Aby moje wnuki 篡造 w lepszym kraju

polityka

  • niedziela, 10 grudnia 2017
    • Kaczy雟ki + Morawiecki = Orban.pl

      Od dawna wiadomo, 瞠 Jaros豉w Kaczy雟kie jest zafascynowany Viktorem Orbanem i chcia豚y urz康zi w Polsce "drugi Budapeszt". Podziwia u Orbana nie tylko sukcesy w likwidacji systemu liberalnej demokracji i budowie ustroju autorytarnego ale jego sprawno嗆 i skuteczno嗆 z jak operuje na salonach Unii Europejskiej, w kontaktach z biznesem krajowym i mi璠zynarodowym, znajomo嗆 j瞛yk闚 i og鏊n aparycj. O ile w niszczeniu instytucji demokratycznego pa雟twa prawa Kaczy雟ki ma w豉sne sukcesy zrealizowane z wykorzystaniem "avatara Beata Szyd這" o tyle w drugim obszarze w duecie z pani premier nie odni鏀 sukcesu a wr璚z przeciwnie poni鏀 kl瘰ki.

      Podstawowa praca w zakresie niszczenia instytucji pa雟twa podtrzymuj帷ych demokracj zosta豉 wykonana. Beata Szyd這 "da豉 twarz" tej demolce przykrywanej programem 500+ i Mieszkanie+. Dalsze utrwalenie systemu autorytarnego wymaga zdobycia w nast瘼nych wyborach parlamentarnych wi瘯szo軼i konstytucyjnej. Do tego potrzebny jest taki kto jak Orban, kt鏎y poprawi relacje z biznesem, za豉godzi konflikty na arenie mi璠zynarodowej, przyci庵nie elektorat centroprawicowy. Potrzebna jest "nowa twarz PiS" w roli premiera z now rad ministr闚, kt鏎a b璠zie mog豉 odci望 si od wszystkich niegodziwych rzeczy w okresie pierwszych dw鏂h lat rz康闚 PiS. Prognozuj, 瞠 swoje posady strac nast瘼uj帷y ministrowie: Ziobro, Waszczykowski, Macierewicz, Szyszko i pani Zalewska.

      Kaczy雟ki jako osoba do鈍iadczona w polityce zdaje sobie spraw ze swoich niedostatk闚: wiek, nieznajomo嗆 j瞛yk闚 obcych, brak obycia w kontaktach mi璠zynarodowych, mniej ni zero wiedzy o gospodarce, ....... Orbanowi nigdy nie dor闚na. Nie ma szans by "now twarz" PiS. Potrzebuje nowego avatara w roli premiera, kt鏎y zrekompensuje ww. s豉be strony prezesa.

      Mateusz Morawiecki nadaje si idealnie do tej roli.

      Kaczy雟ki + Morawiecki = Orban.pl

      A poza tym uwa瘸m, 瞠 dziennikarze powinni wzi望 si do rzetelnej pracy.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      niedziela, 10 grudnia 2017 13:37
  • poniedzia貫k, 04 grudnia 2017
    • Wyst徙ienie na wys逝chanie publiczne w Sejmie w sprawie projekt闚 ustaw o SN i KRS w dniu 1 grudnia 2017 r.

      To co sk豉nia mnie do pisania tego bloga zawarte jest w jego tytule "Aby moje wnuki 篡造 w lepszym kraju" - autorem tytu逝 jest moja 穎na Joanna. Poni瞠j, w celu zachowania dla potomk闚, zamieszczam tre嗆 mojego wyst徙ienia w Sejmie na wys逝chaniu publicznym w sprawie projekt闚 ustaw o Trybunale Konstytucyjnym i S康zie Najwy窺zym. Wnuki za lat kilka/kilkana軼ie czytaj帷 to wyst徙ienie mog powiedzie: "Dziadku, ale miesi帷 wcze郾iej przedstawia貫 troch inny projekt " Ot騜 Drogie Wnuki, tylko krowa i doktryner nie zmieniaj pogl康闚, a wasz dziadek nie jest ani krow ani doktrynerem i ci庵le si rozwija.

      Szanowne Panie Pos豉nki, Panowie Pos這wie,

      Szanowni Pa雟two,

      "Nie ma 瘸dnych przes豉nek do zmiany ustawy o S康zie Najwy窺zym." Taka opinia powinna by g這szona przez partie opozycyjne i protestuj帷ych obywateli teraz, w przesz這軼i i w przysz這軼i. Co roku SN przedstawia Sejmowi sprawozdanie z dzia豉lno軼i i w ostatnich latach by chwalony przez wszystkie partie polityczne za sprawno嗆 dzia豉nia. Poniewa nie przebito si z ww. opini do 鈍iadomo軼i mas, to pod og鏊nym has貫m naprawy systemu s康ownictwa i tego , 瞠 obywatele s niezadowoleni z sad闚 wi瘯szo嗆 rz康owa przepych "na chama" niekonstytucyjn ustaw o S康zie Najwy窺zym.

      W przypadku KRS zamiast poprawia ustaw o KRS nale篡 zmieni sk豉d Krajowej Rady S康ownictwa, a to wymaga ustawy zmieniaj帷ej Konstytucj RP.

      Temu zagadnieniu po鈍i璚 swoje wyst徙ienie.

