt鏎e g這sowano w sali Kolumnowej i nad kt鏎ymi Senat nie zako鎍zy jeszcze prac.

      6.W odniesieniu do ustawg這sowanych wsali Kolumnowej, kt鏎ych proces legislacyjny zosta zako鎍zony tj. prezydent podpisa ustaw, grupa pos堯w sk豉da ponownie projekty takiej ustawy, (nowelizacji ustaw) z ma造mi (stylistycznymi)poprawkami.Ustawy te w ekspresowym tempie s ponownieprocedowaneprzez Sejm i Senat.

      7.Pos這wie opozycji wycofuj wnioski do z這穎ne doprokuratury w sprawie z豉mania prawa podczas 33 posiedzenia Sejmu.

      

      Nie lekcewa篡豚y obecnego kryzysu parlamentarnego.Wojna w Syrii zacz窸a si pi耩 lat temu,poniewa dzieciaki namalowa造 kilkanapis闚 na murach przeciwko w豉dzy.Policja zareagowa豉, rodzice wyszli na ulice.Niewinne s這wa "Panie Marsza趾u kochany,muzyka 豉godzi obyczaje"mog spowodowag喚boki kryzys pa雟twa.Obywatele ju wyszli na ulice, pod Sejm.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (3) Poka komentarze do wpisu „Kryzys w Sejmie”
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      鈔oda, 11 stycznia 2017 14:30
  • niedziela, 18 grudnia 2016
  • czwartek, 08 grudnia 2016
    • Dziennikarze zadymiarze

      Dziennikarze postanowili zrobi zadym.

      Gazeta Wyborcza (Piotr Mi帷zy雟ki, Agata Kondzi雟ka): "krzyczy w tytule": "Dlaczego parlamentarzy軼i maj 10 razy wy窺z kwot woln od podatku ni pozostali Polacy? "

      Dziennikarz TVN (Maciej Knapik) biega po Sejmie i odpytuje pos堯w dlaczego ich kwota wolna od podatku wynosi 30 tys. z. Ci jak wyrwani ze snu, plot trzy po trzy (jedynie pose Cyma雟ki dzielnie stawia czo豉 durnemu dziennikarzowi).

      Gdzie mi璠zy wierszami pada, 瞠 to nie o kwot woln od podatku chodzi a o diet, kt鏎 otrzymuj pos這wie. Dziennikarze i pos這wie niestety nie odr騜niaj wynagrodzenia od diety. Pose co miesi帷 otrzymuje :

      uposa瞠nie poselskie = 9892,30 z brutto,

      diet parlamentarn, kt鏎a wynosi 25 proc. uposa瞠nia = 2473,08 z ,

      Je郵i pose kontynuuje swoja dotychczasow prac zawodow, otrzymuje tylko diet.

      Uposa瞠nie poselskie jak ka盥e wynagrodzenie za prac jest osk豉dkowane i opodatkowane. Dieta poselska podobnie jaki inne diety, kt鏎e otrzymuj pracownicy od pracodawcy np. b璠帷y w delegacji, nie jest opodatkowana. Jest kosztem pracodawcy.

      Po co jest dieta? Pracodawcy 豉twiej jest zaksi璕owa jako koszty przekazan pracownikowi rycza速ow kwot na pokrycie dodatkowych wydatk闚 jakie pracownik musi ponie嗆 z racji wykonywania obowi您k闚 s逝瘺owych ni rozlicza przedstawione przez niego faktury ( przyk豉d, dieta na delegacj).

      Zamiast robi zadym o astronomiczn poselsk kwot woln od podatk闚, dziennikarze powinni zada sobie, a nast瘼nie pos這m i ekspertom, pytanie czy pos這wie powinni otrzymywa diety, a je郵i tak to w jak wysokie one powinny by?

      Moim zdaniem dieta dla pos堯w jest OK. Pose wi瘯szo嗆 czasu przebywa poza miejscem sta貫go zamieszkania. 砰wi si w restauracjach/barach (za wyj徠kiem pos豉nki Paw這wicz, kt鏎a je w豉sny prowiant z pude趾a na sali plenarnej), co oznacza 瞠 jego 郾iadanie zamiast 3-4 z jak w domu kosztuje 15 - 25 z . Pose/pos豉nki powinni si w miar porz康nie ubra do pracy. Brak odpowiednich stroj闚 wida zw豉szcza na pocz徠ku kadencji, zw豉szcza u pos豉nek paraduj帷ych w swoich najlepszych strojach kupionych na wesele lub imieniny cioci. W przypadku pos豉nek mog to by znaczne wydatki. Dieta poselska TAK, pytanie w jakiej wysoko軼i?

      Diety otrzymuj r闚nie radni w samorz康ach.

      Niestety diet nie otrzymuj premier i ministrowie. W ich przypadku ubi鏎 jest bardzo wa積y. Nie ma szansy aby np. premier z n璠znego wynagrodzenia jakie otrzymuje pokry koszty stroju wymaganego podczas zagranicznych podr騜y s逝瘺owych. W przypadku premiera Tuska stroje s逝瘺owe podobno by造 finansowane z funduszy partyjnych, ale to nie jest dobre rozwi您anie.

      Dziennikarze, szczuj帷 obywateli na pos堯w zapomnieli przypomnie spo貫cze雟twu, 瞠 to oni korzystaj z najwi瘯szego przywileju podatkowego. Wi瘯szo嗆 przychod闚 dziennikarzy jest klasyfikowana przez pracodawc jako zap豉ta za dzie豉 obj皻e "prawami autorskimi" , co oznacza 瞠 po這wa z nich jest traktowana jako koszt uzyskania przychod闚, czyli pomniejszaj one podstaw do o opodatkowania podatkiem PIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Przeci皻ny pracownik z tytu逝 kosztu uzyskania przychody mo瞠 pomniejszy podstaw opodatkowania podatkiem PIT o 1335 z. Przeci皻ny dziennikarz pomniejsz podstaw opodatkowania o kilkana軼ie - kilkadziesi徠 tysi璚y z, a najlepsi dziennikarz prawdopodobnie jeszcze wi璚ej.

      Dziennikarze zadymiarze zapomnieli o ewangelicznej sentencji:

      " Kto z was bez grzechu, niech pierwszy rzuci kamieniem "

      Sentencja, kt鏎 zamieszczam na ko鎍u ka盥ego wpisu:

      "A poza tym s康z, 瞠 dziennikarze powinni si wzi望 do rzetelnej pracy"

      pod tym felietonem jest na swoim miejscu.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (2) Poka komentarze do wpisu „Dziennikarze zadymiarze”
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      czwartek, 08 grudnia 2016 12:30
  • 鈔oda, 02 listopada 2016
    • Stalking Maciarewicza

      Biedne rodziny ofiar katastrofy smole雟kiej.

      Biedni My - obywatele.

      Przez ostatnie kilka lat Antoni Macierewicz i jego tzw. eksperci n瘯aj rodziny ofiar i nas wszystkich kolejnymi "rewelacjami" na temat przyczyn i przebiegu katastrofy. Przedstawili opinii publicznej 18 r騜nych teorii dotycz帷ych katastrofy smole雟kiej, od sztucznej mg造 poprzez "pancern brzoz", po 3 osoby, kt鏎e mog造 prze篡 katastrof. Nigdy nie by這 na to dowod闚.

      To co czyni Macierewicz to stalking.