      Po pierwsze, dzisiaj w KRS zasiada 17 s璠zi闚, tylko 6 przedstawicieli obywateli i 2 przedstawicieli w豉dzy wykonawczej. Ka盥y populista, ka盥y zwolennik przywr鏂enia ustroju realnego komunizmu, bez trudu b璠zie delegitymizowa, dezawuowa Rad jako reprezentant korporacji s璠ziowskiej, kt鏎a dba o interesy 鈔odowiska. Pod takim has貫m wi瘯szo嗆 parlamentarna forsuje niekonstytucyjny projekt ustawy o KRS. Aby pozbawi zwolennik闚 upartyjnienia KRS tego 豉twego argumentu nale篡 tak zmieni sk豉d Rady aby s璠ziowie stanowili po這w jej sk豉du np. zwi瘯szaj帷 liczb pos堯w zasiadaj帷ych w KRS do 8, a senator闚 z 2 do 4.

      Po drugie, w KRS swoj reprezentacj maj s璠ziowie, w豉dza wykonawcza i administracja s康ownicza oraz po鈔ednio obywatele poprzez sze軼iu parlamentarzyst闚. Nie maj swojej reprezentacji zawody/鈔odowiska, kt鏎e dzie w dzie uczestnicz w procesach s康owych tj. adwokaci, , prokuratorzy, radcy prawni. Nale篡 rozszerzy sk豉d KRS o ich reprezentant闚.

      To s dwie zasadnicze zmiany jakie nale篡 wprowadzi. Pozosta貫 cztery poprawki maj charakter doprecyzowania zapis闚 tak aby鄉y w przysz這軼i unikn瘭i podobnych sytuacji.

      Po trzecie, trzeba 這patologicznie napisa w Konstytucji kto kogo wybiera tzn. s璠ziego - cz這nka KRS wybieraj s璠ziowie, prokuratora - cz這nka KRS wybieraj prokuratorzy,.....

      Po czwarte, procedura wyboru pos堯w i senator闚 - cz這nk闚 KRS ma by proporcjonalna,

      Po pi徠e, nale篡 jednoznacznie zapisa, 瞠 kadencja wybieranego cz這nka KRS trwa 4 lata, a w przypadku parlamentarzyst闚 - cz這nk闚 KRS kadencja ko鎍zy si wraz z ko鎍em kadencji Parlamentu. Obecny zapis jest niejednoznaczny z powodu u篡cia liczby mnogiej.

      Po sz鏀te, zamiast Ministra Sprawiedliwo軼i, kt鏎y nie jest zazwyczaj obecny na posiedzeniu KRS mo瞠 lepiej aby w KRS zasiada jego przedstawiciel. Analogicznie jak przedstawiciel Prezydenta RP.

      W ten spos鏏 KRS zwi瘯szy豚y si z 25 do 34 os鏏. Reprezentacja s璠zi闚 liczy豉by 17 os鏏 (15 wybieranych s璠zi闚 plus prezesi SN i NSA) w stosunku do 17 cz這nk闚 reprezentuj帷ych pozosta貫 鈔odowiska i instytucje.

      Po uwzgl璠nieniu powy窺zych propozycji art. 187 Konstytucji RP mia豚y nast瘼uj帷e brzmienie:

      1. Krajowa Rada S康ownictwa sk豉da si z:

      1) Pierwszego Prezesa S康u Najwy窺zego, Prezesa Naczelnego S康u

      2) jednej osoby powo豉nej przez Prezydenta Rzeczypospolitej i jednej osoby powo豉nej przez Ministra Sprawiedliwo軼i,

      3) pi皻nastu cz這nk闚 wybranych przez s璠zi闚 spo鈔鏚 s璠zi闚 S康u Najwy窺zego, s康闚 powszechnych, s康闚 administracyjnych i s康闚 wojskowych,

      4) o鄉iu cz這nk闚 wybranych przez Sejm spo鈔鏚 pos堯w oraz czterech cz這nk闚 wybranych przez Senat spo鈔鏚 senator闚,

      5) jednego cz這nka wybranego przez adwokat闚 spo鈔鏚 adwokat闚,

      6) jednego cz這nka wybranego przez prokurator闚 spo鈔鏚 prokurator闚,

      7) jednego cz這nka wybranego przez radc闚 prawnych spo鈔鏚 radc闚 prawnych,

      2. Krajowa Rada S康ownictwa wybiera spo鈔鏚 swoich cz這nk闚 przewodnicz帷ego i dw鏂h wiceprzewodnicz帷ych.

      3. Kadencja cz這nka Krajowej Rady S康ownictwa powo豉nego w drodze wyboru trwa cztery lata. Kadencja pos豉 - cz這nka Krajowej Rady S康ownictwa ko鎍zy si wraz z ko鎍em kadencji Sejmu. Kadencja senatora - cz這nka Krajowej Rady S康ownictwa ko鎍zy si wraz z ko鎍em kadencji Senatu.

      4. Ustr鎩, zakres dzia豉nia i tryb pracy Krajowej Rady S康ownictwa oraz spos鏏 wyboru jej cz這nk闚 okre郵a ustawa.

      5. Procedura wyboru pos堯w - cz這nk闚 Krajowej rady S康ownictwa jest proporcjonalna. Procedura wyboru senator闚 - cz這nk闚 Krajowej rady S康ownictwa jest proporcjonalna.

      Co stoi na przeszkodzie aby zg這si ustaw zmieniaj帷 art. 187 Konstytucji RP.

      Po pierwsze, strach partii opozycyjnych (opr鏂z ugrupowania Kukiz'15) aby poruszy w jakikolwiek spos鏏 temat zmian w Konstytucji RP. Aby nie da pretekstu koalicji rz康owej. Skutek jest taki, 瞠 wi瘯szo嗆 parlamentarna zmienia ustr鎩 Polski w drodze ustaw. W przysz造m roku Pan Prezydent zaproponuje kilka poprawek do Konstytucji RP, kt鏎e zyskaj poparcie spo貫cze雟twa (by mo瞠 r闚nie moje), a PiS og這si 瞠 musi zdoby wi瘯szo嗆 konstytucyjn aby je wprowadzi i kontynuowa "dobr zmian". I taki b璠zie skutek boja幢iwej postawy partii opozycyjnych.

      Drugi argument opozycji, "nie ma wi瘯szo軼i konstytucyjnej nie ma sensu sk豉da projektu zmieniaj帷ego Konstytucj RP". Tego akurat nie wiadomo. Rozumuj帷 w ten spos鏏 nie ma sensu aby partie opozycyjne sk豉da造 projekty jakichkolwiek ustaw.

      Przedstawiona powy瞠j propozycja ustawy zmieniaj帷ej Konstytucj RP wytr帷a wi瘯szo軼i parlamentarnej podstawowy argument do niekonstytucyjnych zmian obecnej ustawy o KRS. Projekt ustawa o KRS, autorstwa Stowarzyszenia S璠zi闚 Polskich Iustitia, zg這szony przez PO nie spe軟i tej roli, nie wybrzmia w dyskusji publicznej, nie zaistnia. Pose sprawozdawca r闚nie nie po鈍i璚i mu zbyt wiele uwagi w swoim wyst徙ieniu.

      W sporach politycznych, w walce politycznej kto nie potrafi zdominowa debaty publicznej, narzuci swoj narracj przegrywa. Dzi debacie politycznej ton nadaje PiS.

      I na koniec. Przedstawiony pa雟twu projekt warto zg這si do laski marsza趾owskiej nawet w przypadku przeg這sowania przez Parlament prezydenckiego projektu ustawy o KRS. Taka ustawa - poparta przez kilka klub闚 opozycyjnych - b璠zie jasno okre郵a w jaki spos鏏 w przysz這軼i zostanie przeprowadzona sanacja KRS. Sanacja KRS w drodze kolejnej zmiany ustawy b璠zie chwilowa, do nast瘼nego zwyci瘰twa populist闚.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      poniedzia貫k, 04 grudnia 2017 15:18
  • czwartek, 03 sierpnia 2017
    • Wyst徙ienia Prezydenta RP 24 lipca 2017 roku

      Czego dowiedzieli鄉y si o Andrzeju Dudzie z jego dw鏂h wyst徙ie jako Prezydenta RP w dniu 24 lipca br.

      poranne o鈍iadczenie na konferencji prasowej,

      wieczorne or璠zie,

      w kt鏎ych og這si dwa weta do ustaw o KRS i SN?

      1. Konstytucja RP nie jest najwa積iejsza. Andrzej Duda na porannej konferencji prasowej ani s這wem nie wspomnia o tym, 瞠 przed這穎ne mu do podpisu ustawy s niezgodne z Konstytucj RP i 瞠 to jest podstawowy pow鏚 jego weta. Dopiero pod wp造wem krytyki jego wyst徙ienia w mediach, w wieczornym or璠ziu powiedzia:

      " Nie mog貫m jednak jako prezydent ich zaakceptowa i korzystam z prawa weta, bo wymagaj one zmian zapewniaj帷ych ich zgodno嗆 z Konstytucj, aby utrzymywa造 niezale積o嗆 w豉dzy s康owniczej, ale bez poczucia absolutnej nadrz璠no軼i i bezkarno軼i oraz stwarza造 warunki, by s璠ziowie czuli si niezale積i od ro積ego rodzaju nacisk闚."

      Wetuj帷 ustawy o SN i o KRS, bez mrugni璚ia okiem podpisa ustaw o s康ach powszechnych, kt鏎a r闚nie jest sprzeczna z Konstytucj RP.

      2. Andrzej Duda manipuluje naszymi emocjami. Jako jeden z podstawowych powod闚 swojej decyzji przytacza rozmow z pani Zofi Romaszewsk, kt鏎a podobno powiedzia豉: „Panie Prezydencie, ja 篡豉m w pa雟twie, w kt鏎ym Prokurator Generalny mia nieprawdopodobnie siln pozycj i w zasadzie m鏬 wszystko, i nie chcia豉bym z powrotem do takiego pa雟twa wraca”. Andrzej Duda wys逝cha , a nast瘼nie podpisa ustaw o s康ach powszechnych, kt鏎a daje Prokuratorowi Generalnemu prawo do wymiany kadr kierowniczych w s康ach w okresie najbli窺zych 12 miesi璚y. Sprzeczno嗆? Nic podobnego. Co pani Zofia Romaszewska powiedzia豉 Andrzejowi Dudzie mo積a si domy郵a na podstawie wywiadu jaki udzieli豉 DGP. Dwa fragmenty: " czy nios one (ustawy) ze sob faktyczn reform s康ownictwa....W zaproponowanych przez ministra sprawiedliwo軼i reformach nie ma czego takiego. Tam jest po prostu wymiana kadry. Kadry, kt鏎a by豉 cz瘰to paskudna. Wszyscy wiemy, 瞠 du瘸 grupa s璠zi闚 by豉 skorumpowana, albo przynajmniej by豉 zwi您ana uk豉dami, w rozmaitych miejscach. Jest wielkie 膨danie ludzi, 瞠by wyrzuci tych skorumpowanych s璠zi闚. Kadry, kt鏎a by豉 cz瘰to paskudna. Wszyscy wiemy, 瞠 du瘸 grupa s璠zi闚 by豉 skorumpowana, albo przynajmniej by豉 zwi您ana uk豉dami, w rozmaitych miejscach. Jest wielkie 膨danie ludzi, 瞠by wyrzuci tych skorumpowanych s璠zi闚.", "...s康ownictwo to jest taki wrz鏚 w naszym kraju, kt鏎ego nigdy nie mo積a by這 zacz望 leczy...".