      W polskimkodeksie karnymstalking(zdefiniowany jakouporczywe n瘯anie powoduj帷e uzasadnione okoliczno軼iami poczucie zagro瞠nia lub istotne naruszenieprywatno軼i) od 6 czerwca 2011 r. stanowi przest瘼stwo, zagro穎ne karpozbawienia wolno軼ido 3 lat (art. 190a 1 k.k.) lub – w przypadku doprowadzenia ofiary do pr鏏y samob鎩czej – do 10 lat. Osoba dopuszczaj帷a si stalkingu nazywana jeststalkerem.

      Do dzia豉 Macierewicza do陰czy豉 prokuratura, zarz康zaj帷 ekshumacj zw這k ofiar wypadku. Cz窷 rodzin podj窸a kroki prawne przeciwko decyzji prokuratury. Mo瞠 nast瘼nym krokiem rodzin, kt鏎e maj ju do嗆 bredni Macierewicza i jego tzw. ekspert闚 powinno by oskar瞠nie Macierewicza o stalking.

      Ze swej strony pos這wie opozycji powinni odczeka jeszcze kilka miesi璚y, a nast瘼nie wezwa zesp馧 ekspert闚 Macierewcza i poprosi o raport nt. przyczyn i przebiegu katastrofy lotniczej. Wynagrodzenie tzw. eksperci otrzymuj? Otrzymuj. Po 12 miesi帷ach (a nawet wcze郾iej) opinia publiczna powinna pozna "owoce" ich pracy.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (1) Poka komentarze do wpisu „Stalking Maciarewicza”
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      鈔oda, 02 listopada 2016 19:33
  • niedziela, 02 pa寮ziernika 2016
    • Reorganizacja rz康u

      Przeprowadzona reorganizacja rz康u jest szcz徠kowa i nie gwarantuje sukcesu. Realizacja ambitnego programu gospodarczego PiS wymaga aby premier Morawiecki by nie tylko Ministrem Rozwoju, Ministrem Finans闚, Przewodnicz帷ym Komitetu Ekonomicznego RM ale r闚nie zosta Prezesem NBP.

      Tylko takie rozwi您anie gwarantuje koordynacj polityki przemys這wej, fiskalnej i monetarnej w celu realizacji "dobrej zmiany". .

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      niedziela, 02 pa寮ziernika 2016 18:31
  • 鈔oda, 14 wrze郾ia 2016
    • Mi璠zynarodowy Dzie Demokracji

      Mi璠zynarodowy Dzie Demokracji 鈍i皻o obchodzone corocznie15 wrze郾ia, ustanowione przezZgromadzenie Og鏊ne ONZ8 listopada 2007 roku (rezolucjaA/RES/62/7) w rocznic przyj璚ia Powszechnej Deklaracji na rzecz Demokracji (Kair, 16 wrze郾ia 1997).

      Obchody Dnia maj na celu:

      • szerzenie i umacnianiedemokracji,
      • wymian do鈍iadcze w zakresie promowania demokracji w relacjach wzajemnych oraz w ramach systemu ONZ,
      • podniesienie 鈍iadomo軼i spo貫cze雟twa na temat demokracji oraz jej stanu na 鈍iecie,
      • oddanie ho責u ludziom walcz帷ym o demokracje iprawa cz這wieka.

      Czym瞠 jest demokracja?

      W literaturze przedmiotu jest wiele odpowiedzi na to pytanie. Najkr鏂ej uj掖 to Abraham Lincoln:

      "Rz康y ludu, przez lud, dla ludu".

      Kr鏒ka definicja Lincolna zawiera w sobie dwa najwa積iejsze aspekty poj璚ia "Demokracja".