      3. Program PiS najwa積iejszy. Dla Andrzeja Dudy wa積ym kryterium zatwierdzania ustaw jest ich zgodno嗆 z programem PiS o czym 鈍iadcz te s這wa; " Zwi瘯szenie nadzoru nad s康ami powszechnymi by這 zreszt znane wszystkim tym, kt鏎zy czytali program ‒ by這 postulatem wyborczym programowym Prawa i Sprawiedliwo軼i. Ale nie nad S康em Najwy窺zym – nie by這 tam takiego postanowienia. Nie by這 te postanowienia, 瞠 Prokurator Generalny b璠zie decydowa w przemo積ym stopniu o tym, kto mo瞠 by s璠zi S康u Najwy窺zego, a kto nie. Nie by這, prosz Pa雟twa, te powiedziane, 瞠 o pracy, sposobie pracy, regu豉ch pracy i funkcjonowaniu S康u Najwy窺zego b璠zie w przemo積ym stopniu decydowa Prokurator Generalny poprzez ustalanie regulamin闚 dla tego s康u."

      4. Andrzej Duda nie rozumie, roli Prezydenta RP w procesie legislacyjnym. Prezydent RP jest ostatnim ogniwem w procesie ustawodawczym (lub pierwszym, o ile wnosi projekt ustawy do Sejmu). Z Konstytucji RP i z dotychczasowej praktyki nie wynika, 瞠 Prezydent RP ma prawo ingerowa w proces stanowienia prawa przez parlament, a tym bardziej "szanta穎wa" parlament, uzale積iaj帷 podpisanie ustawy od tego czy jago wnioski/poprawki zostan uwzgl璠nione. Weto ustawy o KRS wynika這 m.in. z nie uwzgl璠nienia przez Parlament propozycji Prezydenta RP: " A ja powiedzia貫m, 瞠 s璠ziowie do Krajowej Rady S康ownictwa nie mog by wybierani zwyk陰 wi瘯szo軼i g這s闚, niestety – w obecnym stanie byliby. A ja si, jako Prezydent, na to jednoznacznie nie zgadzam." Po prawdzie, 膨danie Prezydenta RP odno郾ie wyboru s璠zi闚 do KRS zosta這 dopisane do ustaw o SN, ale ta ustawa zwi瘯sza豉 rol Ministra Sprawiedliwo軼i w procesie powo造wania s璠zi闚 SN tzn. Prezydent RP mia豚y powo豉 s璠ziego SN tylko spo鈔鏚 kandydat闚 przedstawionych przez Ministra. Andrzej Duda i jego doradcy nie przyjmuj do wiadomo軼i, 瞠 wyb鏎 s璠zi闚 do KRS przez Sejm jest niezgodny z Konstytucj RP niezale積ie czy zwyk陰 wi瘯szo軼i g這s闚 czy te 3/5 jak chcia Prezydent RP.

      5. Konfabulacja czy nadmierna generalizacja pojedynczych wypowiedzi?

      " Nie mo瞠 by tak, 瞠 politycy, kt鏎zy sk豉dali w Sejmie 郵ubowanie, kt鏎zy s ‒ czy maj by ‒ lud幟i odpowiedzialnymi, wychodz i nawo逝j do rozruch闚 i do pope軟iania przest瘼stw. Jest r騜nica pomi璠zy nawo造waniem do pope軟iania przest瘼stw, do rozruch闚, do de facto walk ulicznych, a tym 瞠by nawo造wa do demonstracji. Demonstracja jest czym uprawnionym w demokratycznym pa雟twie. Rozruchy, nawo造wanie do obalania w豉dzy – nie."

      By mo瞠, kt鏎y z polityk闚 opozycji "chlapn" co nierozs康nego, ale wi瘯szo嗆 obywateli tego nie us造sza豉, zlekcewa篡豉. Nie zauwa篡貫m na manifestacjach i pikietach woli do walk ulicznych, czy obalania w豉dzy.

      6. Dyskredytowanie s璠zi闚. Andrzej Duda stosuj帷 populistyczn retoryk szczu obywateli na s璠zi闚.

      Dzieje si bardzo 幢e, gdy przedstawiciele stanu s璠ziowskiego m闚i, 瞠 s璠ziowie s najwa積iejsz czy najwy窺z kast, dzieje si bardzo 幢e, gdy wa積i przedstawiciele stanu s璠ziowskiego m闚i, 瞠 10 tys. z ‒ co jest niez陰 pensj na Zachodzie Europy, a doskona陰 w Polsce – to s pieni康ze, za kt鏎e trudno prze篡. Bo co ma powiedzie na to zwyk造 cz這wiek, kt鏎y zarabia 鈔edni krajow czy poni瞠j 鈔edniej krajowej, czy kt鏎y otrzymuje najni窺ze wynagrodzenie?

      Przygada kocio garnkowi. Wynagrodzenie i dieta pos豉 tj. ok.10 tys. z na miesi帷, to wida ma這 skoro Andrzej Duda przez kilka lat 陰czy mandat poselski ze stanowiskiem wyk豉dowcy na pozna雟kiej Wy窺zej Szkole Pedagogiki i Administracji. Praca na uczelni wymaga豉 wizyt w Wielkopolsce. Przysz造 prezydent lata tam i nocowa, a za jego przeloty oraz hotele p豉ci Sejm. Na ten cel w latach 2012-2014 wyda w sumie 11 tys. z這tych. Duda jako wyk豉dowca zarobi w Nowym Tomy郵u w sumie ponad 280 tys. z. (z publikacji Newsweeka). 10 tys. z wynagrodzenia to musi by ma這 skoro ministrowie i wiceministrowie otrzymuj co miesi帷 dodatkowe nagrody.

      7. Dyskredytowanie s璠zi闚 cd.

      "...wielu ludzi zosta這 przez wymiar sprawiedliwo軼i skrzywdzonych i maj g喚bokie poczucie niesprawiedliwo軼i. "

      80-90 proc. obywateli , kt鏎zy stan瘭i przed s康em ma poczucie niesprawiedliwo軼i. Spo鈔鏚 tych, kt鏎zy mieli sprawy cywilne, ci kt鏎zy przegrali tj. 50 proc. ma poczucie niesprawiedliwo軼i. Spo鈔鏚 tych kt鏎zy wygrali plus/minus znaczna cz窷 jest niezadowolona z wyroku tzn. przegrany otrzyma za niska kar. 100 proc. obywateli, kt鏎zy stan瘭i przed s康em jako oskar瞠nia w sprawach karnych ma poczucie niesprawiedliwo軼i. Nawet ci, kt鏎zy zostali uniewinnieni, maj g喚bokie poczucie niesprawiedliwo軼i za to 瞠 w og鏊e zostali oskar瞠ni przez prokuratora. Wielu nie rozumie wyroku i uzasadnienia do wyroku. Wszyscy s w軼iekli z przed逝瘸j帷ego si latami post瘼owania s康owego. Czy to oznacza, 瞠 s璠ziowie krzywdz obywateli staj帷ych przed s康em? Czy wyroki s niesprawiedliwe? B喚dne? W tr鎩stopniowym post瘼owaniu (czwarty etap to trybuna造 mi璠zynarodowe) na koniec wyrok b璠zie zgodny z obowi您uj帷ym prawem.

      8. Brak zrozumienia konstytucyjnej roli Prezydenta RP. Rozdzia V Konstytucji RP jasno okre郵a zadania Prezydenta RP. W skr鏂ie Prezydent RP: jest najwy窺zym przedstawicielem RP (funkcja reprezentacyjna); czuwa nad przestrzeganiem Konstytucji; stoi na stra篡 suwerenno軼i i bezpiecze雟twa pa雟twa; jest ostatnim ogniwem w procesie ustawodawczym maj帷 prawo do zawetowania ustawy, odes豉nia do TK lub podpisania ustawy co oznacza jej akceptacj; stoi na stra篡 Konstytucji RP; nominuje s璠zi闚, ambasador闚, nadaje stopnie oficerskie (zadania z zakresu polityki kadrowej); ratyfikuje umowy mi璠zynarodowe; jest najwy窺zym zwierzchnikiem Si Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Andrzej Duda rozumie zadania urz璠u Prezydenta RP inaczej, szerzej, bardziej pompatycznie, bardziej w stylu francuskim:

      " Prezydent Rzeczypospolitej dw鏔 wielkim bytom powinien s逝篡: powinien s逝篡 polskiemu narodowi i powinien s逝篡 polskiemu pa雟twu. Zadaniem prezydenta jest o dobro narodu dba i czyni wszystko, by zapewni mu pomy郵no嗆, a tak瞠 bezpiecze雟two. Zadaniem prezydenta jest r闚nie dba o jako嗆 funkcjonowania pa雟twa i jego instytucji. "

      Prezydent RP zobowi您a si przedstawi projekty ustaw o S康zie Najwy窺zym i Ustawa o Krajowej Radzie S康ownictwa. Problem polega na tym, 瞠 te dwie instytucje nie potrzebuj g喚bokich zmian ustawowych. SN dzia豉 bardzo sprawnie. Do pracy KRS te nie zg豉szano istotnych zastrze瞠 (opr鏂z tego, 瞠 Minister Sprawiedliwo軼i zbyt cz瘰to jest nieobecny na posiedzeniach). W ustawie o SN mo積a wprowadzi poprawk polegaj帷 na w陰czeniu do sk豉du orzekaj帷ego w sprawach dyscyplinarnych dw鏂h przedstawicieli parlamenty (pos豉 i senatora) jako 豉wnik闚. W ustawie o KRS mo積a zmieni spos鏏 w jaki s璠ziowie wybieraj swoich 15 przedstawicieli do KRS. I tyle. Nie naprawia dobrego bo mo積a popsu.

      A ponadto uwa瘸m, 瞠 dziennikarze powinni si wzi望 do rzetelnej pracy. Wi璚ej dziennikarzy, miej komentator闚.

      W przypadku niniejszego tekstu powy窺zy apel jest jak najbardziej na miejscu. Czy w trakcie ostatnich kilku miesi璚y dziennikarze poinformowali Was jak dzia豉 SN, jaka jest jego struktura organizacyjna, w jakich sk豉dach orzekaj s璠ziowie, itd..... Czy wiecie , czym zajmuje si KRS, czy by造 przypadki kiedy KRS rekomendowa Prezydentowi RP kandydata na s璠ziego pomimo sprzeciwu Ministra Sprawiedliwo軼i, itd....


      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      czwartek, 03 sierpnia 2017 22:49
  • wtorek, 25 lipca 2017
    • Apel do opozycji:  Przyjmijcie uchod嬈闚 z PiS

      W鈔鏚 pos堯w PiS jest wielu/kilku,  kt鏎zy maj do嗆 niekonstytucyjnych i antydemokratycznych inicjatyw ustawodawczych swojej partii. Maj po 30-40 lat,  siedz w tylnich 豉wach,  to ich pierwsza kadencja w Sejmie,  ich pozycja w mie軼ie/gminie i rodzinie wzros豉 odk康 zostali pos貫m i jeszcze nigdy w 篡ciu nie zarabiali tak du篡ch pieni璠zy jak obecnie.   Sumienie podpowiada im 瞠by zag這sowa  przeciwko niekonstytucyjnym ustawom,  a powstrzymuje  ich strach.  Strach przed usuni璚iem z klubu,  niemo磧iwo軼i startu w kolejnych wyborach,  samotno軼i w Sejmie, samotno軼i w polityce,  itp.