      Pe軟iejsz definicj poj璚ia "Demokracja" przedstawi profesor Marcin Kr鏊 w ksi捫ce "Pora na demokracj", Wydawnictwo Znak, Krak闚 2015 . Oto ona:

      "Demokracja to - po pierwsze - forma 篡cia wsp鏊notowego. To zatem przedziwny pomys polegaj帷y na tym, 瞠 w pewnym okresie historycznym ludzie uznali, i - z wielu wzgl璠闚 - b璠zie najlepiej, gdy b璠 rz康zili sami sob. Nie pozostawi rz康闚 w r瘯ach szlachetnych lub krwawych monarch闚 czy inaczej wy豉nianych przyw鏚c闚, nie oddadz w豉dzy nad sob nikomu. Pomys - jak si okaza這 - niezwykle trudny do wykonania, ale wspania造. 圭i郵e zwi您any z dysponowaniem wolno軼i publiczn "do": do wybierania, nominowania, uczestniczenia, do kontrolowania i przede wszystkim do cieszenia si z zaanga穎wania w decyzje dotycz帷e wsp鏊nych los闚. Taka demokracja jest - poza wszystkim - radosna. Okre郵amy tak demokracj mianem substancjalnej.

      Po drugie , demokracja to ustr鎩 jak ka盥y inny, wyr騜niaj帷y si jednak minimalizowaniem lub wykluczaniem konfliktu, a w szczeg鏊no軼i wojny domowej. Dzieje si tak dzi瘯i skonstruowaniu wielu instytucji, kt鏎ych podstawowym celem jest mo磧iwie najlepsze rozwi您ywanie wszystkich publicznych problem闚, ale te zagwarantowanie mam wolno軼i "od", czyli zawieranie kompromis闚 bez nadmiernego wtr帷ania si w nasze 篡cie prywatne. W tym rozumieniu jedn z g堯wnych zalet ustroju jest zwolnienie obywatela z administrowania sprawami, kt鏎e dotycz go tylko w stopniu minimalnym. Demokracja gwarantuj帷a mi wolno嗆 prywatn "od" to w istocie demokracja, kt鏎a na og馧 wymaga ode mnie dzia豉nia raz na cztery lata, czyli wrzucenia kartki do urny. Mog co czyni wi璚ej, ale nie jest to konieczne dla tak rozumianej demokracji, ani nie stanowi mojego obowi您ku. Tak demokracj nazwiemy formaln czy - jak zdecydowania wol - proceduraln.

      Demokracja substancjalna to projekt filozoficzny, polityczny i moralny, a demokracja proceduralna to zasada administracyjna, organizacyjna i arytmetyczna. Demokracja substancjalna zwi您ana jest zawsze z my郵eniem o przysz這軼i i o nowych l康ach do odkrycia, demokracja proceduralna z ocena tera幡iejszo軼i i wnioskami na przysz這嗆 - ale tylko t najbli窺z. I wreszcie - powiedzmy to dobitnie - demokracja substancjalna odwo逝je si do naszej odwagi, demokracja proceduralna- do strachu. Niew徠pliwie znaczna porcja demokracji proceduralnej jest niezb璠na, ale idea demokracji nie ma sensu bez demokracji substancjalnej. Demokracja proceduralna utrzymuje nas przy 篡ciu, demokracja substancjalna nadaje mu sens."

      A Ty Czytelniku jak rozumiesz DEMOKRACJ?

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      鈔oda, 14 wrze郾ia 2016 23:59
  • niedziela, 22 listopada 2015
    • Komentarz do expose premier Beaty Szyd這

      W sklepach jest "Szynka jak za Gierka", a Premier Beata Szyd這 przedstawi豉 wexpose program zorganizowania " Polski jak za Gierka" przyprawiony nacjonalizmem zamiast PRL-owskiego internacjonalizmu.

      Wybrane z expose propozycje oznaczono jak zwykle kolorami w zale積o軼i ich oceny:

      Dobre propozycje warte dopracowania i wdro瞠nia.

      Szkodliwe.