      Apel do partii opozycyjnych,  przedstawcie  pos這m PiS nast瘼uj帷 ofert:

      "Kto zag這suje przeciwko niekonstytucyjnym, antydemokratycznym ustaw autorstwa PiS i zostanie wyrzucony z partii i klubu parlamentarnego PiS:

      1. zostanie przyj皻y do klubu parlamentarnego partii opozycyjnej (nie jest to r闚noznaczne z przyj璚iem do partii),
      2. otrzyma w najbli窺zych wyborach np. 3 miejsce na li軼ie wyborczej w okr璕u z kt鏎ego obecnie jest pos貫m."

      Pos這m PiS programowo najbli瞠j jest do PSL i Kukiz'15,  ale w przesz這軼i by造 transfery do PO.  Powy窺za oferta nie dotyczy sytuacji,  gdy pose PiS chce przej嗆 do klubu opozycyjnego, bo tak mu wynika z cynicznej kalkulacji.  To jest oferta dla "uchod嬈y" ,  kt鏎y  wykaza si poselsk odwag,  opowiedzia si w g這sowaniu za Konstytucj RP i rozp皻a豉 si dla niego wojna ze strony PiS.

      Liderom partii opozycyjnych,  kt鏎zy  b璠 si wzdryga na przedstawiona powy瞠j propozycj podpowiem "Obrona demokracji warta jest "mszy"". Nie wszyscy pos這wi PiS chc dyktatury,  oni chc lepszej Polski.  Gdyby taka inicjatywa  zosta豉 og這szona rok temu, by mo瞠 kilka dni temu ustawa o SN nie uzyska豉by wi瘯szo軼i w g這sowaniu.

      Nie oczekujmy wielu odwa積ych.  Na pocz徠ek wystarczy jeden.  Aby tama p瘯豉 wystarczy  ma造 przeciek.   Na pierwsz pikiet KOD przed Trybuna貫m Konstytucyjnym w listopadzie  2015 przysz這 100-200 os鏏.  A dzisiaj w wielu miastach Polski protestuj tysi帷e.

       

      A ponadto uwa瘸m,  瞠 dziennikarze powinni si wzi望 do rzetelnej pracy.  Wi璚ej informacji, miej komentarzy.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      wtorek, 25 lipca 2017 00:02
  • 鈔oda, 07 czerwca 2017
    • Refleksja nad demokracj nr 5 O TYRANII

      Nak豉dem wydawnictwa Znak Horyzont ukaza豉 si ksi捫eczka/broszura autorstwa Timothy Snydera "O TYRANII, Dwadzie軼ia lekcji z dwudziestego wieku". Zbi鏎 wskaz闚ek, rad profesora jak sobie radzi/jak si zachowa we wsp馧czesnej rzeczywisto軼i politycznej.

      Mottem otwieraj帷ym broszur jest:

      "By oszukanym w polityce nie jest usprawiedliwieniem", Leszek Ko豉kowski.

      Poni瞠j przytaczam tytu造 "lekcji":

      1. Nie b康 z g鏎y pos逝szny

      2. Bro instytucji

      3. Strze si pa雟twa jednopartyjnego

      4. We odpowiedzialno嗆 za oblicze 鈍iata

      5. Pami皻aj o etyce zawodowej

      6. Miej si na baczno軼i przed organizacjami paramilitarnymi

      7. Je瞠li musisz nosi bro, b康 rozwa積y

      8. Wyr騜niaj si

      9. Dbaj o j瞛yk

      10. Wierz w prawd

      11. B康 dociekliwy

      12. Nawi您uj kontakt wzrokowy i prowad niezobowi您uj帷e konwersacje

      13. Uprawiaj polityk w sensie fizycznym

      14. Chro swoje 篡cie prywatne

      15. Wspieraj s逝szne sprawy

      16. Ucz si od ludzi z innych kraj闚

      17. Nas逝chuj niebezpiecznych s堯w

      18. Gdy nadejdzie niewyobra瘸lne, zachowaj spok鎩

      19. B康 patriot

      20. B康 tak odwa積y jak potrafisz

      Wskaz闚ki prof. Snydera koresponduj z zaleceniami Mari Ossowskiej, kt鏎a zdefiniowa豉 cechy wzorowego obywatela pa雟twa demokratycznego.

      Czytaj "Refleksja 1"

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      鈔oda, 07 czerwca 2017 12:43
  • 鈔oda, 11 stycznia 2017
    • Kryzys w Sejmie

      Za co podatnicy p豉c pos這m, a w szczeg鏊no軼i Marsza趾owi Sejmu, Prezydium Sejmu, cz這nkom Konwentu Senior闚. Kryzys w Sejmie rozpocz掖 si dnia 16 grudnia ub.r., a dzi 11 stycznia 2017 roku pos這wie, szefowie partii i klub闚, marsza趾owie Sejmu zachowuj si tak jakby by 17 lub 18 grudnia. Trwaj narady Konwentu Senior闚, Prezydium Sejmu, klub闚. PO wnioskuje o prze這瞠nie terminu posiedzenia Sejmu na 18 stycznia. Panowie parlamentarzy軼i min掖 prawie miesi帷 od "wybuchu" kryzysu w Sejmie. Co 瞠軼ie robili przez ten czas. Ka盥y z szef闚 partii, cz這nk闚 prezydium sejmu znalaz czas aby go軼i kilkakrotnie w stacjach TV i radiowych. Tylko czasu i rozumu zabrak這 Wam aby Sejmie spotka si kilkakrotnie i wypracowa rozwi您anie.