      500 z/miesi璚znie zasi趾u na drugie i kolejne dziecko w rodzinie i na pierwsze w rodzinach o ni窺zych dochodach - drogi (ok. 20 mld z) i nieskuteczny instrument polityki prorodzinnej. Polskie rodziny z dzie熤i potrzebuj pracy i tanich mieszka na wynajem. Je郵iby co roku wyda kwot 20 mld z na dofinansowanie budowy przez samorz康y mieszka komunalnych na wynajem to co roku mo積a by這by wybudowa ok. 100 -150 tys. mieszka !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, Jak rozs康nie zrealizowa i sfinansowa obietnic 500 z opisa貫m tutaj i nie b璠 si powtarza.

      8 tys. kwoty wolnej od podatku - nawet gdyby nie by這 orzeczenia Trybuna逝 Konstytucyjnego to kwot woln od podatku nale篡 podnie嗆, gdy od wielu lat nie by豉 waloryzowana. Albo j zlikwidowa i obni篡 najni窺z stawk PIT. Aby ograniczy spadek dochod闚 bud瞠tu i samorz康闚 po podniesienie kwoty konieczne b璠zie podniesienie stawki podatku PIT z obecnych 18 proc. do ok. Je郵i wprowadzi si ni瞠j wymienione dzia豉nia to skala podwy磬i mo瞠 by mnaijsza:

      a) zrezygnowa z koszt闚 uzyskania przychod闚 (ok. 1335 z/rocznie),

      b) zrezygnowa ze wsp鏊nego opodatkowania ma鹵onk闚 wg dotychczasowych zasad i ewentualnie przyj望 regu喚, 瞠 je瞠li jeden z ma鹵onk闚 osi庵a dochody poni瞠j kwoty wolnej od podatku to "niewykorzystana" kwota wolna od podatku mo瞠 by "przekazana" do wykorzystania drugiemu wsp馧ma鹵onkowi tzn. je瞠li jeden z wsp馧ma鹵onk闚 pracuje to jego kwota wolna oc podatku wynosi 16 tys. z,

      c) przyj望 zasad, 瞠 wraz ze wzrostem dochodu kwota wolna od podatku stopniowo maleje np. na ka盥e 5 z dochodu ponad 8000 z kwota wolna od podatku maleje o 1 z. Przyk豉d osoba o dochodzie do opodatkowania w wysoko軼i 28 tys. z ma kwot woln od podatku 4 tys. z,

      Obni瞠nie wieku emerytalnego do 65 lat dla m篹czyzn i 60 lat dla kobiet - jest sprzeczne z Konstytucj RP. Skutki opisa貫m tutaj

      Bezp豉tne leki od 75 roku 篡cia - koszt ok. 5-7 mld z. Wzro郾ie marnotrawstwo (nadmierne 'zakupy") lek闚. Wi璚ej lek闚 na rycza速. negocjowa ni窺ze ceny lek闚. obecny system zakup闚 pozwala na to. Nie jestem przekonany czy to b璠zie zgodne z Konstytucj?

      Wprowadzenie minimalnej stawki wynagrodzenia 12 z/godzin - OK

      Obni瞠nie podatku CIT dla ma造ch firm do 15 proc. - po co te preferencje? Podatek CIT w Polsce nale篡 do jednych z ni窺zych w Europie. Udzia dochod闚 z kapita逝 w PKB jest znacznie wy窺zy ni w innych krajach, udzia dochod闚 z pracy jeden z najni窺zych.

      Opodatkowanie sklep闚 wielkopowierzniowych podatkiem obrotowym - nie ma uzasadnienia aby opodatkowywa podmioty gospodarcze korzystaj帷e z "efektu skali", na tej samej zasadzie mo積a opodatkowa ka盥e du瞠 przedsi瑿iorstwo np. huty Zap豉c bezpo鈔ednio obywatele.

      Wprowadzenie podatku od aktyw闚 bankowych - tdo tej pory jako konsumenci korzystali鄉y z faktu, 瞠 banki nie s ob這穎ne podatkiem VAT. No c騜 b璠zie dro瞠j, zap豉cimy tak jak za podwy磬 VAT. Wi璚ej uwag w Podatek dla bank闚 i hipermarket闚

      Zmiany w administracji podatkowej, maj ograniczy zakres wy逝dze podatku VAT i zapewni skuteczniejszy pob鏎 akcyzy oraz podatku CIT. Ministerstwo Finans闚 zajmie si zmianami w administracji podatkowej, wyposa瞠niem jej w nowoczesne narz璠zia informatyczne pozwalaj帷e na ograniczenie zakresu wy逝dze podatku VAT, skuteczniejszy pob鏎 akcyzy i podatku CIT od du篡ch korporacji - OK. , oczekujemy chocia cz窷ciowego sukcesu

      Podwy磬a emerytur, w szczeg鏊no軼i je郵i chodzi o emerytury najni窺ze, niepozwalaj帷e na zaspokojenie podstawowych potrzeb - biednym emerytom w pierwszej kolejno軼i pomaga powinny ich dzieci, a je郵i one nie mog to OPS-y. Cz窷 biednych emeryt闚 ma aktywa, kt鏎e moze sprzeda np. rolnicy, osoby prowadz帷e dzia豉lno嗆 gospodarcz. FUS ma ogromny deficyt, nie ma uzasadnienia do powi瘯sza.

      Powr鏒 w s逝瘺ie zdrowia do finansowania bud瞠towego wraz z w豉軼iwymi dla niego rygorami - co to znaczy? Czy to oznacza, 瞠 nie b璠zie 軼i郵e zdefiniowanych 鈔odk闚 na ochron zdrowia w formie sk豉dek do NFZ i co roku pos這wie ustala b璠 kwot w bud瞠cie? Czy oznacza to, 瞠 nie b璠zie wycen procedur medycznych i szpitale b璠 finansowane tak jak lekarze pierwszego kontaktu tj. rycza速 na ka盥ego pacjenta zarejestrowanego w szpitalu. Czy to oznacza, 瞠 prywatne szpitale nie b璠 otrzymywa pieni璠zy ze 鈔odk闚 publicznych.

      B璠zie realizowa program tworzenia gabinet闚 stomatologicznych i lekarskich w szko豉ch - sk康 we幟iemy lekarzy i stomatolog闚 do pracy w szko豉ch. Kto sfinansuje wyposa瞠nie gabinet闚 stomatologicznych? Ile godzin w tygodniu ten sprz皻 b璠zie wykorzystywany? W PRL po wielkiej migracji ze wsi do miasta... wielu rodzic闚 nie wiedzia這 jak dba o zdrowie swoje i swoich dzieci (szczepienia, higiena osobista, ....) By to r闚nie okres wielu chor鏏 zaka幡ych np. gru幢ica. Dzisiaj naszym problemem jest to, 瞠 zbyt wielu rodzicom nie chce si dba o zdrowie swoich dzieci. Czy powr鏒 do rozwi您a organizacyjnych sprzed 40-50 lat jest najlepszym i najta雟zym rozwi您aniem.

      Polski obywatel ma czu si bezpiecznie, gdy potrzebuje pomocy medycznej. - Ma wiedzie, 瞠 pomoc zostanie mu udzielona szybko, b璠zie bezpiecznie i 瞠 b璠zie to pomoc bezp豉tna - nie ma szans na wprowadzenie mikro op豉t z us逝gi medyczne (jako wk豉du w豉snego w ramach ubezpieczenia) i tym samym zracjonalizowani popytu i poprawy jako軼i opieki medycznej. Wi璚ej: Op豉ty za us逝gi publicznej s逝瘺y zdrowia

      Ratownictwo medyczne nie b璠zie dzia豉 jako pa雟twowa s逝瘺a (a nie jak dotychczas jako firmy prywatne) zbudowana na podobnych podstawach co inne s逝膨ce obronie obywateli s逝瘺y pa雟twowe - b璠zie dro瞠j, nie b璠zie skuteczniej, je瞠li co nie dzia豉 obecnie w ratownictwie medycznym to trzeba naprawi, prawdopodobnie zawierane s kontrakty na zbyt ma陰 ilo嗆 zespo堯w ratowniczych, je郵i us逝gi firmy prywatnej s z貫 to trzeba zmieni na inn, uwaga na monopole lokalne.