      Moja propozycja rozwi您ania kryzysy w Sejmie:

      1. Marsza貫k Sejmu lub wskazany przez niego wicemarsza貫k, wznawia 33 posiedzenie Sejmu.

      2. Zezwala pos這wi Szczerbie na uczestnictwo w posiedzeniu Sejmu, jednocze郾ie nak豉daj帷 na niego kar 100 z za u篡wanie zbyt spoufalaj帷ych zwrot闚 w stosunku do Marsza趾a.

      3. Pose Szczerba prosi o g這s i przeprasza Marsza趾a za u篡cie niezr璚znego zwrotu, zaznaczaj帷 瞠 nie by這 jego intencj ura瞠nia Marsza趾a.

      4.Bior帷 pod uwag licznezastrze瞠niado organizacjiposiedzenia Sejmu w sali Kolumnowej,na formalnywniosek pos堯w opozycji,Marsza貫k zarz康za powt鏎zenie debaty nad ustaw bud瞠tow i powt鏎zenie g這sowania.

      5.Analogicznie jak w pkt.4 Marsza貫k zarz康za powt鏎n debat i powt鏎ne g這sowanie w przypadkuustaw (nowelizacji ustaw) , kt鏎e g這sowano w sali Kolumnowej i nad kt鏎ymi Senat nie zako鎍zy jeszcze prac.

      6.W odniesieniu do ustawg這sowanych wsali Kolumnowej, kt鏎ych proces legislacyjny zosta zako鎍zony tj. prezydent podpisa ustaw, grupa pos堯w sk豉da ponownie projekty takiej ustawy, (nowelizacji ustaw) z ma造mi (stylistycznymi)poprawkami.Ustawy te w ekspresowym tempie s ponownieprocedowaneprzez Sejm i Senat.

      7.Pos這wie opozycji wycofuj wnioski do z這穎ne doprokuratury w sprawie z豉mania prawa podczas 33 posiedzenia Sejmu.

      

      Nie lekcewa篡豚y obecnego kryzysu parlamentarnego.Wojna w Syrii zacz窸a si pi耩 lat temu,poniewa dzieciaki namalowa造 kilkanapis闚 na murach przeciwko w豉dzy.Policja zareagowa豉, rodzice wyszli na ulice.Niewinne s這wa "Panie Marsza趾u kochany,muzyka 豉godzi obyczaje"mog spowodowag喚boki kryzys pa雟twa.Obywatele ju wyszli na ulice, pod Sejm.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (3) Poka komentarze do wpisu „Kryzys w Sejmie”
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      鈔oda, 11 stycznia 2017 14:30
  • niedziela, 18 grudnia 2016
  • czwartek, 08 grudnia 2016
    • Dziennikarze zadymiarze

      Dziennikarze postanowili zrobi zadym.

      Gazeta Wyborcza (Piotr Mi帷zy雟ki, Agata Kondzi雟ka): "krzyczy w tytule": "Dlaczego parlamentarzy軼i maj 10 razy wy窺z kwot woln od podatku ni pozostali Polacy? "

      Dziennikarz TVN (Maciej Knapik) biega po Sejmie i odpytuje pos堯w dlaczego ich kwota wolna od podatku wynosi 30 tys. z. Ci jak wyrwani ze snu, plot trzy po trzy (jedynie pose Cyma雟ki dzielnie stawia czo豉 durnemu dziennikarzowi).

      Gdzie mi璠zy wierszami pada, 瞠 to nie o kwot woln od podatku chodzi a o diet, kt鏎 otrzymuj pos這wie. Dziennikarze i pos這wie niestety nie odr騜niaj wynagrodzenia od diety. Pose co miesi帷 otrzymuje :

      uposa瞠nie poselskie = 9892,30 z brutto,

      diet parlamentarn, kt鏎a wynosi 25 proc. uposa瞠nia = 2473,08 z ,

      Je郵i pose kontynuuje swoja dotychczasow prac zawodow, otrzymuje tylko diet.

      Uposa瞠nie poselskie jak ka盥e wynagrodzenie za prac jest osk豉dkowane i opodatkowane. Dieta poselska podobnie jaki inne diety, kt鏎e otrzymuj pracownicy od pracodawcy np. b璠帷y w delegacji, nie jest opodatkowana. Jest kosztem pracodawcy.

      Po co jest dieta? Pracodawcy 豉twiej jest zaksi璕owa jako koszty przekazan pracownikowi rycza速ow kwot na pokrycie dodatkowych wydatk闚 jakie pracownik musi ponie嗆 z racji wykonywania obowi您k闚 s逝瘺owych ni rozlicza przedstawione przez niego faktury ( przyk豉d, dieta na delegacj).

      Zamiast robi zadym o astronomiczn poselsk kwot woln od podatk闚, dziennikarze powinni zada sobie, a nast瘼nie pos這m i ekspertom, pytanie czy pos這wie powinni otrzymywa diety, a je郵i tak to w jak wysokie one powinny by?

      Moim zdaniem dieta dla pos堯w jest OK. Pose wi瘯szo嗆 czasu przebywa poza miejscem sta貫go zamieszkania. 砰wi si w restauracjach/barach (za wyj徠kiem pos豉nki Paw這wicz, kt鏎a je w豉sny prowiant z pude趾a na sali plenarnej), co oznacza 瞠 jego 郾iadanie zamiast 3-4 z jak w domu kosztuje 15 - 25 z . Pose/pos豉nki powinni si w miar porz康nie ubra do pracy. Brak odpowiednich stroj闚 wida zw豉szcza na pocz徠ku kadencji, zw豉szcza u pos豉nek paraduj帷ych w swoich najlepszych strojach kupionych na wesele lub imieniny cioci. W przypadku pos豉nek mog to by znaczne wydatki. Dieta poselska TAK, pytanie w jakiej wysoko軼i?

      Diety otrzymuj r闚nie radni w samorz康ach.

      Niestety diet nie otrzymuj premier i ministrowie. W ich przypadku ubi鏎 jest bardzo wa積y. Nie ma szansy aby np. premier z n璠znego wynagrodzenia jakie otrzymuje pokry koszty stroju wymaganego podczas zagranicznych podr騜y s逝瘺owych. W przypadku premiera Tuska stroje s逝瘺owe podobno by造 finansowane z funduszy partyjnych, ale to nie jest dobre rozwi您anie.

      Dziennikarze, szczuj帷 obywateli na pos堯w zapomnieli przypomnie spo貫cze雟twu, 瞠 to oni korzystaj z najwi瘯szego przywileju podatkowego. Wi瘯szo嗆 przychod闚 dziennikarzy jest klasyfikowana przez pracodawc jako zap豉ta za dzie豉 obj皻e "prawami autorskimi" , co oznacza 瞠 po這wa z nich jest traktowana jako koszt uzyskania przychod闚, czyli pomniejszaj one podstaw do o opodatkowania podatkiem PIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Przeci皻ny pracownik z tytu逝 kosztu uzyskania przychody mo瞠 pomniejszy podstaw opodatkowania podatkiem PIT o 1335 z. Przeci皻ny dziennikarz pomniejsz podstaw opodatkowania o kilkana軼ie - kilkadziesi徠 tysi璚y z, a najlepsi dziennikarz prawdopodobnie jeszcze wi璚ej.

      Dziennikarze zadymiarze zapomnieli o ewangelicznej sentencji:

      " Kto z was bez grzechu, niech pierwszy rzuci kamieniem "

      Sentencja, kt鏎 zamieszczam na ko鎍u ka盥ego wpisu:

      "A poza tym s康z, 瞠 dziennikarze powinni si wzi望 do rzetelnej pracy"

      pod tym felietonem jest na swoim miejscu.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (2) Poka komentarze do wpisu „Dziennikarze zadymiarze”
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      czwartek, 08 grudnia 2016 12:30
  • 鈔oda, 02 listopada 2016
    • Stalking Maciarewicza

      Biedne rodziny ofiar katastrofy smole雟kiej.

      Biedni My - obywatele.

      Przez ostatnie kilka lat Antoni Macierewicz i jego tzw. eksperci n瘯aj rodziny ofiar i nas wszystkich kolejnymi "rewelacjami" na temat przyczyn i przebiegu katastrofy. Przedstawili opinii publicznej 18 r騜nych teorii dotycz帷ych katastrofy smole雟kiej, od sztucznej mg造 poprzez "pancern brzoz", po 3 osoby, kt鏎e mog造 prze篡 katastrof. Nigdy nie by這 na to dowod闚.

      To co czyni Macierewicz to stalking.

      W polskimkodeksie karnymstalking(zdefiniowany jakouporczywe n瘯anie powoduj帷e uzasadnione okoliczno軼iami poczucie zagro瞠nia lub istotne naruszenieprywatno軼i) od 6 czerwca 2011 r. stanowi przest瘼stwo, zagro穎ne karpozbawienia wolno軼ido 3 lat (art. 190a 1 k.k.) lub – w przypadku doprowadzenia ofiary do pr鏏y samob鎩czej – do 10 lat. Osoba dopuszczaj帷a si stalkingu nazywana jeststalkerem.

      Do dzia豉 Macierewicza do陰czy豉 prokuratura, zarz康zaj帷 ekshumacj zw這k ofiar wypadku. Cz窷 rodzin podj窸a kroki prawne przeciwko decyzji prokuratury. Mo瞠 nast瘼nym krokiem rodzin, kt鏎e maj ju do嗆 bredni Macierewicza i jego tzw. ekspert闚 powinno by oskar瞠nie Macierewicza o stalking.

      Ze swej strony pos這wie opozycji powinni odczeka jeszcze kilka miesi璚y, a nast瘼nie wezwa zesp馧 ekspert闚 Macierewcza i poprosi o raport nt. przyczyn i przebiegu katastrofy lotniczej. Wynagrodzenie tzw. eksperci otrzymuj? Otrzymuj. Po 12 miesi帷ach (a nawet wcze郾iej) opinia publiczna powinna pozna "owoce" ich pracy.

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (1) Poka komentarze do wpisu „Stalking Maciarewicza”
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      鈔oda, 02 listopada 2016 19:33
  • niedziela, 02 pa寮ziernika 2016
    • Reorganizacja rz康u

      Przeprowadzona reorganizacja rz康u jest szcz徠kowa i nie gwarantuje sukcesu. Realizacja ambitnego programu gospodarczego PiS wymaga aby premier Morawiecki by nie tylko Ministrem Rozwoju, Ministrem Finans闚, Przewodnicz帷ym Komitetu Ekonomicznego RM ale r闚nie zosta Prezesem NBP.

      Tylko takie rozwi您anie gwarantuje koordynacj polityki przemys這wej, fiskalnej i monetarnej w celu realizacji "dobrej zmiany". .

      Szczeg馧y wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Kategoria:
      Autor(ka):
      mazur.krzysztof
      Czas publikacji:
      niedziela, 02 pa寮ziernika 2016 18:31

Tagi

Kana informacyjny