      Wprowadzimy realn ochron polskiej ziemi przed niekontrolowanym wykupem - ju cz窷ciowo wprowadzono, propozycje PiS aby ziemi mogli kupowa jedynie polscy rolnicy z 10 letni sta瞠m nie s zgodne z zasad swobody gospodarczej, to ma zapewni elektorat na nast瘼ne wybory a nie swobod dzia豉lno軼i gospodarczej.

      Podj望 spraw wyr闚nywania dop豉t dla rolnik闚, aby polscy rolnicy nie mieli gorszych warunk闚 funkcjonowania ni rolnicy w innych krajach unijnych - prosz r闚nie zr闚na moje wynagrodzenie z wynagrodzeniami w innych krajach Unii i emerytur r闚nie. W rolnictwie w ci庵i najbli窺zych 30 lat trzeba zlikwidowa 1,2 mln ma造ch gospodarstw rolnych i skoncentrowa ziemi w pozosta造ch 300 tys. gospodarstw. Du篡m/rosn帷ym gospodarstwom trzeba zapewni 鈔odki na rozw鎩 i do nich kierowa dop豉ty z UE.

      To rodzice b璠 decydowali, czy ich dzieci p鎩d do szko造 w wieku lat sze軼iu, czy siedmiu - po pierwsze, powstanie ba豉gan. B璠 lata gdy wi璚ej rodzic闚 zdecyduje si pos豉 6-latk闚 do szko造, klasy b璠 przeludnione, a w roku nast瘼nym nie b璠zie pracy dla nauczycieli nauczania pocz徠kowego. Powstanie taki "鈍i雟ki cykl". Po drugie, w klasach b璠 dzieci pomi璠zy kt鏎ymi r騜nica wieku mo瞠 wynosi nawet 24 miesi帷e. To du穎 w pierwszych latach nauki. Po trzecie, rodzice, kt鏎y maj kilkoro dzieci, w przypadku 3,4,.. mog oceni czy ich 6-latek da sobie rad w szkole. Pozostali nie. Od tego s poradnie i niech one decyduj, 瞠 dziecko powinno p鎩嗆 do szko造 w wieku 7 lat a nie 6.

      Stopniowo wr鏂imy do o鄉ioletniej szko造 podstawowej i czteroletniego liceum - po co? skracamy z 9 do 8 lat okres powszechnej edukacji na czym ucierpi szczeg鏊nie m這dzie, kontynuowa b璠zie edukacj w szko豉ch zawodowych. Ja wiem, 瞠 ka盥y z nas pami皻a z m這do軼i najlepsze zdarzenia i afirmuje ten okres swojego 篡cia. Cz這nkowie partii "i" s w wieku .... i z rozrzewnieniem wspominaj 8 letni szko喚 zawodow i 4-letnie liceum.

      Zlikwidowanie tzw. godzin karcianych - chodzi o dwie godziny w tygodniu, kt鏎e ka盥y nauczyciel, niezale積ie od swojego pensum dydaktycznego, czyli obowi您kowego wymiaru lekcji, musi przepracowa z uczniami, np. prowadz帷 zaj璚ia wyr闚nawcze. I co w zamian?

      Szko豉 powinna kszta速owa wiedz i postaw. Elementem tej postawy powinno by silne poczucie to窺amo軼i narodowej i patriotyzm - zapomniano o postawie obywatelskiej.

      Powr鏒 do pe軟ego nauczania historii i do klasycznego kanonu lektur - wszystko na temat kanonu lektur napisa貫m tutaj

      Odbiurokratyzowanie nauki, likwidacja zb璠nych procedur biurokratycznych obci捫aj帷ych naukowc闚 - s逝sznie

      Wzmocnienie patriotyzmu Polak闚. Nasze pa雟two zn闚 musi by, bo tak kiedy by這, przedmiotem polskiej dumy. Polityka o鈍iatowa i kulturalna musi s逝篡 wzmocnieniu postaw patriotycznych. Przy wsparciu publicznych 鈔odk闚 powinny powstawa dzie豉, kt鏎e opowiedz Polsce i 鈍iatu o naszych wybitnych rodakach, naszych bohaterach i b璠 inspiracj dla kolejnych pokole Polak闚. - co to znaczy by dzisiaj patriot. To pobrzmiewa troch nacjonalizmem. Jest wiele wsp馧czesnych polskich dzie sztuki, z kt鏎ych mo瞠my by dumni, kt鏎e mog by interesuj帷e dla innych narod闚. Trzeba przeznaczy wi瘯sze pieni康ze na ich promocj: t逝maczenia ksi捫ek polskich autor闚, organizacj wystaw..... Niech urz璠nik lub polityk nie decyduj co ma by tworzone i jak.

      B璠zie szanowana zasada, 瞠 w豉dza polityczna z natury rzeczy nie powinna mie wp造wu na media prywatne. A w przypadku medi闚 publicznych "rz康 i wi瘯szo嗆 parlamentarna b璠zie kierowa豉 si jedn przes豉nk: obywatel ma prawo do rzetelnej i obiektywnej informacji" - powr鏒 do PRL

      Przywr鏂imy w豉軼iwe dzia豉nie i nadz鏎 nad s逝瘺ami specjalnymi - OK ale jak, troch si boj bior帷 pod uwag obsad ministerstw.

      Zmiany procesu legislacyjnego, kt鏎y trzeba zabezpieczy przed b喚dami, a tak瞠 przed pisaniem prawa pod dyktando lobbyst闚 - pos這wie s najliczniejszymi lobbystami. Najpierw trzeba poprawi ustaw o Lobbystach.

      Poprawa efektywno軼i funkcjonowania sadownictwa, w szczeg鏊no軼i w sprawach odnosz帷ych si do kwestii cywilno-gospodarczych, ale tak瞠 karnych. Przejrzysty i sprawnie dzia豉j帷y system sadownictwa gospodarczego. - og鏊nie, 篡czeniowo, s逝sznie.

      Najwy窺ze przewidziane prawem wyroki zas康zane s wobec ludzi tylko za to, 瞠 walczyli z korupcj. Tutaj zmiany s niezb璠ne - Prezydent pokaza kierunek zmian. Czy s康y maj by niezawis貫?


      Przeprowadzenie audytu stanu pa雟twa po poprzednim rz康zie - audyt zazwyczaj przeprowadzaj niezale積e instytucje. Na bie膨co audytu odcinkowe wykonuje NIK. Trzeba je czyta. Rz康 mo瞠 co najwy瞠j przygotowa bilans otwarcia.

      Uporz康kowanie sposobu kierowania rz康em przez premiera, chodzi m.in. o nadanie szefowi rz康u prawa do wydawania ministrom wi捫帷ych polece - jest dobre opracowanie Jana Rokity na temat reorganizacji administracji rz康owej

      Podsumowuj帷, 21 czerwonych : 10 zielonych . Pani Premier chce by wiarygodna i podtrzymuje przedwyborcze obietnice, nie bacz帷 na skutki finansowe dla bud瞠tu pa雟twa. Proponuje nam powr鏒 do przesz這軼i. Kilka propozycji jest ciekawych i nale篡 je wdro篡, kilka poprawi i te wdro篡 .

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (2) Poka komentarze do wpisu „Komentarz do expose premier Beaty Szyd這”
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      niedziela, 22 listopada 2015 22:37

Tagi

Kana informacyjny